Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Wi-Fi is echt drama om je auto te koppelen daarmee, je moet de hotspot bijna ernaast houden wil je een verbinding hebben echt dramatisch. Snap niet waarom dit zo slecht is.

Betreffende de bak tja dit heeft zijn voordelen, ik heb een nieuwe gekocht (X) daar zit dus zo middenconsole in maar ik gebruikte dat middenconsole altijd om de sushi of chinees in te vervoeren past perfect en schuift niet meer. Daarbij geen tal loze vakjes meer waar ik onbewust allemaal troep in stop. Ben er inmiddels ook achter dat als ik patat haal dat ik het in de frunk stop, geen nare geurtjes meer 3 dagen nadat je bent geweest in de auto.

Maargoed het grootste euvel voor mij is Wi-Fi, zouden we niet eens met Teslaland ofzo (die zitten toch hier op het forum) daar naar gekeken kunnen worden om een andere antenne in die spiegelkap te doen.
 
Wi-Fi is echt drama om je auto te koppelen daarmee, je moet de hotspot bijna ernaast houden wil je een verbinding hebben echt dramatisch. Snap niet waarom dit zo slecht is.
Ik ook niet. Aan de kant van het huis waar onze X geparkeerd staat was de wifiontvangst erg matig (en trouwens 4G ook). Daarom heb ik een Fritz wifirepeater in de kamer geplaatst die het dichtstbij de parkeerplek is en nu is de wifiverbinding in de auto uitstekend.
 
Hoe ver staat jullie auto van de WiFi router af (en wat voor een router gebruiken jullie) ?? Ik heb nl. geen issues met het oppakken van het WiFi signaal als de auto bij ons op de oprit staat. De oprit loopt schuin naar beneden af, de auto staat altijd achteruit geparkeerd (ivm de laadkast aan het huis). Router staat bij ons in de meterkast op de 1e etage (Asus RT-AC87U). Ik zal de komende dagen eens kijken wat de signaalsterkte is als de auto aan de kant van de weg staat (meter of 8 van het huis)
 
Positive service terugkoppeling:

- Afgelopen weekend heeft mijn deurhendel achter de bestuurder het begeven.
- Vandaag gebeld naar Hasselt (echt een uitkomst voor Tesla eigenaren uit het limburgse ;))
- Meteen iemand aan de lijn en volgende week dinsdag wordt deze vervangen (uurtje hadden ze hier voor nodig).

Met andere woorden: sommige onderdelen hebben ze tegenwoordig wel "in stock".
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Hoe ver staat jullie auto van de WiFi router af (en wat voor een router gebruiken jullie) ?? Ik heb nl. geen issues met het oppakken van het WiFi signaal als de auto bij ons op de oprit staat. De oprit loopt schuin naar beneden af, de auto staat altijd achteruit geparkeerd (ivm de laadkast aan het huis). Router staat bij ons in de meterkast op de 1e etage (Asus RT-AC87U). Ik zal de komende dagen eens kijken wat de signaalsterkte is als de auto aan de kant van de weg staat (meter of 8 van het huis)

Ik sta nog geen 5 meter van de router bij mij op kantoor en 1 streepje signaal, wat resulteerde in het niet werken van alle online applicaties. Dus op de zaak maar gewoon op LTE.

Thuis op Ziggo ook een meter of 5 en 1 tot 2 streepjes hier werk de WiFi wel, maar naar mijn idee langzamer dan de LTE verbinding.
 
Ik heb op Marktplaats tweedehands zo’n Vodafone Mobile Wi-Fi W5101 aangeschaft. €50,- Bij Vodafone een duokaartje gescoord. Prijs is naar ik meen €5 PM.
Dat dingetje geplaatst in de USB in de middenconsole en bingo. Alle WiFi-ontvangststreepjes voluit in de middendisplay. Naast dat iedereen in de auto nu WiFi heeft is de auto bij stilstand nu altijd verzekerd van een goede WiFi-ontvangst.

Op onderstaande foto is het dingetje zichtbaar met een 12v steker. Die zit er los bij, de usb-steker zit er scharnierend op. Nooit in de weg.

Voor het archief zal ik de tip tzt ook nog wel plaatsen op ‘Wat heb ik voor mijn S gekocht’.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    226.2 KB · Views: 74
Last edited:
  • Like
Reactions: Dwarde
Sinds een week krijg ik tijdens het rijden (zowel met als zonder AP2) ineens paniekerige piepjes, waarschuwingen en foutmeldingen.

Diverse systemen stoppen er dan mee, waarvan het meest vervelende wel het regeneratief remmen. Je schrikt echt behoorlijk als 2500 kilo gewoon zonder enige weerstand doordendert als je het pedaal loslaat.

Na enkele uren of een nacht stilstaan zijn de meldingen meestal weer weg. En na een kwartier tot half uur rijden zijn ze er weer spontaan. Een nieuwste firmware update (door het SeC naar m'n auto gepusht) heeft niet geholpen helaas.

Vrijdag inleveren bij SeC en dan maar afwachten.

View attachment 301675
 
Lars,

Heb het zelfde probleem sinds deze week. Was even benieuwd hoe dit bij jou is opgelost?

Sinds een week krijg ik tijdens het rijden (zowel met als zonder AP2) ineens paniekerige piepjes, waarschuwingen en foutmeldingen.

Diverse systemen stoppen er dan mee, waarvan het meest vervelende wel het regeneratief remmen. Je schrikt echt behoorlijk als 2500 kilo gewoon zonder enige weerstand doordendert als je het pedaal loslaat.

Na enkele uren of een nacht stilstaan zijn de meldingen meestal weer weg. En na een kwartier tot half uur rijden zijn ze er weer spontaan. Een nieuwste firmware update (door het SeC naar m'n auto gepusht) heeft niet geholpen helaas.

Vrijdag inleveren bij SeC en dan maar afwachten.

View attachment 301675
 
Ik heb het één keer gehad door een kapotte bandendruksensor. Die ging rare signalen doorsturen en dan gaat de computer één voor één alle systemen uitzetten. Zelfs de stuurbekrachtiging ging uit. Dat merk je wel even in de binnenstad van Amsterdam. Uiteindelijke stopte de auto er helemaal mee en kon ik de auto ook niet eens meer in.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Heb ook wat gevonden.
Mis op de kaart een zg. Scale bar om bijvoorbeeld de lengte van een file in te kunnen schatten al je in den vreemde bent.
View attachment 308942


Nog eentje.
Bij het invoeren van een bestemming in de navigatie mis ik de pijltjes rechts /* geen idee hoe dit heet */ van de suggesties waarmee de term overgenomen wordt zonder dat er direct een route berekend wordt.

ps Een tip die hier op het forum wel eens voorbij is gekomen die de invoer eenvoudiger maakt is om te beginnen met het huisnummer. Dan hoef je het hele adres niet uit te typen.

2018-06-12_13-46-10.jpg