Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Zorgwekkend dat twee gebruikers hier last van hebben. Straks mijn deurhendels eens grondig inspecteren. Als de deurhendels niet meer sluiten, ga ik er bovendien vanuit dat er krassen achterlaten op de lak van de deuren zelf?
Nog niet goed kunnen controleren. Ga in het donker weg en kom in het donker terug. Wel reeel overigens. De randen voelen behoorlijk scherp.
 
Oei! Ik ga er wel vanuit dat ze dit onder garantie repareren, want dit moet echt niet de bedoeling zijn.
Ik geloof niet dat dit een probleem zal zijn. Evident geen gebruikersfout.

Heb intussen wel teveel rangers gezien en teveel SeC bezoeken gehad.

Enfin, maar combineren met de kabelboom recall. En dan nogmaals maar kijken of ze die irritante luchtlekkage links voor kunnen verhelpen. Klinkt alsof er lucht langs het raam lekt (wat niet zo is, maar het komt ergens van links voor). Door COVID natuurlijk geen gezamenlijke proefrit meer om te beluisteren of het euvel verholpen is. Ik dacht wacht wel met een nieuwe afspraak tot de pandemie voorbij is …..
 
Ik geloof niet dat dit een probleem zal zijn. Evident geen gebruikersfout.

Heb intussen wel teveel rangers gezien en teveel SeC bezoeken gehad.

Enfin, maar combineren met de kabelboom recall. En dan nogmaals maar kijken of ze die irritante luchtlekkage links voor kunnen verhelpen. Klinkt alsof er lucht langs het raam lekt (wat niet zo is, maar het komt ergens van links voor). Door COVID natuurlijk geen gezamenlijke proefrit meer om te beluisteren of het euvel verholpen is. Ik dacht wacht wel met een nieuwe afspraak tot de pandemie voorbij is …..
Ik heb met een monteur gewoon een proefritje gemaakt 1 maand geleden .. service center zaandam
 
Bijna een ongeluk gehad door die regen-sensor. Het ene moment staat die droog over de ruit te bibberen en het andere moment laat ie de ruit zo volregenen. Ik had 'm laatst dus op een vaste stand gezet omdat de sensor er steeds naast zat, maar moest na enkele minuten eigenlijk een standje hoger. Doe dat maar eens in een Tesla als je net 3 maneuvres achter elkaar moet doen. In mijn vader's Volvo zet ik de ruitenwisser-snelheid gewoon een standje hoger met het pookje.

Dus we hebben een systeem die het automatisch regelt en een handmatig systeem die alleen via het scherm is te bedienen. Het eerste systeem werkt niet goed en het tweede systeem is niet eenvoudig te bedienen.
 
Of je drukt even de stalk in, wist hij ook een keer en hoef je verder niks op het scherm te doen.
Als het sporadisch zou zijn dan kun je het zo doen maar helaas is het constant dat je moet bijsturen. Afgelopen week heb ik mij er ook aan geërgerd. Vooral als het donker is komen de gebreken naar voor. Spray van vrachtwagens, lichte regen, ... en er komt totaal geen reactie. De camera's vallen ook steevast uit door het opspattend water dus moet je je aandacht op de weg houden en kan je niet zitten zoeken op het scherm om het juiste standje te vinden. Dit kan echt voor gevaarlijke situaties zorgen.
 
Bijna een ongeluk gehad door die regen-sensor. Het ene moment staat die droog over de ruit te bibberen en het andere moment laat ie de ruit zo volregenen. Ik had 'm laatst dus op een vaste stand gezet omdat de sensor er steeds naast zat, maar moest na enkele minuten eigenlijk een standje hoger. Doe dat maar eens in een Tesla als je net 3 maneuvres achter elkaar moet doen. In mijn vader's Volvo zet ik de ruitenwisser-snelheid gewoon een standje hoger met het pookje.

Dus we hebben een systeem die het automatisch regelt en een handmatig systeem die alleen via het scherm is te bedienen. Het eerste systeem werkt niet goed en het tweede systeem is niet eenvoudig te bedienen.
Ik prijs me gelukkig dat ik die problemen niet ervaar, bij mij doet hij het op een uitzondering na prima. Het 'bijna een ongeval' vind ik niet ok. Ofwel is het gevaarlijk en doe je het een paar keer met het knopje aan de pook, ofwel is het rustig en duik je bv tijdens AP in het menu dat je oproept met het knopje aan de pook, ofwel zet je de auto even aan de kant.
 
