Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Jups, ik vind deze verlichting ook echt totaal drama. In een donkere omgeving naar links of rechts indraaien is echt heel lastig.

Pas reed ik een in recente VW Golf en deze heeft 2 mini achteruitrijlampjes maar daar komt me toch een partij licht vandaag.

Ik heb nog ergens wel een set dagrijverlichting liggen. Misschien eens proberen om dit te koppelen met de achteruitrijverlichting.
Uiteraard dan aan de achterzijde monteren. Ik ben alleen benieuwd of de elektronica van de Tesla dat zo'n goed idee vindt.
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Uiteindelijk net binnen een week opgelost, storing verder keurig afgehandeld. Parts vervangen was heel weinig werk.
Grootste probleem is dat niemand inzicht heeft in wanneer parts worden geleverd en er dus ook geen uitspraak over wil doen.
Ik heb hier wel een management escalatie mail over gestuurd, de service medewerkers vonden het ook heel vervelend dat ze geen betere info hadden. Als het gaat om wachten op onderdelen terwijl je nog kan doorrijden is het niet zo erg, als je auto bij Tesla moet blijven is het wel een ding vind ik.

Service heeft het niet alleen heel druk op het moment (2 maanden vooruit plannen), maar volgens mij ga ik nu een onbekende wachttijd in voor "Waiting for parts"..... :-(. Maandag had ik een storing met de luchtvering Melding "Luchtvering heeft onderhoud nodig". Na contact met support en later ook Service Center wees remote diagnose uit dat er echt iets stuk was.
De reparatie is blijkbaar maar een half uurtje werk, maar niemand durft een uitspraak te doen waar het onderdeel is en hoe lang het nog gaat duren.. Je leest regelmatig dat deze logistiek nog een groot probleem is en recente tweets van Elon en berichten over het parts management lijken wel een verbetering te beloven.
Ik wacht ook nog op een paar andere reparaties/onderdelen, maar daarvoor hoeft de auto niet bij Tesla te wachten..
Voor het eerst in ruim 4 jaar bezorgd en teleurgesteld dat ik m'n auto kwijt ben ondanks de perfecte Tesla Loaner...
 
Uiteindelijk net binnen een week opgelost, storing verder keurig afgehandeld. Parts vervangen was heel weinig werk.
Grootste probleem is dat niemand inzicht heeft in wanneer parts worden geleverd en er dus ook geen uitspraak over wil doen.
Ik heb hier wel een management escalatie mail over gestuurd, de service medewerkers vonden het ook heel vervelend dat ze geen betere info hadden. Als het gaat om wachten op onderdelen terwijl je nog kan doorrijden is het niet zo erg, als je auto bij Tesla moet blijven is het wel een ding vind ik.
In juli bleek er een stbilisatorstang defect. Sindsdien wacht ik daarop. Vandaag een afspraak gemaakt om hem te laten vervangen. In januari 2019. Afspraak is op de gok gemaakt want het onderdeel is nog niet binnen, hopelijk dan wel.
 
Had je hem niet beter in kunnen ruilen voor een nieuwe wagen? (De voorraad nieuw is best goed gevuld)
Meer dan een halfjaar wachten op een redelijk essentieel onderdeel is toch best absurd.
 
Ik weet niet of dat bij alle versie van de S zo is maar bij mijn 2018 S heb je één klein achteruit rij lampje.

Achterliggers kunnen deze prima zien omdat het een strakke spot is.
Nu het echter steeds vaker donker is merk ik dat je er zelf niets aan hebt omdat deze recht naar achteren schijnt en niet op de grond. Ook in de achteruitrijcamera zie je in het donker alleen een zwart vlak. Alleen als ik ook de remlichten laat branden heb je voldoende licht om ook iets middels de achteruitrijcamera te kunnen zien.

Bij m'n S uit 2013 had ik meer licht dan m'n S uit 2018
Zou er geen sterker lampje in kunnen?
 
  • Like
Reactions: Superendo
In juli bleek er een stbilisatorstang defect. Sindsdien wacht ik daarop. Vandaag een afspraak gemaakt om hem te laten vervangen. In januari 2019. Afspraak is op de gok gemaakt want het onderdeel is nog niet binnen, hopelijk dan wel.
Mijn wagen kraakt flink als ik over een drempel rij. Dat schijnt volgens SeC Duiven ook aan de stabilisatorstang te liggen. Het kan geen kwaad, maar klinkt niet heel fijn. Deze zou worden vervangen bij de eerste beurt. Hij vroeg mij al wanneer dat ongeveer was, zodat hij onderdelen kan bestellen. Aangezien ik nog 15.000km moet weet ik dat nog niet, maar ik weet nu waarom ze dat zo graag heel ver van te voren willen weten. :)

PS: Wat is bij jou de reden dat de stabilisatorstang moet worden vervangen?
 
Had je hem niet beter in kunnen ruilen voor een nieuwe wagen? (De voorraad nieuw is best goed gevuld)
Meer dan een halfjaar wachten op een redelijk essentieel onderdeel is toch best absurd.
Ik dacht er meer voor te krijgen als ik hem zelf verkocht, maar dat lukt zo natuurlijk niet. Maar als ik hem tot 2januari hou hoef ik geen MIA terug te betalen, dat scheelt dan weer iets.wellicht kan ik hem straks nog voor een M3 inruilen.
 
Koop je de nieuwe voor 31-12-2018 met kenteken uiterlijk op 31-12-2028, ruil je de huidige in op 02-01-2019 en laat je de nieuwe op 02-01-2019 afleveren. Hou je de MIA van de oude nog in je zak. Heb je de MIA van de nieuwe, plus 4% bijtelling i.p.v. 4%/22% ;)
 
  • Like
Reactions: Tozz and PaulusdB