Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de stoel ook al helemaal uit elkaar laten halen bij Leder Inbouw Nederland (goede service en communicatie hier) maar we zagen daarin niet zomaar mogelijkheden om de bolling te verminderen. Totdat ik me van het weekend realiseerde dat de gleuf onder de bolling, opgevuld moet kunnen worden met een driehoek (qua doorsnede) vormige strip. Komende dagen ergens een stuk schuim halen en dan eens een weekje testen of dat helpt. Daarmee zak je met je kont minder diep weg in de stoel. In het midden dan de lendesteun een beetje uit zetten en hopelijk wordt zo dan de stoel een stuk rechter. Als dat bevalt kan ik die driehoekige strip laten bekleden met (hopelijk ongeveer) hetzelfde stukje leer als van de stoelen.

Guess what? Dit lijkt zo na één dag al een aardige verbetering! Zo'n handdoekje is natuurlijk maar even als testopstelling maar volgens mij haal ik hier in mijn geval (1.90m slank gebouwd) al een enorme verbetering uit...
syra5egy.jpg
 
Gisteren de auto bij SC Arnhem gehad voor het rechtzetten van de chromen strips op de deuren.
Echter, sinds het ophalen van de auto daar, hoor ik een enorme rammel linksvoor. Het lijkt me de aircopomp.
Met name direct na het aanzetten van de auto. Niet heel lang, wel heel hard :cursing:.

Herkenbaar?

ja herkenbaar. Heb ik al vanaf de levering. Wel irritant, maar het gebeurd niet vaak genoeg om er met stel en sprong voor terug te gaan. Lijkt inderdaad de aircopomp.
 
Vandaag een witte P85+ loaner mee van SC Amsterdam. Twee dingen die me opvallen: er staan bijvoorbeeld huisnummers op de kaart, wat bij mijn eigen auto niet zo is. De softwareversie is dezelfde als die ik zelf heb (1.51.94) Daarnaast heeft deze ook last van De Brom - kan me goed voorstellen dat mensen daar gek van worden want het is buitengewoon irritant en goed hoorbaar bij kruissnelheden.
 
Last edited:
Heb de laatste twee keer ook een loaner gehad (onderhoudsbeurt & folding mirrors), en die hadden ook de brom.

Je zou bijna gaan denken dat ze het bewust doen, de brom bij loaners. Als deze fluister stil zouden zijn, dan zouden misschien meer mensen hun eigen auto lawaaierig gaan vinden & dus meer vervangen van motoren voor Tesla.

Of denk ik nu teveel in complottheorieën? ;-)
 
Vandaag een witte P85+ loaner mee van SC Amsterdam. Twee dingen die me opvallen: er staan bijvoorbeeld huisnummers op de kaart, wat bij mijn eigen auto niet zo is. De softwareversie is dezelfde als die ik zelf heb (1.51.94) Daarnaast heeft deze ook last van De Brom - kan me goed voorstellen dat mensen daar gek van worden want het is buitengewoon irritant en goed hoorbaar bij kruissnelheden.

dat kan te maken hebben met de zoomfactor (als je bv op de + niet meer verder kan zie je bij ons in België de omtrek van gebouwen)
 
Ha, ik heb lotgenoten! Ik heb eind juni een afspraak staan bij het SC (voor een tweede lader, de hardware aanpassing naar 16/32A en het goed zetten van het rubber van het panorama dak), ik zal dit punt dan ook melden.

Mooie service van tesla: werd eergisteren door machiel van SC Amsterdam gebeld om een afspraak in te plannen mbt de ruitenwissers. Tesla leest het forum mee, mooie service Machiel!

@ luckyluke: besef net dat ik nog niet heb gereageerd op je pm. Zal dat morgen doen ( lukt mij niet met tapatalk).
 
Het valt mij de laatste (regenachtige) tijd op dat het relais van wissers wel erg hoorbaar is. Volgens mij was dit niet zo, het was mij in ieder geval niet eerder opgevallen. Zijn er meer mensen die duidelijk hoorbare relais hebben? Ik vind het best irritant!

Relais?? Bij mij doet hij nooit iets, totdat ik 1 keer de hendel aanraak. Dan pas is de sensor actief.
 
Sinds twee dagen doet mijn telefoon het heel slecht. Na ieder gesprek lijkt het ook net of de Bluetooth wegvalt. Alles gedaan console gerest, telefoon verwijderd en op de telefoon ook de Bluetooth profiel weggedaan. Dinsdag Tesla maar eens naar laten kijken.
 
Ik zit nu inmiddels bijna 2 weken zonder mijn Tesla :crying:, 2 weken geleden kapotte batterij uit het niets en nog steeds niet fixed door Tesla. Heb een Audi A4 gekregen en heb meermaals gevraagd om een Tesla loaner maar ze hebben niks beschikbaar voor mij. Ik baal enorm, ben het nu wel zat en wil mijn Tesla toch wel graag terug!
 
Ik zit nu inmiddels bijna 2 weken zonder mijn Tesla :crying:, 2 weken geleden kapotte batterij uit het niets en nog steeds niet fixed door Tesla. Heb een Audi A4 gekregen en heb meermaals gevraagd om een Tesla loaner maar ze hebben niks beschikbaar voor mij. Ik baal enorm, ben het nu wel zat en wil mijn Tesla toch wel graag terug!

kapotte batterij ? 12V ?