Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Is Tesla nog geloofwaardig

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom dit draadje?

Als k kijk naar mijn Model S van 2014, de range ingekort, zonder dat er gecommuniceerd wordt.
Het laadvermogen gedaald,zonder dat er gecommuniceerd wordt.

Nu zie op youtube een video van een Model X, die zijn acceleratie tijd niet waar maakt.
Als deze aantijgingen vergelijkt met VW, dat slechts een software probleem niet communiceert.
Dan is mijn conclusie, Tesla is onbetrouwbaar.
 
deze aantijgingen vergelijkt met VW, dat slechts een software probleem niet communiceert.
Dan is mijn conclusie, Tesla is onbetrouwbaar.

Appels met peren. VW overtrad doelbewust de wet ten koste van de volksgezondheid, Tesla verlaagde de laadsnelheid (uit veiligheidsoverwegingen?).

Ik vind de stilte daarover vanuit Tesla onbegrijpelijk, vind de communicatie momenteel uberhaupt om te huilen, maar vind het merk wel betrouwbaar. Mijn S85 is na 400.000+ km nog een oerdegelijk voertuig. De batterij is al een keer vervangen onder garantie (zoals beloofd). De complete drive-train ook (zoals beloofd). En het internationale SuC-netwerk is er ook gekomen (zoals beloofd) enz.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Als de acceleratietijd niet waarmaken een probleem is, dan gaat vrijwel ieder merk nat, met de Japanners voorop.

Ja en nee. @vana heeft wel een punt als je accelleratie eerst 4.0s is bij levering en na 4 naar door vermogensreductie in 6.5s naar de 100km/h gaat. Hier is de geclaimde snelheid 4.4s, hij haalt 4.8s en dus een delta van 0,4s. Verder laat hij niet zien wat de State of charge is want die moet zeer hoog zijn, de buiten temperatuur want die moet ook hoog zijn en geeft hij ook niet aan of de accu op temperatuur is want die moet ook hoog zijn.
 
Dan ben ik ook nog het service niveau van Tesla vergeten.
Zelfs Pon kan hier nog wat van leren.

Als ik nu lees hoe nieuwe Tesla's worden afgeleverd, zeg maar de klant in zijn mik wordt geduwd.
Problemen niet opgelost kunnen worden door niet op voorraad zijnde onderdelen.
Slechte CV joint, verkleurende schermen, led verlichting van Chinese kwaliteit.
Afwerking van de Tesla's is zoals in mijn patrolheads vriendenkring Amerikaanse meuk wordt genoemd.
Is de Tesla stil, niet echt, vooral achterin lijkt het afrolgeluid van de banden of je in een bestelbus zit.

Tesla verkoopt al 10 jaren Tesla's, maar de kwaliteit gaat op ieder niveau steeds verder naar beneden.

Zij lachen mij nu al nog harder uit met mijn Tesla.
Ik had deze Tesla, mij n tweede, de laatste wegauto willen laten zijn, maar nu twijfel ik.
 
1 filmpje, 1 mening en dan gaat het weer los.

En kijk nou : een deel van het mysterie opgelost.

Dus nu nog maar 0,4 seconden. Stel voor dat die sukkel van die video een paar normale banden i.p.v. M+S monteert en het dan nog eens probeert (8:55min) . En zijn filmpjes met een factor 10 inkort.

Schermafbeelding 2019-10-14 om 19.39.41.png
 
Als k kijk naar mijn Model S van 2014, de range ingekort, zonder dat er gecommuniceerd wordt.
Het laadvermogen gedaald,zonder dat er gecommuniceerd wordt.

Nu zie op youtube een video van een Model X, die zijn acceleratie tijd niet waar maakt.
Als deze aantijgingen vergelijkt met VW, dat slechts een software probleem niet communiceert.
Dan is mijn conclusie, Tesla is onbetrouwbaar.

Wat een onzin ...
 
De range effectief ingekort, of gewoon het cijfer van het schermpje wat aangepast?

