Toch is een juiste diagnose eenvoudig te stellen,
@philhill en
@ebullio.
A. Tijdens het optreden van de storing kan Tesla Roadside Assistance real-time meekijken en vaststellen wat er aan de hand is.
* Zij zien bijv. dat 1 of meer van de 4 sensoren het niet doen, als het aan de sensoren ligt.
* Als er een storing lijkt te zijn op 4 sensoren ligt dat dus met zekerheid aan de auto en niet aan de sensoren. Die gaan wel stuk maar natuurlijk niet alle 4 tegelijk.
B. Daarnaast kan een Tesla SeC ook de sensoren individueel testen met een handheld apparaatje. Dan weet je ook of het aan een sensor ligt of niet. Elke fatsoenlijke bandenspecialist heeft ook zo'n apparaatje.
C. Het verhaal over non-Tesla velgen is onzin. Ik heb het daar met het Amsterdamse SeC nog over gehad, vorig jaar oktober toen ik storing aan het TPMS systeem had. Men is 100% bereid aan een oplossing mee te werken. (Zoals het natuurlijk ook hoort.)
D. Installatie van non-Tesla sensoren heeft natuurlijk wel invloed op hun terughoudendheid, maar zelfs daarvan was in mijn geval geen enkele sprake. Je eigen sensoren worden gecontroleerd en zonodig vervangen, uiteraard op je eigen kosten.
Zie mijn eerdere posts hierover:
Velgen en banden
Velgen en banden