Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
oeioei, dit wordt bijna nog de meeste besproken individuele schoref van de MS ;)

...mocht het schroefje zichtbaar zijn in normale toestand zou dit me ook storen. Nu is het enkel zichtbaar in gevouwen toestand en hier kies je dan ook zelf voor...

als hij in normale toestand is, dan rij ik meestal, dus dan kijk ik niet zo naar de schroeven aan de buitenkant....wel als ik aan kom lopen als hij geparkeerd staat...ik vind het niet storend genoeg om de spiegels dan maar niet te klappen.

ik vond het gewoon een opmerkelijke schroef, had inderdaad ook misschien beter via onderkant gekund, of een wat andere type schroef... deze is zo standaard kruiskop.

maar genoeg gezegd over die schroef, next topic :)
 
Deze schroef zit er enkel bij de elektrische vouwspiegels. dient om het kapje los te maken en aan de elektronica te kunnen. mocht het schroefje zichtbaar zijn in normale toestand zou dit me ook storen. Nu is het enkel zichtbaar in gevouwen toestand en hier kies je dan ook zelf voor. Een kapje over de schroef zou het geheel onnodig complex maken en de kans dat het kapje verloren gaat door de beweging van de spiegel. Voor mij hoeven ze hier zeker geen extra engineeringtijd in te gaan steken, omdat er nog andere katten te geselen zijn.

Dierenbeul! ;)

Ik kan mij prima voorstellen dat zo'n schroefje er niet zo netjes uitziet, maar tegelijkertijd denk ik: is dat een van de punten die je stoort, dan geeft dat maar aan hoe goed de Tesla is :)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Mijn fan van de MCU begon twee weken geleden bij koud interieur enorm te ratelen... Hoe warmer binnenin hoe minder herrie. Afgelopen vrijdag naar de SeC Rotterdam geweest en gisteren een afspraak. Loaner meegekregen en 's avonds mijn 90D weer opgehaald. De hele MCU is vervangen.... geen half werk dus... performance lijkt ook beter. Misschien werd de CPU al te warm waardoor de snelheid werd teruggeschaald... goede service dus van de mannen in Rotterdam... (geen vrouw gezien daar :) )
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Ik merk sinds kort dat mijn voorruit/ dak voor kraakt als ik over hobbels heen rij zachtje of hard maakt geen verschil. iemand ook deze ervaring. Over 2000 KM moet de Tesla voor de 40K beurt naar het SEC en laat ik daar sowieso naar kijken maar was benieuwd als meerdere mensen dit hadden.
Ik heb nu mijn tweede Model S. Nog nooit een kraakje gehoord. Met de eerste wel wat problemen met de sporing gehad. Met de tweede, nu bijna een jaar in gebruik, nog nooit bij het SeC geweest. Ik begin de namen van die aardige jongens en meisjes alweer te vergeten.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik heb nu mijn tweede Model S. Nog nooit een kraakje gehoord. Met de eerste wel wat problemen met de sporing gehad. Met de tweede, nu bijna een jaar in gebruik, nog nooit bij het SeC geweest. Ik begin de namen van die aardige jongens en meisjes alweer te vergeten.

Fijn, ik weet dat de nieuwe modellen minder issues hebben dat was mijn vraag ook niet. Als ik een loaner heb voelt die ook steviger aan dan mijn eigen S.
 
Gisteren bij het SEC geweest voor een aantal zaken. Veel windgeruis alsof je met open raam rijdt. Direct verholpen door het bestuurdersraam er goed in te zetten (zat scheef en sloot dus niet). Verder een brom maar volgens SEC niet "de brom". Gaan ze eind januari naar kijken tezamen met een kraak in het dashboard waar de monteur na 5 min. zelf al gek van werd. Ten laatste zat er bij aflevering een dikke vouw in de bekleding van het zitvlak van de bestuurderstoel. Hiervoor is een nieuwe stoel besteld.
Kortom zijn er nog steeds genoeg zaken niet helemaal in orde bij aflevering maar worden direct opgepakt door het SEC.
 
