Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • Screenshot_2016-04-03-11-50-56.png
    Screenshot_2016-04-03-11-50-56.png
    528.6 KB · Views: 89
vanavond iets voor 18u mijn White Fang gaan afhalen in Zaventem, na meer dan 8 weken slaapt ze terug bij mij ;-)

als mooie compensatie voor het wachten heeft het Sec me een center console cadeau gedaan deze geste wordt zeer geapprecieerd .

Dat ga je toch uitgebreid vieren, Phil? Echt niet normaal de scheiding van tafel en bed die je hebt moeten doorstaan.
En heb je al getest of hij nu werkelijk op 3 x 32A kan laden? :eek:
 
Dat ga je toch uitgebreid vieren, Phil? Echt niet normaal de scheiding van tafel en bed die je hebt moeten doorstaan.
En heb je al getest of hij nu werkelijk op 3 x 32A kan laden? :eek:
Maar Jan, Jij hebt die van jou toch zeker zolang moeten missen?
8 weken is lang en de center console wel een leuk cadeau, ik heb er één besteld maar moet wachten op m'n beurt.
 
  • Love
Reactions: Kdmn
Vandaag mijn wagen gaan ophalen na zijn eerste service beurt. Eindelijk van mijn winderige driehoek bij de A-stijl af! Wagen is meteen een stuk stiller op de autosnelweg.
Bedoel je het kleine raampje vooraan de deur ? Heb ik ook moet er begin mei voor binnen.

Volgende puntjes worden dan ook aangepakt
- rechter achterraam beschadigd tijdens openen van het raam door het binnenwerk van de deur
- op het zwarte leder van de deur zowel links als rechts zijn er paar kleine plekjes op en krijg deze er niet af
 
Bedoel je het kleine raampje vooraan de deur ? Heb ik ook moet er begin mei voor binnen.

Klopt, ik heb er een jaar mee rondgereden omdat ze het al druk genoeg hebben bij het SeC. Ik heb gewacht tot mijn eerste onderhoudsbeurt om het te laten fixen.

"Performed several test drives on high way to investigate wind nois a-pillar. Adjusted front part of door seal at body side. Applied foam behind bright work. Applied foam tape behind sealing. Retested and found in order."

Blijkbaar zetten ze meer druk op de dichtingsrubbers door er foam achter te steken. Het probleem is in elk geval volledig opgelost.

Gelukkig heb ik maar marginale garantieprobleempjes. Buiten het gekende wind probleem, ook nog 1 vijs die los was gekomen bij een plastic afdichtingskap onderaan aan de bestuurderszetel.

Volgende puntjes worden dan ook aangepakt
- rechter achterraam beschadigd tijdens openen van het raam door het binnenwerk van de deur
- op het zwarte leder van de deur zowel links als rechts zijn er paar kleine plekjes op en krijg deze er niet af

Voor het reinigen van leder kan je Angelwax Heaven for Leather gebruiken en voor het voeden Angelwax Hide-Rate. Aan te brengen met een zacht borsteltje. Beide zijn top detailer producten.
 
Na 5000 km eigenlijk maar volgende opmerkingen:
- gekraak bij het rempedaal wanneer AP remt. Was niet bij nieuw.
- vibratie bij 130 tot 145 km/h, ik hoop enkel balanceren, vanaf begin.
- na achteruit gereden te hebben dan een tok/krak bij vooruit gas geven, lijkt op de voorste motorophanging die zich zet aangezien niet bij remmen. Eens de tok voorbij dan niet meer opnieuw bij gas even.
- geen DAB radio
- soms lijk het alsof er een vijs los ligt onder de stoel ergens, die dan van links naar rechts rolt, probleem is de "soms"...
 
- soms lijk het alsof er een vijs los ligt onder de stoel ergens, die dan van links naar rechts rolt, probleem is de "soms"...

Ik heb 1 dag na de aflevering zo'n vijs onder mijn zetel gevonden maar of die veel geluid kan maken...
Al eens gekeken in het handschoenenkastje? Of anders de zwarte plastic covers aan de binnenkant van de achterklep in de gaten houden. Als daar een clips los in zit, kan je ook zo'n geluid krijgen.
 
Klopt, de USB poorten in een Model S zijn 1A, geen 2,1A. Je moet een adapter gebruiken in de 12V aansluiting om devices met een hogere laadstroom aan te sluiten met een maximum van 15A.

