Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag gemerkt dat Radio 538 eindelijk FM-Link heeft, helaas wel nog veel uitval via DAB maar hij schakelt dan tenminste terug naar FM.
Ja, ze hebben hun "Service ID's" gelijk getrokken aan die van de FM waardoor de auto nu kan wisselen.

Ik moest wel mijn favorieten even opnieuw indexeren in de auto, maar daarna werkte DAB weer en ook de FM-link.
 
Wel jammer dat het volume soms sterk verschilt tussen DAB+ en FM.

Schrik je plots helemaal wakker als er op FM wordt overgeschakeld (bijvoorbeeld bij het binnenrijden in mijn garage).

Scheelt wel bijna twee volle nummers op de schaal van 1 - 11, naar mijn gevoel
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Vandaag is mijn panodak begonnen te klapperen... En bij 130km+ pu begint mijn kofferbak een raar geluid te maken, alsof ik over steentjes rijd op de weg. Denk dat het wind is ofzo... Houdt ook nooit op :-(
Balen, maar niet wanhopen. Mijn panodak is twee keer onderhanden genomen, één keer voor klapperen bij hoge snelheid (met storm tegen), de tweede keer wegens knarsen/kraken bij lage snelheid (dat je zelf op kan lossen met een plakbandje om het metalen lipje aan de voorkant, maar waar Tesla een standaard oplossing voor heeft). Maar nu is het dak al maanden heerlijk stil. En ik gebruik het mega veel, tegenwoordig vrijwel bij iedere rit, zodra het zonnetje een klein beetje wil, soms zelfs 150km lang met 120/130 op de snelweg. En toch blijft het dak stil als het gesloten is (truuk is wel om na aankomst even het dak, bij stilstand, helemaal open en dicht te doen - bij sluiten tijdens het rijden wordt het dak vaak niet goed genoeg dichtgetrokken,

De kofferbak is doorgaans ook heel goed te fixen, in de meeste gevallen kan je dat zelf. Er staat op diverse plekken op het forum beschreven hoe je met twee strookjes papier kan checken of de kofferbak aan beide zijden hard genoeg, maar niet té hard, op de rubber stoppen wordt gedrukt. Is dat niet zo, kan hij gaan klapperen, of anders een effect geven dat "pressure buffeting" wordt genoemd en dat tijdens het rijden een rare druk op je oren geeft, alsof je in een vliegtuigcabine zit. Door aan de stoppen te draaien kan je ze hoger en lager maken - maar uiteraard kan Tesla dit ook, en sneller en beter waarschijnlijk. Ook dit heb ik gehad.

Het klinkt alsof je al voor veel dingen bent teruggeweest. Als ik zo terugkijk op het laatste half jaar ik eigenlijk ook wel - tot aan nieuwe motor vanwege De Brom en vervangen van een krakend deurpaneel toe. Maar nu is alles eigenlijk perfect, en met ieder heerlijk ritje smelten de herinneringen aan de "pioniersfase" verder weg. Ik hoop dat dat punt voor jou ook snel komt!

Nou nog die freaking laadbeperking eraf, tankmode=on, en ik hoop héél lang niet meer naar een Service Center te hoeven :)
 
Last edited:
Gisteren met de wagen bij Tesla geweest.. Mijn enige puntje in 10.000 km (de brom) is verholpen. Tjee, erg fijn, nu bij alle snelheden die (bijna volmaakte) rust.
Toen ik de MS terugkreeg was deze helemaal tip-top gepoetst en tevens de titanium bescherming er onder. Erg vriendelijk, geïnteresseerd en relaxed iedereen daar in Tilburg.

Ik mocht de Oranje Roadster Sport een dagje als leenwagen meenemen. WOW, GEWELDIG !! Als ik toch eens geld teveel had !! Heb toen maar alles afgezegd en de middag vrij genomen.

Trok overal erg veel bekijks.. Veel vragen, nog veel meer dan met de S. En dan 0-tot-100 in 3,7 sec !! (durfde niet te meten, maar geloof de spec’s). Met dat mooie weer een rondje langs de dijken en door de polder. Gewoonweg een leuke en geslaagde dag.


In het kort : Ongeëvenaarde service bij Tesla wat mij betreft, met de Roadster als loaner gewoonweg een beleving zo'n Tesla service-dagje. Je zou haast wensen dat je er vaker voor service heen moest :).
 
Vandaag is de mijne in Amsterdam geweest, daar gaan we:

- Nieuwe drive unit
- Nieuwe ruiten in deuren voor
- Chromen strips vervangen
- Titanium onderbescherming

Maar WOW, na 30.000km die nieuwe drive unit zonder brom. Wat ENG stil! Bizar, maar heerlijk.