Gisteren bij het SEC geweest voor een aantal zaken. Veel windgeruis alsof je met open raam rijdt. Direct verholpen door het bestuurdersraam er goed in te zetten (zat scheef en sloot dus niet). Verder een brom maar volgens SEC niet "de brom". Gaan ze eind januari naar kijken tezamen met een kraak in het dashboard waar de monteur na 5 min. zelf al gek van werd. Ten laatste zat er bij aflevering een dikke vouw in de bekleding van het zitvlak van de bestuurderstoel. Hiervoor is een nieuwe stoel besteld.
Kortom zijn er nog steeds genoeg zaken niet helemaal in orde bij aflevering maar worden direct opgepakt door het SEC.

Sorry, ligt aan mij… . Ik las "… een dikke vrouw … " :D
 
Zucht. Voor het verlof 22/12 een afspraak gemaakt om mijn nieuwe S op te halen in Zaventem voor vrijdag 06/01. Alles geregeld, verlof genomen (ik en mijn vrouw). Mijn enige wagen verkocht (deze komen ze ophalen na het week end) 09/01.
Dinsdag 03/01 2x gebeld met hun of alles in orde was omdat de verzekering nog niets van inschrijvingspapieren ontvangen had en alles zou in orde komen. Niets meer van hun gehoord.
Woensdag 04/01 opnieuw zelf gebeld alles was in orde de verzekering zou de papieren ontvangen en alles kwam in orde. Woensdag nog geen papieren.
Donderdag 05/01 dacht ik nu hoeft het niet meer ik heb genoeg gebeld. Op eens telefoon ivm de betaling want de aflevering is voor 06/01. Over de nummerplaat en de papieren hoefde ik mij geen zorgen te maken alles was in orde voor de afhaling 06/01 (verzekering had nog niets van Tesla gehoord). Dus ik maar ter goeder trouw betaling uitgevoerd en het bewijs doorgestuurd via mail rond 15u. Om 18u30 op eens een mail dat de wagen nog niet is vrijgegeven in Tilburg en dat ze nog een aantal checks aan het doen zijn.

Man man wat een communicatie (bij Hyundai kwamen ze hun afspraken beter na). Ik kan niet begrijpen dat ze dit niet al eerder wisten. Ik krijg straks al spijt dat ik een Tesla besteld heb nog voor dat ik de wagen heb afgehaald :(.
 
Zucht. Voor het verlof 22/12 een afspraak gemaakt om mijn nieuwe S op te halen in Zaventem voor vrijdag 06/01. Alles geregeld, verlof genomen (ik en mijn vrouw). Mijn enige wagen verkocht (deze komen ze ophalen na het week end) 09/01.
Dinsdag 03/01 2x gebeld met hun of alles in orde was omdat de verzekering nog niets van inschrijvingspapieren ontvangen had en alles zou in orde komen. Niets meer van hun gehoord.
Woensdag 04/01 opnieuw zelf gebeld alles was in orde de verzekering zou de papieren ontvangen en alles kwam in orde. Woensdag nog geen papieren.
Donderdag 05/01 dacht ik nu hoeft het niet meer ik heb genoeg gebeld. Op eens telefoon ivm de betaling want de aflevering is voor 06/01. Over de nummerplaat en de papieren hoefde ik mij geen zorgen te maken alles was in orde voor de afhaling 06/01 (verzekering had nog niets van Tesla gehoord). Dus ik maar ter goeder trouw betaling uitgevoerd en het bewijs doorgestuurd via mail rond 15u. Om 18u30 op eens een mail dat de wagen nog niet is vrijgegeven in Tilburg en dat ze nog een aantal checks aan het doen zijn.

Man man wat een communicatie (bij Hyundai kwamen ze hun afspraken beter na). Ik kan niet begrijpen dat ze dit niet al eerder wisten. Ik krijg straks al spijt dat ik een Tesla besteld heb nog voor dat ik de wagen heb afgehaald :(.
Met wie in Zaventem heb je te maken gehad als Delivery specialist? Aangaande op jouw verhaal is dat Tom Langie niet geweest, want die communiceert juist heel goed is mijn ervaring.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE