Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Janken is het juiste woord... ik heb mijn wagen nu reeds 6 maand en zit al aan evenveel SEC bezoeken. Steeds voor prullen als windgeruis/suis geluiden aan passagiers/bestuurders zijde, rammel geluiden in deuren, kraakjes in dashboard. You name it...

Vaak geraakt het ook niet opgelost en dien je terug te gaan voor hetzelfde of is er weer iets nieuws dat naar boven komt.

Ik kom van een BMW 5 serie waardoor mijn verwachtingen miss wel wat hoger liggen maar voor dit bedrag zou dit echt niet mogen imo.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Janken is het juiste woord... ik heb mijn wagen nu reeds 6 maand en zit al aan evenveel SEC bezoeken. Steeds voor prullen als windgeruis/suis geluiden aan passagiers/bestuurders zijde, rammel geluiden in deuren, kraakjes in dashboard. You name it...

Vaak geraakt het ook niet opgelost en dien je terug te gaan voor hetzelfde of is er weer iets nieuws dat naar boven komt.

Ik kom van een BMW 5 serie waardoor mijn verwachtingen miss wel wat hoger liggen maar voor dit bedrag zou dit echt niet mogen imo.

Klopt, ik ben het eerste jaar ook veel terug geweest en nu is alles helemaal in orde het duurt effe wat niet zou mogen. Hoop dat ze dat in de toekomst verbeteren.
 
Janken is het juiste woord... ik heb mijn wagen nu reeds 6 maand en zit al aan evenveel SEC bezoeken. Steeds voor prullen als windgeruis/suis geluiden aan passagiers/bestuurders zijde, rammel geluiden in deuren, kraakjes in dashboard. You name it...

Vaak geraakt het ook niet opgelost en dien je terug te gaan voor hetzelfde of is er weer iets nieuws dat naar boven komt.

Ik kom van een BMW 5 serie waardoor mijn verwachtingen miss wel wat hoger liggen maar voor dit bedrag zou dit echt niet mogen imo.

Je gaat naar Sec Zaventem dan vermoed ik?
 
Janken is het juiste woord... ik heb mijn wagen nu reeds 6 maand en zit al aan evenveel SEC bezoeken. Steeds voor prullen als windgeruis/suis geluiden aan passagiers/bestuurders zijde, rammel geluiden in deuren, kraakjes in dashboard. You name it...

Vaak geraakt het ook niet opgelost en dien je terug te gaan voor hetzelfde of is er weer iets nieuws dat naar boven komt.

Ik kom van een BMW 5 serie waardoor mijn verwachtingen miss wel wat hoger liggen maar voor dit bedrag zou dit echt niet mogen imo.

Hier word ik wel een beetje bang van. De S is besteld en de 550i verkoop ik zeer binnenkort. Als BMW rijder zijn we misschien verwend, maar windgeruis en kraken moet echt niet kunnen in een auto van 120k. Aan de andere kant; ik heb vertrouwen in Tesla en haar visie.

Heb je nog tips om het aantal bezoeken te verlagen, mocht ik ook deze problemen gaan ervaren? Bijvoorbeeld, punten van aandacht die sowieso gecheckt moeten worden.
 
Hier word ik wel een beetje bang van. De S is besteld en de 550i verkoop ik zeer binnenkort. Als BMW rijder zijn we misschien verwend, maar windgeruis en kraken moet echt niet kunnen in een auto van 120k. Aan de andere kant; ik heb vertrouwen in Tesla en haar visie.

Heb je nog tips om het aantal bezoeken te verlagen, mocht ik ook deze problemen gaan ervaren? Bijvoorbeeld, punten van aandacht die sowieso gecheckt moeten worden.

Niet bang van worden.
Wat er ook gebeurt, de kick als je straks in de auto weg rijdt en die vervolgens elke dag weer terugkomt!
Nooit meer bij een winderig tankstation.
Het is zo'n plezier (tenminste voor mij) om die auto te rijden.
Ik zit nu al op bijna 150.000 km en krijg nog steeds een grijns op mijn gezicht.
En je doet n.m.m. daadwerkelijk iets goeds voor de komende generaties, er van uitgaande dat je een "groen" contract regelt voor het laden.
 
Je gaat naar Sec Zaventem dan vermoed ik?

Yes indeed! Nog mensen met deze ervaring bij SEC Zaventem? Soms denk ik gewoon dat het aan mij ligt...

Als ze hier niets aan doen kan Tesla binnen twee jaar inpakken - eens de premium merken hun EV's op de markt gaan brengen.
Begrijp me niet verkeerd. De Model S is een prachtige wagen maar kan kwalitatief niet opboksen tegen de premium merken.

