Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
uit ervaring weet ik dat Zaventem hun uiterste best doet om de zaken op te lossen. maar jammer genoeg is hetgeen uit Fremont komt naar Europese Premium standaarden onvoldoende ...

De SeC's staan al vanaf het begin onder hoge druk. Net wanneer de maturiteit van de S wat op niveau komt, wordt er met de X opnieuw een beest vol kinderziektes binnen gegooid. Het is er vaak pompen of verzuipen, met daarnaast ook een heel sterke Amerikaanse mentailteit die niet altijd even goed past bij onze Europese manier van werken. Er is een gebrek aan communicatie, wat intern nog erger zou zijn dan de communicatie naar klanten toe. Ook aan procedures zou er een groot gebrek zijn.
Leg dat samen met het de opmerking dat de meeste eigenaren maken dat er een wagen van die prijsklasse niet zoveel problemen zou mogen hebben, vooral omdat we vaak met de typisch Duitse premiums vergelijken, en je krijgt een verhaal dat zich langs beide kanten versterkt.

Zoals al gezegd is het wel zo dat de SeC's heel hard werken, en dat ze heel veel doen om de problemen die meestal vanuit de productie komen op te lossen.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt and HWS
De SeC's staan al vanaf het begin onder hoge druk. Net wanneer de maturiteit van de S wat op niveau komt, wordt er met de X opnieuw een beest vol kinderziektes binnen gegooid. Het is er vaak pompen of verzuipen, met daarnaast ook een heel sterke Amerikaanse mentailteit die niet altijd even goed past bij onze Europese manier van werken. Er is een gebrek aan communicatie, wat intern nog erger zou zijn dan de communicatie naar klanten toe. Ook aan procedures zou er een groot gebrek zijn.
Leg dat samen met het de opmerking dat de meeste eigenaren maken dat er een wagen van die prijsklasse niet zoveel problemen zou mogen hebben, vooral omdat we vaak met de typisch Duitse premiums vergelijken, en je krijgt een verhaal dat zich langs beide kanten versterkt.

Zoals al gezegd is het wel zo dat de SeC's heel hard werken, en dat ze heel veel doen om de problemen die meestal vanuit de productie komen op te lossen.
Het is waar dat er in het begin meestal wat probleempjes zijn. Mijn ervaring, ik rij nu drie jaar Model S, dat alles wordt opgelost.
Mijn huidige, tweede Model S, is na 9 maanden nog niet in het SeC geweest. Ik begin de namen van de prettige jongens en meisjes daar nu te vergeten ;)
 
Het is waar dat er in het begin meestal wat probleempjes zijn. Mijn ervaring, ik rij nu drie jaar Model S, dat alles wordt opgelost.
Mijn huidige, tweede Model S, is na 9 maanden nog niet in het SeC geweest. Ik begin de namen van de prettige jongens en meisjes daar nu te vergeten ;)

Ook mijn ervaring. Gelukkig dat er nog zomer en winterwielen zijn die gewisseld moeten worden. En met de X is de huidige produktielijn al vrij van de meeste problemen die nu uit de eerste series naar voren komen. Zou ik het geld hebben, zou ik niet aarzelen om een X te bestellen.
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Ik ben een precies kereltje en voor de buitenwereld ben je dan al snel een zeikerd. Ik wist van tevoren dat Amerikaans Premium iets heel anders is dan Duits Premium. Ik wist van tevoren dat Tesla slechts 4 jaar serieus auto's bouwt, tegen de gevestigde orde 100 (+) jaar. Ondanks die kennis heb ik toch heel bewust voor Tesla gekozen en daar ruim 115K achtergelaten.

Communicatie was tot en met de aflevering, en trouwens ook daarna, uitstekend. Bij de aflevering bleek de kofferklep iets scheef te zitten, met de nadruk op 'iets'. Daarnaast week de raamlikker linksachter naar buiten. Dat was duidelijker zichtbaar. Meer kon ik niet ontdekken en ik heb echt mijn best gedaan. Binnenkort laat ik deze twee puntjes oplossen, want zeker in het begin wilde ik haar geen dag missen.

Nu 5,5 maand en 13.000 km. verder. Daarvoor reed ik die afstand in 12 maanden. Tweemaal SeC A'dam ZO bezocht met een probleem wat geen probleem bleek. Sterker nog, het lag in beide gevallen aan mezelf. Beide keren met een lach welkom geheten en ter plekke vakkundig geholpen. Kortom, ik heb nog geen dag mobiliteit moeten missen.

In vergelijk met vele jaren Duits Premium, van dat merk wat al 100 jaar auto's bouwt, heb ik niets te klagen, integendeel. Bij die auto's zat ik na een half jaar al aan gemiddeld 2 dagen ongewenst werkplaats-bezoek. Schande! Naast rammeltjes waren het vooral electronica-problemen. Dat belooft wat voor de toekomst bij dat merk. Dan neem ik de mindere afwerking bij Tesla graag voor lief.

Natuurlijk moeten we kritisch blijven en Tesla zal moeten luisteren, wat ook gebeurt. Anders worden ze ooit voorbijgestreefd door merken die de zaken beter op orde hebben. Maar laten die merken eerst Tesla maar eens proberen bij te benen. Tot die tijd geniet ik iedere kilometer van de rust, de souplesse en het geweld van die Mooie Rooie!
 
Last edited:
Daarnaast week de raamlikker linksachter naar buiten.
Weer een automotive woord geleerd... Ik heb in mijn jonge jaren toch veel auto's gesloopt en de onderdelen in schappen gelegd en gelabeld, maar van een raamlikker had ik nog niet gehoord... Ik heb zelfs nog even met een schuin oog naar je location gekeken onder je profielfoto om te bekijken of je niet in België woonde... ;)
 
Deze week twee gehad dat de stekker niet te ontgrendelen was.
Na van alle te probeert te hebben aan instellingen ed. starte de auto plots met laden.
Dan kon ik de stekker weer vanouds ontgrendelen.
Sec gebelde en deze gaven aan dat er een Bug zit.

Hier net hetzelfde gehad, vorige week met een vervangwagen (mijne stond een weekje in panne) en deze week met mijn eigen wagen. Goed om weten dat het een bug is, zal dan zichzelf wel oplossen met een update.
 
het viel me net op bij het inklappen van de spiegels dat deze schroef wel heel zichtbaar is, en best knullig uitziet...hoort er geen dopje op ofzo?

upload_2016-12-12_13-51-45.png
 
Deze schroef zit er enkel bij de elektrische vouwspiegels. dient om het kapje los te maken en aan de elektronica te kunnen. mocht het schroefje zichtbaar zijn in normale toestand zou dit me ook storen. Nu is het enkel zichtbaar in gevouwen toestand en hier kies je dan ook zelf voor. Een kapje over de schroef zou het geheel onnodig complex maken en de kans dat het kapje verloren gaat door de beweging van de spiegel. Voor mij hoeven ze hier zeker geen extra engineeringtijd in te gaan steken, omdat er nog andere katten te geselen zijn.