Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat is pech hebben, de ene wint de lotto, de andere heeft dit helaas aan de hand... Ik hoop dat ze binnenkort een 'aha'-momentje hebben waardoor alles snel in orde komt.

Heb je wat deftig vervangend vervoer gekregen in de tussentijd? (En dan bedoel ik geen Seat Ibiza natuurlijk :wink:)


even een update ....

nog steeds na 4 weken in het SeC geen 2de dual charger, ondertussen nieuwe batterij en als laatste redmiddel naar Tilburg voor nieuwe kabelboom

bottom line not happy. mijn S heeft al meer dan een maand in Sec gestaan en heb hem sinds november ;(
 
  • Like
Reactions: AnalysiZ
Dat is pech hebben, de ene wint de lotto, de andere heeft dit helaas aan de hand... Ik hoop dat ze binnenkort een 'aha'-momentje hebben waardoor alles snel in orde komt.

Heb je wat deftig vervangend vervoer gekregen in de tussentijd? (En dan bedoel ik geen Seat Ibiza natuurlijk :wink:)

yup een classic P85 ...

naar communicatie en dergelijke niks mis maar 4 weken (2de keer) na al een week in januari is wel meer dan genoeg.
Het Sec in Zaventem zit er erg mee verveeld, de inzet van die mannen is echt fenomenaal dus boos ben ik niet op hen en pech kan je altijd hebben maar frustrerend is het wel.



het is de eerste model S ter wereld waar ze dit mee meemaken hebben ze me gezegd, Amerikaanse ingenieurs waren op mijn auto ingelogd... ze vermoeden na bekabeling, de chargers en de batterij of beter het BMS dat er iets mis is met kabelboom....

toen ik model S bestelde kon ik geen dual charger bij bestellen dus heb het achteraf laten doen is handig als je onderweg net dat laatste stukje tekort komt....


phil
 
Het probleem is natuurlijk dat de kabelboom moeilijk kan getest worden zonder dat de component (slave charger) aanwezig is. Samenloop van omstandigheden waar zowel jij als Tesla het slachtoffer van zijn. Ik gun je een mooie compensatie om dit snel te vergeten. Maar eerst even afwachten of een nieuwe kabelboom effectief het probleem gaat oplossen. Gezien wat ze allemaal al geprobeerd hebben, lijkt me dit echt wel de finale oplossing. Hopelijk moeten ze niet te veel strippen om dit te fixen. Ik vermoed dat het wel mee gaat vallen gezien de connectie tussen de chargers onder de achterzetels zit en de aansluiting naar het BMS en de HV van het pack zich daar heel dichtbij / net achter bevindt.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Steve was niet overal vooruitstrevend in anders hadden ze de naam al lang gehad.

iCenter hadden ze ook niet :wink:

- - - Updated - - -

Het probleem is natuurlijk dat de kabelboom moeilijk kan getest worden zonder dat de component (slave charger) aanwezig is. Samenloop van omstandigheden waar zowel jij als Tesla het slachtoffer van zijn. Ik gun je een mooie compensatie om dit snel te vergeten. Maar eerst even afwachten of een nieuwe kabelboom effectief het probleem gaat oplossen. Gezien wat ze allemaal al geprobeerd hebben, lijkt me dit echt wel de finale oplossing. Hopelijk moeten ze niet te veel strippen om dit te fixen. Ik vermoed dat het wel mee gaat vallen gezien de connectie tussen de chargers onder de achterzetels zit en de aansluiting naar het BMS en de HV van het pack zich daar heel dichtbij / net achter bevindt.

Idd hopen dat de kabelboom het probleem oplost... Overigens is die (of een deel daarvan) bij de Classics al eens vervangen toen de 13A naar 16A upgrade uitgevoerd werd? (40A vs 48A hardware...) .... ik heb toen direct ook een 2e lader laten plaatsen. Was toen een kwestie van een paar uur als ik me goed herinner? Dus zou dit voor de engineers die dit toen hebben uitgevoerd een routineklus moeten zijn...
 