Ik hoor graag het argument (Sec Zaventem) van de 'believer' enz maar voor mij moet een wagen betrouwbaar zijn en kwalitatief in orde. Ik heb wel andere dingen te doen dan iedere maand enkele uren in het Sec rond te hangen :)
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Yes indeed! Nog mensen met deze ervaring bij SEC Zaventem? Soms denk ik gewoon dat het aan mij ligt...

Als ze hier niets aan doen kan Tesla binnen twee jaar inpakken - eens de premium merken hun EV's op de markt gaan brengen.
Begrijp me niet verkeerd. De Model S is een prachtige wagen maar kan kwalitatief niet opboksen tegen de premium merken.

Ik hoor graag het argument (Sec Zaventem) van de 'believer' enz maar voor mij moet een wagen betrouwbaar zijn en kwalitatief in orde. Ik heb wel andere dingen te doen dan iedere maand enkele uren in het Sec rond te hangen :)


uit ervaring weet ik dat Zaventem hun uiterste best doet om de zaken op te lossen. maar jammer genoeg is hetgeen uit Fremont komt naar Europese Premium standaarden onvoldoende ...
 
toch ook een pluspuntje in dit topic...ik werd zojuist gebeld door mijn DES die wist dat ik morgen met de trein naar Tilburg zal gaan voor het afhalen van mijn S, en vroeg hoe laat we opgehaald wilden worden van het station...dat is toch netjes! :)

...nog 1 nachtje slapen ;)
 
Inmiddels twee weken gereden in mijn blauwe S60D. Allereerst een fantastische auto waar ik veel plezier aan beleef!

Echter bij aflevering en de eerste dagen erna toch wat punten ontdekt die nog opvolging behoeven:
- Pitjes en beschadigingen in lakwerk op diverse plekken (o.a. kofferbakrand en A-stijlen), gaat een aantal dagen bij een schadehersteller kosten..
- Beschadiging in leder van passagiersstoel, wordt waarschijnlijk een nieuwe stoel
- Deurpaneel rechtsvoor sluit niet mooi aan / zit niet goed vast
- Driedubbel zicht in voorruit (niks gedronken, ik zal hem vast binnenkoppen); in het donker zie ik reflecties van de lampen voor me. Ik zie het normale licht, maar ook twee vagere reflecties er net onder, met name in druk verkeer is dit vermoeiend. Probleem is gemeld, maar een nieuwe voorruit gaat niet per se een oplossing bieden, aangezien die dit ook kan hebben.

De auto staat nu bij het SeC, ik heb er wel alle vertrouwen in dat dit netjes opgelost gaat worden.
Ik wist het natuurlijk van te voren dat dit kon gebeuren, echter is dit eigenlijk onacceptabel bij een auto in deze prijscategorie. Zeker omdat de Model S nu al een aantal jaar geproduceerd wordt, had ik niet zo veel problemen meer verwacht.

Quality control bij fabricage in de VS en ook bij assemblage in Europa moeten wel echt fors verbeterd worden mijns inziens, anders vermoed ik dat veel mensen terug overstappen naar de grote Duitse merken als die over een aantal jaar goede alternatieven hebben.

Gelukkig is de loaner die ik heb meegekregen geen straf! Een aantal dagen in een P90D rondcrossen :cool:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: dekoene and Phil_BE
Ik wist het natuurlijk van te voren dat dit kon gebeuren, echter is dit eigenlijk onacceptabel bij een auto in deze prijscategorie. Zeker omdat de Model S nu al een aantal jaar geproduceerd wordt, had ik niet zo veel problemen meer verwacht.
Tesla houdt een model niet hetzelfde. De ontwikkeling is een continue proces. Gemiddeld hebben we het over zo'n 20 veranderingen. Per week! (On average, Tesla makes 20 improvements to the Model S every week)
Ze bouwen jouw Model S dus eigenlijk voor het eerst ipv al jarenlang :)

Ik ben het wel met je eens, verder.

Echter:

failure.jpg
 
  • Like
Reactions: dekoene
Inmiddels twee weken gereden in mijn blauwe S60D. Allereerst een fantastische auto waar ik veel plezier aan beleef!