Mijn ruiten voor hadden krassen, dat had iets met het mechanisme in de deur te maken.

Allemaal kosteloos vervangen en kreeg de auto weer prachtig gewassen terug. Niets anders dan klasse, kan het niet anders zeggen.
 
Vandaag is de mijne in Amsterdam geweest, daar gaan we:

- Nieuwe drive unit
- Nieuwe ruiten in deuren voor
- Chromen strips vervangen
- Titanium onderbescherming

Maar WOW, na 30.000km die nieuwe drive unit zonder brom. Wat ENG stil! Bizar, maar heerlijk.

Mijn ruiten voor hadden krassen, dat had iets met het mechanisme in de deur te maken.

Allemaal kosteloos vervangen en kreeg de auto weer prachtig gewassen terug. Niets anders dan klasse, kan het niet anders zeggen.

Tot nu toe ook van mijn kant niets dan lof over de punten die ze tot nu toe aangepakt hebben, maar nog wel in afwachting van wat de hoge heren in California beslissen mbt de brom..... geluidsopname is nl. opgestuurd om te beoordelen of het duidelijk genoeg is om er iets aan te doen..... ik heb nog de originele 19" velgen en banden, dus daar kan niet naar verwezen worden. Maar eerlijk gezegd, na een aantal keren ook met anderen meegereden te hebben zonder de brom, en na 2x een loaner zonder is het voor mij wel heeeeel duidelijk dat er iets aan moet gebeuren. Binnenkort maar weer eens contact opnemen.....
 
Water op de ramen (in de deuren) na wassen

Als ik de auto gewassen en gedroogd heb blijkt er water in de deur terecht te zijn gekomen. Maw - ik laat de droge ramen zakken. Als ze dan weer omhoog komen zit er water all over aan de buitenkant van het raam. Zelfs vanochtend nog - nadag ik de auto gistermiddag al gewassen had.

Heeft een van jullie dit ook ? is dit normaal ?
 
Als ik de auto gewassen en gedroogd heb blijkt er water in de deur terecht te zijn gekomen. Maw - ik laat de droge ramen zakken. Als ze dan weer omhoog komen zit er water all over aan de buitenkant van het raam. Zelfs vanochtend nog - nadag ik de auto gistermiddag al gewassen had.

Heeft een van jullie dit ook ? is dit normaal ?
Dit viel mij ook op ja! Erg vervelend. Heb je net zo lekker de ramen gepoetst...
 
Even een vraagje over het ontgrendelen van de laadkabel... Als je 2x op de keyfob drukt ontgrendelt de kabel in de auto. Toch? Echter, bij mij werkt dat lang niet altijd en ik heb nog geen logica kunnen ontdekken in dat wel-of-niet werken.
De procedure die ik 99 van de 100 keer volg is: laadproces stoppen aan de laadpaal, kabel uit de laadpaal verwijderen. 2x op de keyfob drukken om de kabel in de auto te ontgrendelen. Maar die laatste stap werkt dus niet altijd waardoor ik alsnog via het scherm in de auto moet ontgrendelen...

Zie ik iets over het hoofd?
 
Nog geen 32A update?

Vandaag is de mijne in Amsterdam geweest, daar gaan we:

- Nieuwe drive unit
- Nieuwe ruiten in deuren voor
- Chromen strips vervangen
- Titanium onderbescherming

Maar WOW, na 30.000km die nieuwe drive unit zonder brom. Wat ENG stil! Bizar, maar heerlijk.

Mijn ruiten voor hadden krassen, dat had iets met het mechanisme in de deur te maken.

Allemaal kosteloos vervangen en kreeg de auto weer prachtig gewassen terug. Niets anders dan klasse, kan het niet anders zeggen.
 
Even een vraagje over het ontgrendelen van de laadkabel... Als je 2x op de keyfob drukt ontgrendelt de kabel in de auto. Toch? Echter, bij mij werkt dat lang niet altijd en ik heb nog geen logica kunnen ontdekken in dat wel-of-niet werken.
De procedure die ik 99 van de 100 keer volg is: laadproces stoppen aan de laadpaal, kabel uit de laadpaal verwijderen. 2x op de keyfob drukken om de kabel in de auto te ontgrendelen. Maar die laatste stap werkt dus niet altijd waardoor ik alsnog via het scherm in de auto moet ontgrendelen...

Zie ik iets over het hoofd?

Ik doe het iets anders:
2x keyfob
tas in auto (=achterdeur open)
2x keyfob
kabel ontgrendelt in auto