Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Nou schiet mij maar lek. Mijn VIN22xxx geen DAB+ ontvangst op de Afsluitdijk, jouw VIN22xxx wel.
En dan te bedenken dat er geen/nauwelijks DAB+ signaal op de Afsluitdijk is volgens de fase2 kaart.
Jouw auto beschikt waarschijnlijk over een super antenne.

Ergens rond VIN 22xxx is de nieuwe revisie van DAB+ erin gekomen. In de praktijk is de nieuwe versie flink veel gevoeliger en valt veel minder weg. Op kanaal 12, publieke omroep, is de ontvangst veel beter dan op kanaal 11 van de commerciëlen. Dit gaat op voor beide versies. De DAB+ chip zit kennelijk op het moederbord en dat wisselt Tesla niet zomaar om. Dit in tegenstelling tot de GSM module.
Het valt me vaak op dat het geluid wegvalt terwijl er nog twee balkjes van de signaalsterktemeter zwart zijn.
Ik denk dat Tesla, de eerste auto's hebben het probleem nu een jaar, hier niks aan gaat doen. Als ze dat hadden gekund hadden ze het al wel gedaan. Dagelijks zijn de Tesla SC in de weer om problemen met DAB+ te verhelpen. Dat kost veel tijd en geld en lost tot nu toe weinig of niets op.
Mogelijk worden we gered doordat de dekking van DAB+ nog steeds toeneemt. Ook kan het zendvermogen van DAB+ mogelijk nog omhoog.
 
Ergens rond VIN 22xxx is de nieuwe revisie van DAB+ erin gekomen. In de praktijk is de nieuwe versie flink veel gevoeliger en valt veel minder weg. Op kanaal 12, publieke omroep, is de ontvangst veel beter dan op kanaal 11 van de commerciëlen. Dit gaat op voor beide versies. De DAB+ chip zit kennelijk op het moederbord en dat wisselt Tesla niet zomaar om. Dit in tegenstelling tot de GSM module.
Het valt me vaak op dat het geluid wegvalt terwijl er nog twee balkjes van de signaalsterktemeter zwart zijn.
Ik denk dat Tesla, de eerste auto's hebben het probleem nu een jaar, hier niks aan gaat doen. Als ze dat hadden gekund hadden ze het al wel gedaan. Dagelijks zijn de Tesla SC in de weer om problemen met DAB+ te verhelpen. Dat kost veel tijd en geld en lost tot nu toe weinig of niets op.
Mogelijk worden we gered doordat de dekking van DAB+ nog steeds toeneemt. Ook kan het zendvermogen van DAB+ mogelijk nog omhoog.

Dus ik heb 2400,- betaald voor een paar extra speakers en een upgrade versterkertje....... :cursing:
 
De geluidskwaliteit van de versterker en speakers van de duurdere set is heel fraai.
Maar ja, als de tuner van bedenkelijke kwaliteit is, dan heb je nog steeds een matige set.
Vandaag in het SC Aartselaar geweest, en het DAB probleem aangekaart. Ze hebben er niet aan kunnen doen, maar er is blijkbaar een nieuwe tuner onderweg. Eenmaal die binnen is, moet de auto terug binnen voor de vervanging (zit vermoedelijk ergens achter het center display).
 
Eén ding waar ik af en toe last van heb, is dat een tweede korte tik vlak na een eerste tegen het pookje van de richtingaangevers niet door de auto geregistreerd wordt.
Soms moet je snel twee keer achter elkaar je richtingaanwijzers kunnen laten knipperen en dat lukt dan niet.:mad:
Op zich vreemd: een tweede of meer tikken snel achter elkaar tegen de cruise-control om meer keren 5 km/u te versnellen wordt wel onthouden. Ik snap niet waarom dat niet zo geregeld is bij het richting aangeven.
Herkenbaar voor anderen?
 
Eén ding waar ik af en toe last van heb, is dat een tweede korte tik vlak na een eerste tegen het pookje van de richtingaangevers niet door de auto geregistreerd wordt.
Soms moet je snel twee keer achter elkaar je richtingaanwijzers kunnen laten knipperen en dat lukt dan niet.:mad:
Op zich vreemd: een tweede of meer tikken snel achter elkaar tegen de cruise-control om meer keren 5 km/u te versnellen wordt wel onthouden. Ik snap niet waarom dat niet zo geregeld is bij het richting aangeven.
Herkenbaar voor anderen?

