Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Charge port is een gekend probleem dus zouden ze gemakkelijk moeten kunnen fixen. Eventueel voorzichtig creditcard gebruiken om wat te helpen. En die voorbanden lijkt naar een probleem te wijzen met de uitlijning. Ik was zelf ook verbaasd dat mijn uitlijning af fabriek niet binnen specs zat maar ik had geen abnormale slijtage. Mijn verbruik is na de betere uitlijning ook iets minder.
ik heb vandaag bij het leggen van de winterbanden in het tuinkot gezien dat er abnormale slijtage is over de 4 wielen een half centimeter afgesleten maar rondom rond... zal later photo bijplaatsen om het duidelijk te maken

IMG_2426.JPG

link naast de hoofd groef zie je een uitgesleten stuk, het rare op alle vier banden
 
Last edited:
ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen, is hun set geplaatst op mijn auto bij aflevering. als dit slecht uitlijning is ga ik toch even slechtgezind worden. dit KAN niet.

De uitlijning is gebeurd in Fremont dus in het SeC wisten ze hier niet van. Af fabriek zou alles binnen spec moeten afgesteld zijn. Bij je eerste onderhoudsbeurt zouden ze die abnormale slijtage kunnen vaststellen. Nu ben jij ze voor. Dit alles er van uitgaande dat het idd de uitlijning is maar ik zie zo snel geen andere mogelijke oorzaken.
 
ik heb vandaag bij het leggen van de winterbanden in het tuinkot gezien dat er abnormale slijtage is over de 4 wielen een half centimeter afgesleten maar rondom rond... zal later photo bijplaatsen om het duidelijk te maken

View attachment 171352

link naast de hoofd groef zie je een uitgesleten stuk, het rare op alle vier banden
Dat moeten Sottozero's zijn. Ik heb precies hetzelfde gehad. Heb ik vroeger al eens over gepost. Zal wel in het 'velgen en banden' draadje geweest zijn.

Als je er achter komt wat het is ben ik ook wel geinteresseerd in de oorzaak.
Heb de set nog wel maar vanaf halverwege deze winter rij ik nu op Michelin's
 
  • Helpful
Reactions: Phil_BE
ik heb vandaag bij het leggen van de winterbanden in het tuinkot gezien dat er abnormale slijtage is over de 4 wielen een half centimeter afgesleten maar rondom rond... zal later photo bijplaatsen om het duidelijk te maken

View attachment 171352

link naast de hoofd groef zie je een uitgesleten stuk, het rare op alle vier banden

Hmm,

Lijkt me héél vreemd.
Ik heb je bijgevoegde foto eens doorgemaild naar een neef van Mirella, hij is al 40 jaar bandenexpert (eerst bij Motraco en nu bij TVH ).
Benieuwd wat hij hiervan denkt.
Ik post zijn antwoord zodra ik het binnen heb.

Xavier
 
  • Like
Reactions: Phil_BE and jpet
Dat moeten Sottozero's zijn. Ik heb precies hetzelfde gehad. Heb ik vroeger al eens over gepost. Zal wel in het 'velgen en banden' draadje geweest zijn.

Als je er achter komt wat het is ben ik ook wel geinteresseerd in de oorzaak.
Heb de set nog wel maar vanaf halverwege deze winter rij ik nu op Michelin's

Heb zelf ook de Pirelli winterbanden.
Vandaag nog de velgen netjes gepoetst voor de zomer stockage, absoluut niks te merken aan de banden ( zonet eens naar de garage gelopen om te checken )
 
De uitlijning is gebeurd in Fremont dus in het SeC wisten ze hier niet van. Af fabriek zou alles binnen spec moeten afgesteld zijn. Bij je eerste onderhoudsbeurt zouden ze die abnormale slijtage kunnen vaststellen. Nu ben jij ze voor. Dit alles er van uitgaande dat het idd de uitlijning is maar ik zie zo snel geen andere mogelijke oorzaken.