Echter bij aflevering en de eerste dagen erna toch wat punten ontdekt die nog opvolging behoeven:
- Pitjes en beschadigingen in lakwerk op diverse plekken (o.a. kofferbakrand en A-stijlen), gaat een aantal dagen bij een schadehersteller kosten..
- Beschadiging in leder van passagiersstoel, wordt waarschijnlijk een nieuwe stoel
- Deurpaneel rechtsvoor sluit niet mooi aan / zit niet goed vast
- Driedubbel zicht in voorruit (niks gedronken, ik zal hem vast binnenkoppen); in het donker zie ik reflecties van de lampen voor me. Ik zie het normale licht, maar ook twee vagere reflecties er net onder, met name in druk verkeer is dit vermoeiend. Probleem is gemeld, maar een nieuwe voorruit gaat niet per se een oplossing bieden, aangezien die dit ook kan hebben.

De auto staat nu bij het SeC, ik heb er wel alle vertrouwen in dat dit netjes opgelost gaat worden.
Ik wist het natuurlijk van te voren dat dit kon gebeuren, echter is dit eigenlijk onacceptabel bij een auto in deze prijscategorie. Zeker omdat de Model S nu al een aantal jaar geproduceerd wordt, had ik niet zo veel problemen meer verwacht.

Quality control bij fabricage in de VS en ook bij assemblage in Europa moeten wel echt fors verbeterd worden mijns inziens, anders vermoed ik dat veel mensen terug overstappen naar de grote Duitse merken als die over een aantal jaar goede alternatieven hebben.

Gelukkig is de loaner die ik heb meegekregen geen straf! Een aantal dagen in een P90D rondcrossen :cool:
De vraag die ik mij stel is, hoe gaan ze dit bolwerken bij het SeC als al die M3 Tesla's er nog eens bijkomen?
Hopelijk gaat de kwaliteit van afwerking fors de hoogte in en zeker de quality controle.
 
  • Like
Reactions: Joostdz
Yes indeed! Nog mensen met deze ervaring bij SEC Zaventem? Soms denk ik gewoon dat het aan mij ligt...

Als ze hier niets aan doen kan Tesla binnen twee jaar inpakken - eens de premium merken hun EV's op de markt gaan brengen.
Begrijp me niet verkeerd. De Model S is een prachtige wagen maar kan kwalitatief niet opboksen tegen de premium merken.

Ik hoor graag het argument (Sec Zaventem) van de 'believer' enz maar voor mij moet een wagen betrouwbaar zijn en kwalitatief in orde. Ik heb wel andere dingen te doen dan iedere maand enkele uren in het Sec rond te hangen :)


Ik denk niet dat het SEC gerelateerd is, eerder design en productie issues. Ik kom van een A6 3.0 quattro luchtvering dus het was echt even wennen in afwerking en rijcomfort. Het pluspunt is dan wel weer dat ik over 7 maanden 32.000 km heb gereden met mijn Tesla en ongeveer 10.000 km met loaners en... ik heb aan de betere wereld van morgen bijgedragen!
Via de loaners weet ik dat er ook wel Tesla's zijn die beter zijn dan andere, beetje geluk hebben dus. Met 20 updates per week misschien wel normaal gezien ze niet alle 20 een succes zullen zijn.
Ik heb een M3 reservatie maar zal toch even nadenken, 2018 zal boeiend worden op EV vlak.
K.
 
De vraag die ik mij stel is, hoe gaan ze dit bolwerken bij het SeC als al die M3 Tesla's er nog eens bijkomen?
Hopelijk gaat de kwaliteit van afwerking fors de hoogte in en zeker de quality controle.
Dat is inderdaad ook wat ik me afvraag / zorgen om maak. Het eindproduct wat ze afleveren zal stuk beter moeten zijn om de druk op SeCs te verlichten en kosten van achteraf zaken herstellen te verminderen.
Tesla heeft nu nog de "cool"-factor, maar dat zal binnen een paar jaar wegebben.. als BMW in 2018/2019 met een 60kWh 3-serie komt, en de anderen Duitse merken volgen + het nieuws van vandaag dat de grote Duitse merken ook een snellaadnetwerk gaan uitrollen... dan moet de Model 3 heel goed gaan worden en kunnen ze geen steken meer laten vallen bij Tesla.
(Ik hoop uiteraard dat ze een volwaardige speler zullen worden/blijven)
 
naar aanleiding van bovenstaande, mijn auto bij aflevering met een microscoop nagekeken en ik heb (nog niets) kunnen ontdekken (keep my fingers crossed)....

wel al de eerste schade...ik dacht ik doe mijn iphone dock dicht met telefoon erin bij thuiskomst....dat vond het stekkertje minder, dus brak de connector af....dus ik denk dat ik er naar gewoon een los kabeltje erin leg...dan hoef ik ook niet telefoon steeds uit hoesje te halen...wel "beetje dom" van mezelf zou maxima zeggen