Ik heb al snel geleerd dat de opgegeven range nooit klopt. Dat is niet alleen bij Tesla zo, dat had ik bij mijn BMW's ook.
Nu weet ik niet hoe het bij een S of X zit, maar bij een 3 is de opgegeven range direct gerelateerd aan de hoeveelheid energie in de accu. Dus minder opgegeven range => minder energie => minder werkelijke range.

Dat de opgegegeven range niet overeenkomt met de werkelijke range zie je inderdaad altijd en overal. Dat is denk iet iets om je druk over te maken. Maar als de opgegeven range over tijd zomaar minder wordt (voor andere auto's dan de Model 3: zonder dat je dat toe kunt schrijven aan rijgedrag en / of weersomstandigheden), dan moet je je misschien toch afvragen wat er aan de hand is. Dat was bij jouw BMWs denk ik niet anders.
 
Ik hoor ook verhalen van M3 rijders die voor meer dan 6k een functie hebben besteld dat de auto op een parkeerplaats naar je toe komt rijden. De functie werd zonder enig voorbehoud op de site vermeld.

Echter, de functie is onbruikbaar.
 
Waarom slotje? Dit is heel erg to-the-point.
Als je even in zijn historiek gaat neuzen, zie je dat ie constant zit te janken over Tesla maar de eigen ervaringen over Tesla heel summier beschreven worden, maar ie wel tevoren een merk had waar ie zelfs 's nachts naar kon bellen en waar de baas zelf dan de auto kwam depanneren.
Ook s'nachts wordt de telefoon netjes binnen 1 minuut opgenomen met een Nederlandse persoon aan de telefoon & het probleem wordt opgelost.
Nee, Wooter, de baas zelf neemt de telefoon op & rijdt met de pick-up naar je toe
Je kan dit topic bijgevolg eerder hernoemen naar Is Vama nog geloofwaardig.
 
Ik hoor ook verhalen van M3 rijders die voor meer dan 6k een functie hebben besteld dat de auto op een parkeerplaats naar je toe komt rijden. De functie werd zonder enig voorbehoud op de site vermeld.

Echter, de functie is onbruikbaar.
Als je zoiets beweert, kan je zeker ook wel aanhalen waar dat op de site werd vermeld...
 
Waarom dit draadje?

Als k kijk naar mijn Model S van 2014, de range ingekort, zonder dat er gecommuniceerd wordt.
Het laadvermogen gedaald,zonder dat er gecommuniceerd wordt.

Nu zie op youtube een video van een Model X, die zijn acceleratie tijd niet waar maakt.
Als deze aantijgingen vergelijkt met VW, dat slechts een software probleem niet communiceert.
Dan is mijn conclusie, Tesla is onbetrouwbaar.


Dat van die accelaratietijd is al debunked (wat de nederlandse vertaling daarvan ook is). Je moet de luchtvering op extra laag zetten om de beste acceleratie te krijgen.
 
Dan ben ik ook nog het service niveau van Tesla vergeten.
Zelfs Pon kan hier nog wat van leren.

Als ik nu lees hoe nieuwe Tesla's worden afgeleverd, zeg maar de klant in zijn mik wordt geduwd.
Problemen niet opgelost kunnen worden door niet op voorraad zijnde onderdelen.
Slechte CV joint, verkleurende schermen, led verlichting van Chinese kwaliteit.
Afwerking van de Tesla's is zoals in mijn patrolheads vriendenkring Amerikaanse meuk wordt genoemd.
Is de Tesla stil, niet echt, vooral achterin lijkt het afrolgeluid van de banden of je in een bestelbus zit.

Tesla verkoopt al 10 jaren Tesla's, maar de kwaliteit gaat op ieder niveau steeds verder naar beneden.

Zij lachen mij nu al nog harder uit met mijn Tesla.
Ik had deze Tesla, mij n tweede, de laatste wegauto willen laten zijn, maar nu twijfel ik.

Beetje de dramaqueen uit aan het hangen?

Dat zou het uitlachen verklaren.