Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat is weer eens een nieuwe 'feature' van de meest recente software. Ik heb er last van specifiek als ik op de N11 rijd. Daar heb je na twee verkeerslichten een traject van een paar kilometer die een limiet kent van 70 km/u terwijl je daar 100 km/u mag.
In Noord-Holland zijn tientallen van die plekken, zeer zeer irritant. Meestal wil de Tesla maximaal 70 km/u waar ie 100 mag. Ook heel vaak plekken waar de Tesla 70 km/u aanhoudt terwijl 80 km/u mag. Vaak gaat ie na een aantal honderden meters plotseling weer naar 80 km/u.
Dit euvel lijkt net zo hardnekkig te worden als de beperkte navigatie software.
 
Wij hebben een X en rond 30 000 km kregen we last van trillingen bij het optrekken. Een paar duizend km later binnengedaan bij het service center en het bleken de 'kogellagers van de cardanas' of zoiets te zijn. Nu twintigduizend km verder hebben we er weer last van. Gaat dat echt elke twintigduizend km zo zijn en wat zouden de kosten daarvan zijn als we over onze garantie van 80 000 km zitten, heeft iemand daar een idee van?
Het zal niet de cardanas zijn, die heeft een Tesla niet, dat is ook de reden waarom je een volledig vlakke vloer hebt.
 
De zwartere assen op de foto's, tussen aandrijving en wielen.
348D2CCD-71DD-4024-A09D-65DC0B0A625B-10135-00000835EEE570F1.jpeg 3D999542-556E-4777-AFA4-187FDCA8F630-10135-00000836206BF51A.jpeg
 
Sinds de laatste update gaat AP2 he le maal nergens meer over. Slingeren tussen de lijnen, met teveel kracht afremmen op in-uitvoegers, helemaal niet reageren op invoegers, te hard accelereren, uitvoegers volgen ipv de lijnen, van baan wisselen lukt vaak niet, afremmen in the middle of nowhere, ziet geen verkeer in de andere banen. Durf het niet meer te activeren met passagiers zonder dat ik kotszakjes aan boord heb... Ben ik de enige?
 
Sinds de laatste update gaat AP2 he le maal nergens meer over. Slingeren tussen de lijnen, met teveel kracht afremmen op in-uitvoegers, helemaal niet reageren op invoegers, te hard accelereren, uitvoegers volgen ipv de lijnen, van baan wisselen lukt vaak niet, afremmen in the middle of nowhere, ziet geen verkeer in de andere banen. Durf het niet meer te activeren met passagiers zonder dat ik kotszakjes aan boord heb... Ben ik de enige?
Ik heb alleen ervaring met AP2 sinds de laatste update dus kan het niet met eerdere versies vergelijken maar herken al jouw punten. Ik dacht dat dat normaal was ;( Bij mij remt hij ook nog iedere keer dat ik een vrachtauto inhaal. Die ziet hij dan blijkbaar in de verte op de rechterrijstrook om vervolgens zonder enige aanleiding eventjes af te remmen om vervolgens weer te versnellen en in te halen.
 
Denk dat je een transmissie as bedoelt ;)

De reden dat de vloer vlak is komt door het ontbreken van een transmissie, voortrekkers hebben daar ook geen cardanas maar toch die verhoging in de vloer.

Een cardanas zit inderdaad tussen een versnellingsbak en het differentieel, maar kan dus ook tussen een reductiebak en de wielen zitten, leer ik vandaag.
 
Bij mij ligt de Spotify er al maanden uit...tenminste via het Tesla account. Krijg steeds de melding invalid account.

Bij Tesla weten ze blijkbaar ook niet hoe ze het moeten oplossen want heb ze al een keer of 8 aan de lijn gehad maar een oplossing blijft uit. Heb wel een persoonlijk Spotify account dus daar doe ik het dan voorlopig maar mee...

Op Tesla owners facebook waren er meerdere die met dit probleem kampen maar op dit forum blijft het angstvallig stil hierover...
 
Sinds de laatste update gaat AP2 he le maal nergens meer over. Slingeren tussen de lijnen, met teveel kracht afremmen op in-uitvoegers, helemaal niet reageren op invoegers, te hard accelereren, uitvoegers volgen ipv de lijnen, van baan wisselen lukt vaak niet, afremmen in the middle of nowhere, ziet geen verkeer in de andere banen. Durf het niet meer te activeren met passagiers zonder dat ik kotszakjes aan boord heb... Ben ik de enige?
Bij de X hetzelfde; een bestuurder achter maar ook voor mij zou denken dat ik straal bezopen zou zijn.....
 
Ik merk de laatste dagen weer op dat de wifi/4G connectie er heel vaak en heel lang uit ligt. Gekende resultaat: geen verkeersinfo of Spotify.
Reset van groot scherm werkt soms, maar lang niet altijd. Zijn er anderen die dit ook ervaren?
+1
En na een telefoongesprek werkt de radio niet meer. Ik moet eerst over en weer switchen naar spotify. Tegelijk staat dan ook her geluid van de gps altijd weer op.