Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ja, dat nog wel. De voorste zijn al vervangen en daar zie je een duidelijk verschil. Achter worden over 2 weken vervangen. Die zijn wel mooi schoon gemaakt maar je ziet nu al duidelijk verschil. De voorste blijven veel mooier. Schijnt een andere coating op te zitten waardoor het niet meer zo roestig wordt.

Weet je zeker dat ze vervangen zijn? Bij mij hadden ze ze alleen opgeschuurd en gecoat met een mooi zilver laagje.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Ja, de voorste zijn echt vervangen, de achterste zijn opgeschuurd en gecoat. Die achterste waren besteld maar nog niet binnen, gaan begin april ook vervangen worden.

Bij de P85 heeft Tesla ongeveer een jaar geleden de naven gespoten om de roest weg te halen. Dit blijkt echter geen permanente oplossing, inmiddels komt de roest er weer volop doorheen.

Ik zie dat bij de p90dl andere naven zijn gebruikt, waar een andere coating op zit. Ik neem aan dat dit het vervangende type is? Roestige naven doen echt afbreuk aan de auto.
 
nope.... dat is ook de reden dat ik op dit document ben gestoten ;-)

er zou een probleem zijn met de front engine high voltage junction box ....
7 weken and counting ...

Ouch ! Dat is er toch los over !! Zou niet mogen kunnen.
Ik heb die thread gevolgd in het US gedeelte over die flooded Tesla, die man heeft alle kabelbomen blootgelegd, man, daar wil je geen slechte contacten of onderbrekingen in voorhebben… !!:eek:
Hopelijk komt het snel in orde.

Xavier
 
bedankt voor het medeleven en de link... het goede is dat ik een tesla vervangwagen heb het slechte dat ik als ik zo verder doe Jpet zijn record verbreek

Zit je nog niet aan 58 dagen dan? Ik heb gisteren nog eens een dag met de Seat Ibiza gereden maar nu kan ik hopelijk voor heel lang wegblijven bij het herstelbedrijf.

Mijn boekhouder is het trouwens aan het regelen voor de VAA. Gedurende de periode zonder Tesla zou ik terugvallen op de minimum VAA. Anders zou het helemaal te gek zijn. Belasting betalen op een wagen die je niet hebt.
 
Zit je nog niet aan 58 dagen dan? Ik heb gisteren nog eens een dag met de Seat Ibiza gereden maar nu kan ik hopelijk voor heel lang wegblijven bij het herstelbedrijf.

Mijn boekhouder is het trouwens aan het regelen voor de VAA. Gedurende de periode zonder Tesla zou ik terugvallen op de minimum VAA. Anders zou het helemaal te gek zijn. Belasting betalen op een wagen die je niet hebt.


idd heb je record verbroken ;-()
 
Zit je nog niet aan 58 dagen dan? Ik heb gisteren nog eens een dag met de Seat Ibiza gereden maar nu kan ik hopelijk voor heel lang wegblijven bij het herstelbedrijf.

Mijn boekhouder is het trouwens aan het regelen voor de VAA. Gedurende de periode zonder Tesla zou ik terugvallen op de minimum VAA. Anders zou het helemaal te gek zijn. Belasting betalen op een wagen die je niet hebt.
Hier in NL is het ook niet best: gedurende de periode dat ik een leenauto heb van het schadebedrijf, moet ik bijtelling over de nieuwwaarde van die auto betalen:
zie punt 2 in dit memo.
 
Ik weet niet hoe betrouwbaar dit document is. Punt 5 klopt in ieder geval volgens mij helemaal niets van.
Da's altijd de vraag bij info die je op internet vind.
Hier staat inderdaad iets anders: daar wordt onderscheid gemaakt tussen de situatie waarin je tijdelijk een vervangende auto krijgt via je werkgever (bijvoorbeeld met meer ruimte tbv vakantie) en de situatie dat je vervangend vervoer krijg ingeval van reparatie van je eigen auto.
In dat eerste geval dien je wel de bijtelling aan te passen, in dat tweede geval niet.
 
  • Helpful
Reactions: Ivo-G
Da's altijd de vraag bij info die je op internet vind.
Hier staat inderdaad iets anders: daar wordt onderscheid gemaakt tussen de situatie waarin je tijdelijk een vervangende auto krijgt via je werkgever (bijvoorbeeld met meer ruimte tbv vakantie) en de situatie dat je vervangend vervoer krijg ingeval van reparatie van je eigen auto.
In dat eerste geval dien je wel de bijtelling aan te passen, in dat tweede geval niet.
LET OP:
"Er is sprake van vervangend vervoer als uw auto van de zaak defect of anderszins onbruikbaar is. In laatstgenoemde gevallen hoeft u niets te doen en gaat de Belastingdienst ervanuit dat de vervangende auto dezelfde of lagere bijtelling heeft dan uw hoofdauto."

Dus als je een ICE krijgt waarvoor 25% bijtelling geldt, is dit altijd meer dan de 0% van de Tesla !!
(Kan zelfs meer zijn dan de 4% van de nieuwere Tesla's.)

Het blijft de overheid/belastingdienst ;)
 
  • Informative
Reactions: redevries and Ivo-G