Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag wagen binnen gedaan voor eerste onderhoud en leggen van winterbanden (oké is nog vroeg, maar geen zin om over paar weken daarvoor weer speciaal te moeten langs gaan :) )

Ik had ook de melding gemaakt dat de wagen wat naar rechts trok. Ze zouden de uitlijning nakijken en aanpassen.
Nu de wagen trekt niet meer echt naar rechts. Maar het stuur staat niet meer 'recht' om lijnrecht rechtdoor te rijden. Het is iets naar links gedraaid. Zie foto's. (eerste foto is rechtdoor rijden (autopilot), 2de foto is genomen wanneer het stuur 'recht' staat)

Is dit normaal? Oké, verschil is mss maar een dikke halve cm maar ik ben daar nogal autistisch op ;-)
Hoe is dit bij jullie? Staat het stuur mooi recht om rechtdoor te rijden of zit er daar ook een afwijking op?

P.S.: goed nieuws is dat Tesla nu ook een bandenhotel heeft, dan hoeven we niet meer zelf met winter en zomerbanden te sleuren.
 

Attachments

  • IMG_20161026_170150.jpg
    IMG_20161026_170150.jpg
    413.5 KB · Views: 73
  • IMG_20161026_170250.jpg
    IMG_20161026_170250.jpg
    348.5 KB · Views: 39
Ik had ook de melding gemaakt dat de wagen wat naar rechts trok. Ze zouden de uitlijning nakijken en aanpassen. Nu de wagen trekt niet meer echt naar rechts. Maar het stuur staat niet meer 'recht' om lijnrecht rechtdoor te rijden. Het is iets naar links gedraaid. Zie foto's. (eerste foto is rechtdoor rijden (autopilot), 2de foto is genomen wanneer het stuur 'recht' staat)
Is dit normaal? Oké, verschil is mss maar een dikke halve cm maar ik ben daar nogal autistisch op ;-)
Hoe is dit bij jullie? Staat het stuur mooi recht om rechtdoor te rijden of zit er daar ook een afwijking op?
Nee, dit is niet normaal. Bij het SeC zullen ze zeggen dat dit niet te verstellen is.
Als de auto mooi rechtuit rijdt en het stuur verdraaid staat, gaat de goede bandenman bij het linker voorwiel iets verstellen waardoor het stuur weer kaarsrecht staat.
In mijn geval was dit allemaal het geval maar was de stabiliteit bij rechtuit rijden niet perfect. Het SeC, ere wie ere toekomt, ontdekte dit zelf.
Met hulp van de techneuten in Freemont werd de conclusie getrokken dat het stuurhuis niet OK zou zijn.
Na vervanging hiervan ging de Model S weer als op rails.
 
Vandaag wagen binnen gedaan voor eerste onderhoud en leggen van winterbanden (oké is nog vroeg, maar geen zin om over paar weken daarvoor weer speciaal te moeten langs gaan :) )

Ik had ook de melding gemaakt dat de wagen wat naar rechts trok. Ze zouden de uitlijning nakijken en aanpassen.
Nu de wagen trekt niet meer echt naar rechts. Maar het stuur staat niet meer 'recht' om lijnrecht rechtdoor te rijden. Het is iets naar links gedraaid. Zie foto's. (eerste foto is rechtdoor rijden (autopilot), 2de foto is genomen wanneer het stuur 'recht' staat)

Is dit normaal? Oké, verschil is mss maar een dikke halve cm maar ik ben daar nogal autistisch op ;-)
Hoe is dit bij jullie? Staat het stuur mooi recht om rechtdoor te rijden of zit er daar ook een afwijking op?

P.S.: goed nieuws is dat Tesla nu ook een bandenhotel heeft, dan hoeven we niet meer zelf met winter en zomerbanden te sleuren.

Is niet normaal, maar komt wel in orde. Ook al is het pas na 5 pogingen... Uit ervaring.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Heb ik ook gehad, dit is ergens een afdichting in het kofferdeksel bovenaan die niet meer goed afsluit. Is bij mij in twee keer opgelost.

En loopt het water links of rechts aan de zwarte stop ook niet vlotjes eruit als de Tesla eens goed in de regen heeft gestaan?

Iemand hier al last van gehad? Vocht in de achterklep. 80.000 km is net voorbij, zouden ze daar moeilijk over doen?
View attachment 202192 View attachment 202193
 
Sinds een paar dagen krijg ik de melding dat de sleutelbatterij bijna leeg is. Uiteraard keurig vervangen. Maar de melding gaat niet weg. Ook niet naar resets en power-off. Krijg de melding zelfs als ik de auto open met de smartphone en de sleutel niet in de buurt is.

Iemand hier ervaring mee? Of wordt het een ritje naar het Sec....
 
Sinds een paar dagen krijg ik de melding dat de sleutelbatterij bijna leeg is. Uiteraard keurig vervangen. Maar de melding gaat niet weg. Ook niet naar resets en power-off. Krijg de melding zelfs als ik de auto open met de smartphone en de sleutel niet in de buurt is.

Iemand hier ervaring mee? Of wordt het een ritje naar het Sec....
Had ik ook.... De reserve sleutel was ook bijna leeg, en deze lag binnen een meter of 6 van de auto vandaan. De melding bleef dus komen door mijn reserve sleutel....
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Had ik ook.... De reserve sleutel was ook bijna leeg, en deze lag binnen een meter of 6 van de auto vandaan. De melding bleef dus komen door mijn reserve sleutel....

Hmmm... Zou kunnen dat de reservesleutel ook leeg is. Maar hij ligt zeker niet in de buurt van de auto. Dan kan dat niet van invloed zijn toch? Zo slim zijn die Tesla's nou ook weer niet dacht ik...... ;)