  • Like
Reactions: job-lek
….Doe dat maar eens in een Tesla als je net 3 maneuvres achter elkaar moet doen. In mijn vader's Volvo zet ik de ruitenwisser-snelheid gewoon een standje hoger met het pookje.

Dus we hebben een systeem die het automatisch regelt en een handmatig systeem die alleen via het scherm is te bedienen. Het eerste systeem werkt niet goed en het tweede systeem is niet eenvoudig te bedienen.
Automatisch zou natuurlijk automatisch moeten zijn, maar als je toch handmatig iets wilt instellen kan dat best snel.
Als je eerst de stalk indrukt, krijg je een popup op het scherm waar je alle standen in kunt stellen. Uiteindelijk dus 2 acties waarvan 1 op het scherm.
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Ben ik weer blij met mijn niet minimalistische X, ik kan gewoon met de stalk van automatisch naar manueel overschakelen. Ik vind dan ook dat de basis zaken direkt bedienbaar moeten zijn, of direkt op het scherm of via een stalk. Misschien ben ik ouderwets. ;)
 
  • Like
Reactions: JeePee
Dat is prima op een korte rit. Als je een langere reis maakt op een natte dag wordt weer even de stalk indrukken toch irritant en ga je zoeken naar een betere oplossing voor de rest van de reis
Als je de stalk indrukt, komt in een 3 en Y onmiddellijk op het scherm ook de controls van de ruitenwisser tevoorschijn.

  1. op de stak drukken lost je urgente probleem op: je wil dat de ruit geveegd wordt
  2. met de controls kan je dan, eens het urgente probleem opgelost is, de ruitenwisser-interval aanpassen.
Dit is al verschillende keren aangehaald, en de hulpeloosheid van telkens dezelfde Tesla eigenaars die telkens in een paniek schieten is al lang het potsierlijke gepasseerd.
 
Of je drukt even de stalk in, wist hij ook een keer en hoef je verder niks op het scherm te doen.
Sarcastisch: Oh, daar had ik natuurlijk niet aan gedacht! Wat een geweldige oplossing om bij een haperend systeem het volledig manueel over te nemen tussen het sturen door!

Dus even serieus. Misschien was de situatie zo, dat dit niet lukte? Kun je je dat voorstellen?
 
Automatisch zou natuurlijk automatisch moeten zijn, maar als je toch handmatig iets wilt instellen kan dat best snel.
Als je eerst de stalk indrukt, krijg je een popup op het scherm waar je alle standen in kunt stellen. Uiteindelijk dus 2 acties waarvan 1 op het scherm.
Ja, weet ik. Het regende pijpestelen, en de regen daarvoor was constant maar totaal verkeerd ingeschat door de regen-sensor - een gevalletje "%@%#&$*$, WTF is dit?". Ik moest mijn ogen op de weg houden door de heftige regen en drukke verkeer, en eenmalig het bijdrukpookje had gemist omdat ik aan het sturen was. Zoals gezegd: in de Volvo had ik het wel aangekund.

Tesla had een jaar geleden een veel beter werkende regen-sensor. Voice-command voor "regenwisser sneller" ken ik niet. Een truc om via de pook de snelheid hoger te krijgen ook niet.
 
  • Like
Reactions: JeePee
Nee, kan ik me niet voorstellen. Ik rij sinds 1984 auto, en kan me niet heugen dat ik niet bij mijn ruitenwisser stengeltje kon.
Maar ik ken de situatie natuurlijk niet, dus misschien heb je een prima reden zo sneu te reageren op een simpele tip.
Tips doe zo ontzettend voor de hand liggen dat ze natuurlijk niet toepasbaar zijn, kunnen enig sarcasme verwachten.
 
  • Like
Reactions: JeePee
Even voor het idee voor mensen die het niet voor kunnen stellen: een bijna-ongeluk is een situatie dat je net niet tegen een andere auto opknalt. Ik had geluk dat de weg erg braad was en er geen tegenliggers waren.

Dit is een zeer stressvolle situatie, en feedback door uitleggen wat de enige toepasbare knop doet, is niet hulpvaardig. Ik vergeleek met een Volvo waar je de regenwisser sneller kan zetten, en niet minimaal elke seconde moet bijdrukken of met 1 hand moet sturen om het scherm te sturen.

Als je je niet kan voorstellen dat de situatie op zn minst onprettig was en je focust op ervan uit gaan dat ik basiszaken van de auto niet begrijp of TSLA loop te shorten, dan leven we in een andere wereld.

Voor de mensen die dit begrijpen: bedankt!