Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Toch nog effe een keertje janken: Dit keer is het lekkage bij het linker achterportier. Er zit daar al wat transparante kit, dus het lijkt dat er eerder getracht is dit te verhelpen. Dit is nogal slordig gedaan (kit zit ook op de raamstijl), en je verwacht dit niet echt aan te treffen bij een nieuwe auto..
IMG_0175.jpg IMG_0177.jpg IMG_0178.jpg

Hij wordt maandag opgehaald. Ze pakken dan gelijk het lekke achterlicht even mee. Dit wordt de derde keer SeC in de eerste maand dat ik hem heb..
 
Toch nog effe een keertje janken: Dit keer is het lekkage bij het linker achterportier. Er zit daar al wat transparante kit, dus het lijkt dat er eerder getracht is dit te verhelpen. Dit is nogal slordig gedaan (kit zit ook op de raamstijl), en je verwacht dit niet echt aan te treffen bij een nieuwe auto..
View attachment 184723 View attachment 184724 View attachment 184725

Hij wordt maandag opgehaald. Ze pakken dan gelijk het lekke achterlicht even mee. Dit wordt de derde keer SeC in de eerste maand dat ik hem heb..
Amateur hour inderdaad die kit, is niet acceptabel. Hopelijk wordt alles nu in 1x goed opgelost.
 
mijn voorkant zit iets misaligned. De overgang bij voorwielen naar de voorbumper(als ik het een bumper mag noemen), en 1 koplamp zit iets te veel marge in.

daarnaast is sinds gisteren 1 koplamp de led dagrij verlichting voor de helft verlicht, jammer maar vast snel te verhelpen bij service.
IMG_20160709_212823.jpg IMG_20160707_205852.jpg

auto is nog geen 2 week oud. Geen gepiep of andere vreemde geluiden wat ik (nog) niet kan plaatsen. dat komt welke mdat ik moet erg wennen aan de luchtvering en andere systeem geluiden.

Eerst nu nog 3 weken vakantie, heb service afapraak gemaakt 11augustus Duiven

verder is het een genot om in te rijden en geniet ik er van :)
IMG_20160709_140122.jpg IMG_20160709_140037.jpg
 
Ik vraag mij af hoeveel een mens kan hebben van een firma die alles wel probeert op te lossen wat er mis gegaan is tijdens productie, maar nog steeds geen kwaliteit kan afleveren.
Lichten zijn bij mij ook al vervangen maar zonder resultaat.
 
Vandaag erg positief over service, maar een groot aantal van de hier genoemde zaken in de loaner (85D 7000 km) teruggevonden. Hoog geluid bij optrekken, bij bepaalde snelheden een soort piep vanuit resonantie en de airco die ernstig op ICE-aandrijving gelijkende geluiden vertoont. Special feature of inderdaad de bekende gebreken?
In elk geval blij dat het bij de eigen S beperkt is tot zoemen en hard leeglopen (naar alle waarschijnlijkheid charger of batterij-temperatuur) waar men morgen naar gaat kijken + veel ruis van het vent/open zetten van het dak (zeker ten opzichte van de loaner).
 
Gisteren een klein doch vervelend probleem gehad. De trunk wilde niet meer open nadat ik hem net had gesloten. Display gaf aan dat de trunk nog open stond, maar was eigenlijk gewoon dicht en ging ook niet meer open. Gebeld met Tesla, zondag avond 20:00, behoorlijk lang in de wacht gestaan maar vriendelijk geholpen door de medewerken. Eerst verschillende reset pogingen gedaan maar tot de conclusie gekomen dat het een hardware probleem is.

Dat de auto denkt dat de trunk nog open is, dat is verder niet zo een probleem, piepjes en melding in de displays, cruise controle en AP werken overigens ook niet.
Wat wel erg vervelend is het feit dat de auto dan ook niet op slot kan. Aangezien ik midden in Amsterdam woon en de auto daar ook niet binnen heb staan in overleg gekozen om de auto maar naar Sec Z.O te brengen en daar onder toeziend ook van de bewaker te plaatsen. Wel in valet mode gezet, zodat het dashboard kastje en frunk niet open kunnen.

Vanmorgen gebeld dat er inderdaad een hardware probleem is en rond het middag uur stond de Tesla weer klaar. Prima service.
 
Ik heb sinds de laatste update 1 op 2 keer een probleem met het automatisch inklappen van de spiegels. Als ze het niet doen, dan zet ik de switch in de instellingen nog eens op off en dan terug on, en als ik de auto dan op slot doe dan gaan de spiegels wel naar binnen.