Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Goh, ik heb al even geen 12V loodbatterij gezien die het langer dan 4 jaar uit kon houden. De 12V van de Model X is vorig jaar vervangen en na 2 jaar was die van mijn BMW motorfiets ook aan vervanging toe.
Voor Tesla heb ik nog nooit een 12V accu meegemaakt die korter dan 5 jaar heeft gepresteerd. Zegt overigens meer over BMW motorfiets dan over de 12V accu. Ik rij zelf al jaren kawasaki.

ps. een ervaring van 1 persoon is niet de ervaring van het gemiddelde.
 
Zal eerder meer iets zeggen over het feit dat er op zo een BMW motorfiets een alarm zit, en een ontvanger voor comfort access.
Alarm zit ook op de kawa... verplichting vanuit verzekering. De ontvanger voor comfort access heb ik niet.

De vrienden waarmee ik motorrij hebben ook een BMW en mijn indruk is, dat de onderhoudskosten van de BMW motor hoger liggen dan die van Kawasaki.
 
Heel vreemd.

1636734254818.png
 
Toch echt dit bedrag. Is een MX
Nou, mijn factuur is van vorig jaar in de zomer, ook voor een Model X, en gedaan door Mobile Service. De batterij in de X is bovendien vrij eenvoudig bereikbaar (bovenaan, achter de frunk) dus aan de werkuren zal het niet liggen.

Laat je offerte maar eens zien. Misschien krijg je een nieuwe LiPo ipv lood en dan kan ik het prijsverschil wel beter begrijpen. Ik heb in mijn motorfiets bijvoorbeeld ook een LiPo gestoken en nu gaat ie lekker.
 
Nou, mijn factuur is van vorig jaar in de zomer, ook voor een Model X, en gedaan door Mobile Service. De batterij in de X is bovendien vrij eenvoudig bereikbaar (bovenaan, achter de frunk) dus aan de werkuren zal het niet liggen.

Laat je offerte maar eens zien. Misschien krijg je een nieuwe LiPo ipv lood en dan kan ik het prijsverschil wel beter begrijpen. Ik heb in mijn motorfiets bijvoorbeeld ook een LiPo gestoken en nu gaat ie lekker.
Er zit €195 (ex btw) onderzoekskosten bij terwijl na contact met Tesla er al gemeld werd dat het de accu was.
 

Attachments

  • CA8DBF3F-DA95-40A0-B93C-57F0F9545059.png
    CA8DBF3F-DA95-40A0-B93C-57F0F9545059.png
    446.4 KB · Views: 40
Bij mij deden ze ook maar wat met onderzoekskosten, alsof ze het niet boeiden en maar wat aanklikten - liep enorm op, terwijl het ging om nooot afgemaakte reparaties. Ik heb de afspraak gewoon geannuleerd want geen energie voor discussies over dit soort dingen, en ga bij een andere vestiging afspreken.
 
Een mooi voorbeeld van het beleid van Tesla waarmee ze klanten in het harnas jaagt


Agility kan positief zijn, maar 't probleem is gewoon dat Tesla hier gewoon zeer slecht communiceert ...
 
Last edited:
Een mooi voorbeeld van het beleid van Tesla waarmee ze klanten in het harnas jaagt
Gewoon een lopende band-monteur geweest die niet kon voldoen aan de plaspauze van maximaal 6 minuten en 38 seconden. En ja, toen hij na 8 minuten en 12 seconden terug kwam, waren er alweer 36 auto's voorbij gevlogen. Was hij toen ook nog naar zijn manager gelopen, dan hadden ze helemaal de boot gemist.
 
Er zit €195 (ex btw) onderzoekskosten bij terwijl na contact met Tesla er al gemeld werd dat het de accu was.
Ik zal deze nog even delen ter referentie: Dit was bij een kleine 85.000 km op mijn model X, augustus 2020:

1637094138278.png


Mijn klacht GING niet eens over de batterij, dat ontdekten ze zelf. Misschien moet je anders een in Eindhoven langs, dat ze daar wat aardiger zijn? #brabantsegemoedelijkheid
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik zal deze nog even delen ter referentie: Dit was bij een kleine 85.000 km op mijn model X, augustus 2020:

View attachment 733682

Mijn klacht GING niet eens over de batterij, dat ontdekten ze zelf. Misschien moet je anders een in Eindhoven langs, dat ze daar wat aardiger zijn? #brabantsegemoedelijkheid
Ja misschien een beter idee. Na een goed gesprek zijn de onderzoekskosten inmiddels ingetrokken. Accu is opgeladen door Tesla (na 11 dagen!) dit bleek ook te kunnen en auto rijdt weer perfect. Wel advies accu te vervangen. Overigens mag er ook een niet Tesla accu in. Maar deze hebben ze niet. Gebruiken alleen Tesla huismerk en die is niet leverbaar. ANWB bellen was dus sneller en minder frustrerend geweest.
 
  • Like
Reactions: job-lek