Klopt, herken het.
zal wel mercedes logica zijn...:rolleyes:
 
Eén ding waar ik af en toe last van heb, is dat een tweede korte tik vlak na een eerste tegen het pookje van de richtingaangevers niet door de auto geregistreerd wordt.
Soms moet je snel twee keer achter elkaar je richtingaanwijzers kunnen laten knipperen en dat lukt dan niet.:mad:
Op zich vreemd: een tweede of meer tikken snel achter elkaar tegen de cruise-control om meer keren 5 km/u te versnellen wordt wel onthouden. Ik snap niet waarom dat niet zo geregeld is bij het richting aangeven.
Herkenbaar voor anderen?

Mercedes systeem: een korte tik en hij knippert 3x. Bedanken met links rechts lukt dan ook niet. :(
 
Jawel, als
Je tikt naar links, laat 1 keer knipperen en tikt dan naar rechts en laat hem nog 1 keer knipperen. En dan tik je nog eens naar rechts.

Als je 2 keer na elkaar tikt, heft de tweede tik de eerste op. Zo kan je dus 1x knipperen ipv 3.

Dat kan nog makkelijker:
Pookje inhouden tot hij 1x knippert en dan naar rechts en inhouden tot hij 1x knippert. (dus niet door drukken dat je hem 'vast' zet.)
 
Nu de eerste 4000 km zijn gereden, met veel plezier overigens, heb ik 2 problemen:

1. Navigatie: ik zie de route (blauwe lijn oid) niet meer in de grote display staan maar alleen het vlaggetje.
2. Panodak: een stuk van het rubber laat los aan de achterkant van het gedeelte dat naar achterschuift

Hebben hier meer mensen last van? Hoe is punt 1. op te lossen?

Ik heb binnenkort een afspraak bij het ServiceCenter ivm 32A fix dus kunnen ze punt 2. meteen meenemen.
 
Nu de eerste 4000 km zijn gereden, met veel plezier overigens, heb ik 2 problemen:

1. Navigatie: ik zie de route (blauwe lijn oid) niet meer in de grote display staan maar alleen het vlaggetje.
2. Panodak: een stuk van het rubber laat los aan de achterkant van het gedeelte dat naar achterschuift

Hebben hier meer mensen last van? Hoe is punt 1. op te lossen?

Ik heb binnenkort een afspraak bij het ServiceCenter ivm 32A fix dus kunnen ze punt 2. meteen meenemen.
1. reset van center screen helpt
bij SeC krijg je dan ook meteen V6, lucky you.
 
Ik heb mijn auto nu ruim een week, en mijn dakrubber is ook gescheurd aan bestuurderskant over ca 7 cm. Het panodak mechanisme trekt t rubber kapot bij openen. Ben al even bij SC Amsterdam binnen gereden en heb voor volgende week reparatie afspraak. Gaan de gehele strip verwijderen, smaller maken en terug-lijmen zoals t er nu uitziet (oid).
 
Gisteren voor de 2de keer in twee weken beide schermen op zwart. Reset werkt niet noch bereikbaar via de app. Auto rijd wel maar dan zonder knipperlichten.

Netjes door tesla opgehaald en word vandaag naar gekeken. Van het takelbedrijf een Auris meegekregen....wat rijdt dat waardeloos zeg.
Volgens de klantenservice hebben ze dit niet eerder meegemaakt..

Wat wel bizar is dat het na een tijdje zich vanzelf weer oplost, precies toen de takelwagen er al was.
 
Gisteren voor de 2de keer in twee weken beide schermen op zwart. Reset werkt niet noch bereikbaar via de app. Auto rijd wel maar dan zonder knipperlichten.

Netjes door tesla opgehaald en word vandaag naar gekeken. Van het takelbedrijf een Auris meegekregen....wat rijdt dat waardeloos zeg.
Volgens de klantenservice hebben ze dit niet eerder meegemaakt..

Wat wel bizar is dat het na een tijdje zich vanzelf weer oplost, precies toen de takelwagen er al was.

ik vermoed dat de knipperlichten wel zullen werken, je hoort alleen het synthetisch knipperen niet. Dat geluid is trouwens niet in faze met het werkelijke knipperen.
 
Vandaag in het SC Aartselaar geweest, en het DAB probleem aangekaart. Ze hebben er niet aan kunnen doen, maar er is blijkbaar een nieuwe tuner onderweg. Eenmaal die binnen is, moet de auto terug binnen voor de vervanging (zit vermoedelijk ergens achter het center display).

Versie 6.0 is ook geen verbetering qua DAB ontvangst. Wachten blijft dus inderdaad op een hardware oplossing vanuit Tesla.