Ik ontdekte tijdens de oplevering twee punten in de lak, dicht bij elkaar overigens, waar er een stofkorrel onder de lak zat en mee was gespoten. Ik heb er niks van gezegd aangezien ik geen zin had om de auto achter te moeten laten op zaterdag om weer dagen, weken, te wachten op herstel.

Zou ik het alsnog moeten melden denken jullie? Misschien zijn er nog meer overigens, die twee had ik zo gauw ontdekt...
 
Ton, zoek op IWatch, is de oude naam die Apple moest afzweren.
Een Iers bedrijf was Apple te snel af.
Mijn MS was 3 maanden oud en ik moest de 12v al vervangen, kwestie van pech, Tesla vroeg me of ik soms gebruikers had geïnstalleerd zoals camera's.
Gelukkig nog niet gedaan al was ik het wel van plan.

leid ik hieruit af dat je geen garantie op uw 12v meer hebt als je een webcam installeert???

- - - Updated - - -

even een update ....

nog steeds na 4 weken in het SeC geen 2de dual charger, ondertussen nieuwe batterij en als laatste redmiddel naar Tilburg voor nieuwe kabelboom

bottom line not happy. mijn S heeft al meer dan een maand in Sec gestaan en heb hem sinds november ;(
Damn... niet goed... ik hoop mee!
 
Ik ontdekte tijdens de oplevering twee punten in de lak, dicht bij elkaar overigens, waar er een stofkorrel onder de lak zat en mee was gespoten. Ik heb er niks van gezegd aangezien ik geen zin had om de auto achter te moeten laten op zaterdag om weer dagen, weken, te wachten op herstel.

Zou ik het alsnog moeten melden denken jullie? Misschien zijn er nog meer overigens, die twee had ik zo gauw ontdekt...
Altijd melden, ja.
Is het niet voor jezelf, dan maar als feedback op de blijkbaar niet perfecte kwaliteitscontrole.

Het lijkt me zelfs waarschijnlijk dat de auto deels herspoten wordt, als je daar op staat. Een stofje onder de lak laat zich nu eenmaal niet simpel weg polijsten.
 
  • Helpful
Reactions: AnalysiZ
leid ik hieruit af dat je geen garantie op uw 12v meer hebt als je een webcam installeert???

Lijkt me niet, blijkbaar wordt er een log bijgehouden van het aantal laad cyclus van de 12v batterij. Indien er een bepaalde drempelwaarde is overschreden wordt deze vervangen. Dat is in ieder geval het antwoord dat ik heb gekregen. Die van mij is rond de 40K km vervangen. Gebruik geen cams of dergelijke. Wel Teslalog en heb het idee sinds ik die gebruik dat mijn hoofd accu sneller % verliest dan voorheen. Maar dat is me het wel waard.

Ik ontdekte tijdens de oplevering twee punten in de lak, dicht bij elkaar overigens, waar er een stofkorrel onder de lak zat en mee was gespoten. Ik heb er niks van gezegd aangezien ik geen zin had om de auto achter te moeten laten op zaterdag om weer dagen, weken, te wachten op herstel.
[FONT=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif]Zou ik het alsnog moeten melden denken jullie? Misschien zijn er nog meer overigens, die twee had ik zo gauw ontdekt...
[/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif]Ik zou er zeker melden. Overigens zullen indien je de auto niet laat coaten heel snel andere krasjes bij komen, ik weet niet of je overwogen hebt om dit te doen, maar ik zou het je wel adviseren. Ik heb er 8 maanden mee gewacht, de detailer is 2 dagen aan het polijsten geweest om alles weer helemaal strak te krijgen.[/FONT]
 
Lijkt me niet, blijkbaar wordt er een log bijgehouden van het aantal laad cyclus van de 12v batterij. Indien er een bepaalde drempelwaarde is overschreden wordt deze vervangen. Dat is in ieder geval het antwoord dat ik heb gekregen. Die van mij is rond de 40K km vervangen. Gebruik geen cams of dergelijke. Wel Teslalog en heb het idee sinds ik die gebruik dat mijn hoofd accu sneller % verliest dan voorheen. Maar dat is me het wel waard.