Volgens mij worden alle auto's in Tilburg nog een keer uitgelijnd. Ik meen dit ook in een video van Vincent Evers bij een rondleiding naar voren kwam.
 
Volgens mij worden alle auto's in Tilburg nog een keer uitgelijnd. Ik meen dit ook in een video van Vincent Evers bij een rondleiding naar voren kwam.

Vandaag wel maar vroeger volgens mij niet. De inspectie werd toen volledig in Fremont gedaan. De afgelopen maanden is die voor Europese wagens verplaatst naar Tilburg. Phil zijn wagen dateert volgens mij nog van voor de aanpassing in Tilburg.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Klinkt alsof het koelsysteem faalt. BMS meet een te warme batterij en gaat throttlen/schroeft het laadniveau naar beneden.

Dat is ook mijn inschatting. Voordat het servicecentre de laadsessie had gelogd (en hun analyse was dat alles er ok uit zag) was hun conclusie echter dat de temperatuur in de batterij binnen de parameters bleef. Mijn gedachtengang dat dat juist kon doordat het laadvermogen naar beneden werd geschroefd werd niet direct aangenomen.

Enfin, laten wij nu maar afwachten op de resultaten van de analyse van de gelogde laadsessie. Ik hoop wel dat die snel wordt afgerond, want nu kan ik de auto niet gebruiken voor langere trips naar het buitenland.
 
Jongens en Meisjes,

Als ik door dit topic heenblader dan heb ik het gevoel dat er best wel het een en ander mankeert aan mijn MS uit 9/2013. Zaken die ik ook bij Tesla gemeld heb maar waar naar mijn gevoel dan niet echt iets aan gedaan is. Zaken waarvan ik me inmiddels afvraag dat als ik wat standvastiger geweest was - lees: niet geaccepteerd - het inmiddels wel was opgelost. Waar gaat het om:
  • Jankende drivetrain bij bepaalde snelheden (dit is al nr.4, ik voel me zo langzamerhand een zeikert)
  • Meer windruis dan voorheen
  • Radio ontvangst is slecht, FM ruist en valt weg, DAB knudde (wisselt kanalen extreem traag, minuten om te schakelen)
  • Nieuwe Michelin zomerbanden (via Euromaster btw) en die maken me toch een herrie
  • Laadt ineens tot 26A max, was altijd 32A (update? Kan niks vinden)
Kortom, veel subjectieve dingen zoals je ziet. Ik zou wel eens iemand van jullie die wat meer door de wol geverfd is een rondje willen laten sturen met mijn MS om mijn gevoel te valideren. Ik verkeer meestal in Baarn en Almere maar rij graag een stukje om.

Iemand? Alvast dank!
 
Jongens en Meisjes,

Als ik door dit topic heenblader dan heb ik het gevoel dat er best wel het een en ander mankeert aan mijn MS uit 9/2013. Zaken die ik ook bij Tesla gemeld heb maar waar naar mijn gevoel dan niet echt iets aan gedaan is. Zaken waarvan ik me inmiddels afvraag dat als ik wat standvastiger geweest was - lees: niet geaccepteerd - het inmiddels wel was opgelost. Waar gaat het om:
  • Jankende drivetrain bij bepaalde snelheden (dit is al nr.4, ik voel me zo langzamerhand een zeikert)
  • Meer windruis dan voorheen
  • Radio ontvangst is slecht, FM ruist en valt weg, DAB knudde (wisselt kanalen extreem traag, minuten om te schakelen)
  • Nieuwe Michelin zomerbanden (via Euromaster btw) en die maken me toch een herrie
  • Laadt ineens tot 26A max, was altijd 32A (update? Kan niks vinden)
Kortom, veel subjectieve dingen zoals je ziet. Ik zou wel eens iemand van jullie die wat meer door de wol geverfd is een rondje willen laten sturen met mijn MS om mijn gevoel te valideren. Ik verkeer meestal in Baarn en Almere maar rij graag een stukje om.