Tesla Model S Fast Charging USB Port Hack

Ik ben momenteel bezig mijn S7 Edge in te bouwen naast het stuur via een Brodit clip en ga hem ook aansluiten aan de 12V.

neem een lader met Quickcharge technologie. De Superchargers onder de opladers: Qualcomm certified, QC2.0. zijn compatible met de S7 zoals bijvoorbeeld:
Buy Products Online from China Wholesalers at Aliexpress.com
 
Ik heb een vervelend probleem met mijn p90d: het laden aan een supercharger gaat te langzaam. Ik kwam hier achter tijdens mijn korte trip naar Spanje.

Het laden start prima op 116 kW. Na een paar minuten (als de batterij nog onder de 30% soc zit) gaat de laadsnelheid echter fors omlaag, om uit te komen onder 40 kW bij bij 45%. Het viel mij op dat voor het inzetten van de daling de koeling terugviel van stofzuigerniveau naar nul.

Ik had dit in eerste instantie niet door, pas op de terugreis zag ik in Tours dat het laden echt te langzaam ging. Dit was ook weer het geval in Rungis, daar heb ik Tesla gebeld. Hun conclusie was dat het inderdaad niet goed zat en ik naar een servicecenter moest gaan.

Vorige week donderdag heb ik de auto in Amsterdam achtergelaten. Maandag was hij klaar. Niet dus: geen fout ontdekt, maar het standaard verhaal over langzamer laden naarmate de accu voller is, delen van een stall.

Omdat ik inmiddels toch echt wel weet hoe superchargen hoort te verlopen heb ik deze uitleg niet geaccepteerd. Ik had gelukkig logs van het laden via teslalog.com die ik heb laten zien. Omdat men niet wist wat de waarde was van deze logs (kennen wij niet...) afspraak gemaakt om accu leeg te rijden om vervolgens te laden aan de supercharger in het servicecenter.

Afgelopen donderdagmiddag was het zo ver. Met een soc van 6% is de auto aan de lader gezet. Met 74 kW (binnen zou geen vol vermogen beschikbaar zijn) begon het laden. En jawel, na een minuut of 10 ging het mis. Met remote S heb ik het laden kunnen volgen: het laden viel steeds terug van circa 70 kW naar minder dan de helft hiervan, waarna de auto probeerde het weer naar 70 kW te krijgen, wat een paar seconden lukt, waarna het weer volledig terug valt.

Tesla Amsterdam is er nu gelukkig ook van overtuigd dat er een probleem is.

Nu wachten op een oplossing....
 
Heb mijn P85D nu een weekje en de eerste kleine puntjes komen naar boven. Algemeen gevoel is wel dat het een betere auto is (40000 VINs nieuwer), alsof alle schroefjes wat strakker zijn aangedraaid.
Nu gevonden: charge port opent niet altijd. En de voorbanden zijn raar afgesleten aan de zijkant. Nog geen echte problemen dus.
 
Na 5000 km eigenlijk maar volgende opmerkingen:
- gekraak bij het rempedaal wanneer AP remt. Was niet bij nieuw.
- vibratie bij 130 tot 145 km/h, ik hoop enkel balanceren, vanaf begin.
- na achteruit gereden te hebben dan een tok/krak bij vooruit gas geven, lijkt op de voorste motorophanging die zich zet aangezien niet bij remmen. Eens de tok voorbij dan niet meer opnieuw bij gas even.
- geen DAB radio
- soms lijk het alsof er een vijs los ligt onder de stoel ergens, die dan van links naar rechts rolt, probleem is de "soms"...

DAB werkt, was een kwestie van lang genoeg naar de kanalen te laten zoeken en toen was er klank op 12A... En vijs lijkt nu toch al 2 dagen weg. Dus nog slechts 3 puntjes.
 
Nu gevonden: charge port opent niet altijd. En de voorbanden zijn raar afgesleten aan de zijkant. Nog geen echte problemen dus.

Charge port is een gekend probleem dus zouden ze gemakkelijk moeten kunnen fixen. Eventueel voorzichtig creditcard gebruiken om wat te helpen. En die voorbanden lijkt naar een probleem te wijzen met de uitlijning. Ik was zelf ook verbaasd dat mijn uitlijning af fabriek niet binnen specs zat maar ik had geen abnormale slijtage. Mijn verbruik is na de betere uitlijning ook iets minder.