Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Newbie vraag : waarom willen jullie de auto absoluut op Wi-Fi ?:rolleyes:
Ik zit niet in de wagen te surfen of spotify te beluisteren in de garage ...;);):)


Ik ook niet. Aan de kant van het huis waar onze X geparkeerd staat was de wifiontvangst erg matig (en trouwens 4G ook). Daarom heb ik een Fritz wifirepeater in de kamer geplaatst die het dichtstbij de parkeerplek is en nu is de wifiverbinding in de auto uitstekend.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Mijn Tesla feb 2018 maakt een licht donker rammelend geluid wat komt uit de voorophanging. Het doet zich voor als je langzaam over ongelijk wegdek rijdt. Zonde van de premium ervaring. Vanuit Tesla is er helaas nog geen oplossing en duidelijkheid. Een forumlid heeft een Google Forms aangemaakt en ook is er een apart draadje. Voor degene die het ook hebben:

Rattle noise coming from front air suspension

En het formulier
Rattle noise coming from front suspension
 
  • Informative
Reactions: is3
Newbie? Haha. Om de Maps binnen te halen denk ik. Maakt voor de rest niks uit.

Vraag aan de oldies: hebben jullie en route wel een stabiele internetverbinding??
Yep, 3G altijd stabiel (geen LTE schijnbaar op een classic) Wifi net zo beroerd overigens.
Wat er zou kunnen zijn voor de LTE's (Wild Guess) is dat ook de 3G/LTE antenne slecht is waardoor je verbindingshardware continue switcht van 3G naar 4G en terug, dan is je verbinding ook instabiel. (zeker als je over de veluwe rijdt :eek:
 
Yep, 3G altijd stabiel (geen LTE schijnbaar op een classic) Wifi net zo beroerd overigens.
Wat er zou kunnen zijn voor de LTE's (Wild Guess) is dat ook de 3G/LTE antenne slecht is waardoor je verbindingshardware continue switcht van 3G naar 4G en terug, dan is je verbinding ook instabiel. (zeker als je over de veluwe rijdt :eek:
Tune-in en Spotify doen het redelijk goed, alleen de browser sucks. Wisselen tussen LTE en 3g komt zelden voor.
 
Newbie? Haha. Om de Maps binnen te halen denk ik. Maakt voor de rest niks uit.

Vraag aan de oldies: hebben jullie en route wel een stabiele internetverbinding??

Maakt m.i. niets uit. Ik heb evenveel en even snel de maps binnen gekregen als de meldingen hier op het forum. Idem met de andere updates.

Ik heb op mijn classic de LTE-update laten uitvoeren, en ben daar zeer tevreden over.
Overal, nu dus ook op route van de Noordkaap naar Tarifa overal prima ontvangst. We luisteren continu via TuneIn radio, en amper eens een korte onderbreking van enkele seconden. (met uitzondering van het KPN-probleem van gisteren, maar dat kunnen we bezwaarlijk Tesla verwijten)
En ik heb echt wel in de middle of nowhere gezeten in Zweden, met o.a. bijna 70km ononderbroken off-road weg.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Mijn Tesla feb 2018 maakt een licht donker rammelend geluid wat komt uit de voorophanging. Het doet zich voor als je langzaam over ongelijk wegdek rijdt. Zonde van de premium ervaring. Vanuit Tesla is er helaas nog geen oplossing en duidelijkheid. Een forumlid heeft een Google Forms aangemaakt en ook is er een apart draadje. Voor degene die het ook hebben:

Rattle noise coming from front air suspension

En het formulier
Rattle noise coming from front suspension


ik had ook een rammelend lawaai als ik over bvb verkeersdrempels reed. Bij mij was het opgelost door vervanging van de stabilisatorstangen, pakweg in 2015. Maar het hoeft uiteraard niet hetzelfde probleem te zijn als hier.
 
Tune-in en Spotify doen het redelijk goed, alleen de browser sucks. Wisselen tussen LTE en 3g komt zelden voor.
Ik heb een classic, dus kon niet weten dat het bij jullie alleen browser een probleem is. (je schreef instabiele internetverbinding)
Dat herken ik overigens inderdaad wel (rijdend met waze in de onderste helft). Ook DAB+ is bij het geringste wildviaduct en soms viaduct al een probleem. Dus heel best is die DAB+ antenne ook al niet. (Dat zal ook geen separate antenne zijn?)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik heb een classic, dus kon niet weten dat het bij jullie alleen browser een probleem is. (je schreef instabiele internetverbinding)
Dat herken ik overigens inderdaad wel (rijdend met waze in de onderste helft). Ook DAB+ is bij het geringste wildviaduct en soms viaduct al een probleem. Dus heel best is die DAB+ antenne ook al niet. (Dat zal ook geen separate antenne zijn?)
Geheel in de geest van dit draadje; je zou toch eens bij het SeC moeten janken over mindere kwaliteit van de verschillende draadloze communicatievormen. Bij de oudere modellen was er nog wel een sprake van slechte massa verbinding / aarding van de antennes op de carosserie van de auto. Ook zijn er inmiddels vernieuwde antenne ‘assemblies’. Het kan echt probleemloos werken, ook in een Classic.
 
Lars,

Heb het zelfde probleem sinds deze week. Was even benieuwd hoe dit bij jou is opgelost?

Hi Rikie,

Er was blijkbaar een sensor kapot, die hebben ze vervangen en dat loste de issues op.

11FE2CFF-1636-45CA-A80B-6E2B54289411.jpeg
 
Mijn Tesla feb 2018 maakt een licht donker rammelend geluid wat komt uit de voorophanging. Het doet zich voor als je langzaam over ongelijk wegdek rijdt. Zonde van de premium ervaring. Vanuit Tesla is er helaas nog geen oplossing en duidelijkheid. Een forumlid heeft een Google Forms aangemaakt en ook is er een apart draadje. Voor degene die het ook hebben:

Rattle noise coming from front air suspension

En het formulier
Rattle noise coming from front suspension

Probleem heb ook. Is een probleem met luchtvering/schokdemper. Tesla werkt samen met Bilstein aan een oplossing. Vorige week is bij mij het probleem erkend. Vind het momenteel niet erg genoeg om nieuwe schokbrekers te laten plaatsen.