Iemand? Alvast dank!

- drivetrain: ik ben nu bij nr. 8 en die lijkt goed. In het algemeen lijkt dat probleem nu opgelost. Dus ga nog een keer langs voor nr. 5
- windruis: dat is een heel lastige. maar kan pano of aansluiting rubbers voorportieren zijn.
- radio/DAB: is bij mij ook belabberd maar nooit moeite gedaan daarover te klagen. Anderen wel. Als je volhoudt krijg je wellicht een volledig nieuwe receiver.
- banden: heb ook Michelins voor de zomer (vorige zomer nieuw) en die zijn juist behoorlijk stil (maar 19'')
- 26A laden: zeker mee teruggaan. Lang geleden ooit tijdelijk softwarematig teruggebracht. Maar als hij nu maar 26A doet lijkt er iets mis te zijn met een van de laders. Geloof dat er bij mij ook al twee keer een lader is vervangen.

Het zeikert gevoel heeft mij ook wel bekropen. Maar feit is dat we met een van de eerste auto's gewoon kwalitatief slechte auto's hebben gekregen. Dat weet men bij Tesla ook wel. Dus gewoon blijven melden en vragen om een oplossing. (bouw je uiteindelijk een goede band op met het SeC personeel en zijn ze net zo blij (en trots) als jij als de auto uiteindelijk toch 'goed' wordt)
 
Eens, dat soort basis activiteiten moeten gewoon in orde zijn.

idd bedankt. het grappige is dat ik bewust voor Tesla Velgen en winterbanden ( Pirelli Sottozero) had gekozen om nl dit hier te vermijden ...
Ik ben zelf meer fan van Continental winterbanden of Michelin ( voor continental weet ik trouwens niet of die in die maat beschikbaar is ).

Hmm,

Lijkt me héél vreemd.
Ik heb je bijgevoegde foto eens doorgemaild naar een neef van Mirella, hij is al 40 jaar bandenexpert (eerst bij Motraco en nu bij TVH ).
Benieuwd wat hij hiervan denkt.
Ik post zijn antwoord zodra ik het binnen heb.

Xavier


super merci Xavier, appreciated !!

Volgens mij worden alle auto's in Tilburg nog een keer uitgelijnd. Ik meen dit ook in een video van Vincent Evers bij een rondleiding naar voren kwam.

Vandaag wel maar vroeger volgens mij niet. De inspectie werd toen volledig in Fremont gedaan. De afgelopen maanden is die voor Europese wagens verplaatst naar Tilburg. Phil zijn wagen dateert volgens mij nog van voor de aanpassing in Tilburg.


dat dacht ik inderdaad ook, ik was bij de opening van de nieuwe fabriek in Tilburg en dacht dat men ons dat daar idd verteld had, mijn auto heb ik ontvangen 5 november, date of birth ergens midden september. Ik heb de banden en velgen echter op aparte factuur, ik vermoed dat ze er in het Sec in Zaventem zijn opgezet.

Als we het over uitlijning hebben, hebben we het dan over uitlijning Velg/band of moet ik dat algemener zien ? maw ga ik hetzelfde hebben op mijn Zomerbanden ? die er nu opstaan.


Nog maar even teruggezocht.

Velgen en banden

Looks familiar?
(ook alle vier de banden)

bedankt lijkt er inderdaad op, dus als ik het goed begrepen heb moet auto terug binnen bij het SeC.... ;(
ben Benieuwd wat men me gaat zeggen.

Is dit trouwens schadelijk geeft dit risico mbt falen of klapband ? of is dit gewoon overmatige slijtage ? ga ik daar minder tractie door hebben ?



hartelijk bedankt allemaal voor het medeleven en het zoeken !!
wat een leuke bende zijn we hier !!!


Phil