Teslalog houdt je tesla wakker en vraagt daardoor meer energie. Dus als je erop let zul je inderdaad wel een verschil zien in de batterij die sneller leegloopt
 
leid ik hieruit af dat je geen garantie op uw 12v meer hebt als je een webcam installeert???

- - - Updated - - -


Damn... niet goed... ik hoop mee!

De vraag werd gesteld want een nieuwe 12v in een nieuwe MS van 3 maanden oud iscwel heel erg snel, het was normaal dat de 12v in de classic het snel begaf maar in een nieuwe???
Ik had dat (nog) niet gedaan maar ik betaal liever een nieuwe accu dan geen bewijslast te hebben als er onderweg iets gebeurd.

De vraag werd op expliciete manier aangeboden maar denk dat het er om ging of de eventuele gebruiker wederom een garantie zou veroorzaken....

Verder, het was koud en ik reed echt hele korte ritten, 5km in de kou van Dongen naar tegenover SuC Tilburg en terug, misschien dat de accu niet laad op zulke korte ritten???

Bescherming van de grote pack?

Moet ik eens uitzoeken!
 
Ik had vorig jaar opvallend veel roest op de naven van alle wielen, zichtbaar door de open structuur van de 19" wielen. Ik heb het toen gemeld bij het SeC eigenlijk met de verwachting dat ze zouden zeggen "Dat is heel normaal", maar ze hebben om deze reden onder garantie alle schijfremmen vervangen voor nieuwe die dit euvel niet hebben! Het deel dat zichtbaar is achter de velgen is niet de naaf maar een deel van de schijfremmen. Nu zien ze er weer fantastisch uit. Ik zie veel Tesla's rondrijden met dit roest-verschijnsel.
 
Ik heb ze ook zo. Zat je nog binnen de 80K km grens ?

Ik had vorig jaar opvallend veel roest op de naven van alle wielen, zichtbaar door de open structuur van de 19" wielen. Ik heb het toen gemeld bij het SeC eigenlijk met de verwachting dat ze zouden zeggen "Dat is heel normaal", maar ze hebben om deze reden onder garantie alle schijfremmen vervangen voor nieuwe die dit euvel niet hebben! Het deel dat zichtbaar is achter de velgen is niet de naaf maar een deel van de schijfremmen. Nu zien ze er weer fantastisch uit. Ik zie veel Tesla's rondrijden met dit roest-verschijnsel.
 
Lijkt me niet, blijkbaar wordt er een log bijgehouden van het aantal laad cyclus van de 12v batterij. Indien er een bepaalde drempelwaarde is overschreden wordt deze vervangen. Dat is in ieder geval het antwoord dat ik heb gekregen. Die van mij is rond de 40K km vervangen. Gebruik geen cams of dergelijke. Wel Teslalog en heb het idee sinds ik die gebruik dat mijn hoofd accu sneller % verliest dan voorheen. Maar dat is me het wel waard./QUOTE]
Dat weet ik niet hoor... kmstand van mijn MS nadert de 200.000 en als de 12V als eens is vervangen was dat tijdens een beurt maar het is mij in elk geval nog niet gemeld...
De roest rondom de naven... bij mijn MS heeft het SeC al 2 maal ongevraagd bij een beurt de remschijven netjes gemaakt en gespoten. :)
 
Mmmm, als ik in de auto stap zegt ie "systemen opstarten", en na circa een halve minuut wachten kan ik rijden. Het grote scherm blijft zwart - en ik krijg een melding dat de parkeerhulp niet werkt. Nog niet eerder gezien op het forum, herkenbaar voor iemand?
Heb je dat daarna nog voorgehad? Want ik heb een identiek fenomeen, maar heb het al twee keer in één week gekregen. Ik moet zeggen, een week waarin de wagen nogal stilgestaan heeft. Zou het daarmee kunnen te maken hebben?
Een reset lijkt hij niet helemaal te accepteren, overigens. De schermen worden niet zwart (het touchscreen was het eigenlijk al - dus daarop kun je niet zien of hij herstart)...