Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik gebruik standaard de DAB, de ontvangst is prima en de kwaliteit kristalhelder. Ook handig dat bij onvoldoende ontvangst automatisch wordt overgeschakeld naar dezelfde zender op FM. Er verschijnt dan "FM link" bij de zendernaam. Op dat ogenblik kun je goed de doffere toon van FM tov DAB onderscheiden; er zit ook een seconde of zo tijdverschil op.

Internet is leuk om de wereld te verkennen, je vindt altijd wel een of andere exotische zender om in je favourites te zetten..

geluidskwaliteit van DAB is inderdaad veel beter dan FM of internet radio.

verder geen klachten, alleen een lichte trilling links voor in de band, lijkt balancering. winterbanden gaan er toch zsm op, dus geen aandacht meer aan besteden. wel veel kleine krasjes, gaat ie zsm voor terug...

vanochtend wel het vreemde fenomeen dat de telefoon niet meer koppelde via bluetooth. scherm gereset, dan reset bluetooth zich, alles weer goed...
 
Mbt de brom :


hoe luid moet de radio staan als je bvb het nieuws wil beluisteren aan 120km/u ?


ik weet best dat er nog heel wat andere factoren dit beinvloeden : wegbedekking, banden, radiozender etc....
maar door de band genomen zullen we misschien wel wat kunnen besluiten.


Bij mij met de radio op 5-6 staan.
 
Heeft er nog iemand last van een krakende/piepende bestuurdersstoel? De andere stoelen piepen niet, die van mij wel.

Wat vinden jullie overigens van hoe de Model S oneffenheden op de weg neemt? Ik heb het idee dat de auto bij iedere bump op de weg zwaar mee beweegt. Ik had dit in het begin volgens mij niet... zit mijn stoel misschien niet goed vast, waardoor ik het veel meer voel?

Ja, hier nog een met een piepende bestuurdersstoel. Bere irritant. Geeft je het idee dat je in een lelijke eend met tuinstoelen rijdt. Bij ieder optrekken of vertragen te horen.
In mijn beleving heb ik dit sinds de auto voor 3 weken teruggeweest is naar Tilburg.
Heb dit de dag na ophalen gemeld en verwacht dat er de volgende keer (mijn auto is nog steeds niet echt af) aandacht aan besteed wordt (i.e. opgelost wordt).

- - - Updated - - -

de lens van mijn achteruit-rij-camera is steeds vuil, ik kan niks zien zonder eerst uit te stappen en de lens zuiver te maken.

(niet dus, enkel op sensoren rijden..)

herkenbaar ?

Zeer herkenbaar. De gehele kont heeft de neiging erg snel vies te worden en dus ook de cameralens.
Moet mezelf nog aanleren om iedere keer bij het opbergen van de laadkabel (als het nat is doe ik dat mbv een oude handdoek) de doek ook even langs de lens te halen.
 
Sorry voor cross post. Ik heb sinds twee dagen dat mijn auto soms even aangeeft dat hij onderhoud nodig heeft. Een paar seconden, net nadat ik gestart ben. Dan verdwijnt het weer. Ik neem aan dat, omdat het verdwijnt, er dus geen onderhoud nodig is?
 
Ja, hier nog een met een piepende bestuurdersstoel. Bere irritant. Geeft je het idee dat je in een lelijke eend met tuinstoelen rijdt. Bij ieder optrekken of vertragen te horen.
In mijn beleving heb ik dit sinds de auto voor 3 weken teruggeweest is naar Tilburg.
Heb dit de dag na ophalen gemeld en verwacht dat er de volgende keer (mijn auto is nog steeds niet echt af) aandacht aan besteed wordt (i.e. opgelost wordt).

- - - Updated - - -



Zeer herkenbaar. De gehele kont heeft de neiging erg snel vies te worden en dus ook de cameralens.
Moet mezelf nog aanleren om iedere keer bij het opbergen van de laadkabel (als het nat is doe ik dat mbv een oude handdoek) de doek ook even langs de lens te halen.

Ik heb vandaag even gekeken, maar de bestuurdersstoel beweegt ook veel meer dan de bijrijdersstoel.

Dus gewoon met mijn hand proberen te bewegen, en dan merk ik dat de bestuurdersstoel heel veel bewogen kan worden vergeleken met bijrijdersstoel en daardoor heb ik dus bij iedere bump in de weg het gevoel dat ik uit mijn stoel vlieg.....
 
Ligt het niet misschien aan mijn gewicht, dat ik hem gesloopt heb? :biggrin: 90kg valt wel mee toch...

Had ooit iets gelezen over een Audi met een kapotte stoel door chauffeur die 120kg was, en dat viel niet onder de garantie van Audi :rolleyes:

Zou toch ontworpen moeten zijn voor de gemiddelde overweight Amerikaan die met vol vermogen optrekt.
Ben ook net iets over de 90kg. Heb gepiep bij de geringste versnelling/vertraging. Kan echt niet goed zijn.
Als die van jou eerder bij een service center langs is geweest hoor ik graag wat Tesla er van vond.
 
Zou toch ontworpen moeten zijn voor de gemiddelde overweight Amerikaan die met vol vermogen optrekt.
Ben ook net iets over de 90kg. Heb gepiep bij de geringste versnelling/vertraging. Kan echt niet goed zijn.
Als die van jou eerder bij een service center langs is geweest hoor ik graag wat Tesla er van vond.

Een afspraak maken met Tesla Amsterdam is érg moeilijk. Heb ze eerder gemaild, helaas geen antwoord na meerdere mails. Gister toch maar gebeld, werd doorverbonden met iemand van Noorwegen... Die kon geen afspraak maken, en dus weer terugverbonden met een medewerker uit Amsterdam die mij wel kon helpen. Wat een gedoe.....

Heb een afspraak voor 1e week januari kunnen maken voor mijn problemen. Zijn eigenlijk alleen maar dingetjes die rammelen / niet goed vast zitten en panorama wind noise en isolatie strips van panorama dak die los zitten (al sinds dag 1).

Ik wil een fluisterstille auto, dus voor mij wel erg belangrijk dat ik met muziek uit kan genieten van mijn auto. Nu doe ik constant mijn muziek aan om het gerammel niet te horen.

1. Panorama roof wind noise, the isolation strips are coming off (this has been so since day 1)

2. Drivers seat squeeks and is a bit loose. With every bump on the road, my seat and myself are moved around heavily.

3. The front left of the car makes a squeaky noise. As if its the front left tire, on the side of the driver.

4. The back of the car makes a squeaky noise as well. I think its the second row, or the third row of seats or maybe the panoramic roof.
 
Sorry voor cross post. Ik heb sinds twee dagen dat mijn auto soms even aangeeft dat hij onderhoud nodig heeft. Een paar seconden, net nadat ik gestart ben. Dan verdwijnt het weer. Ik neem aan dat, omdat het verdwijnt, er dus geen onderhoud nodig is?

Ik zou toch Tesla bellen voor deze melding. Iets is er niet in orde en geeft je waarschijnlijk problemen wanneer je het het minste kunt gebruiken
 
Een afspraak maken met Tesla Amsterdam is érg moeilijk. Heb ze eerder gemaild, helaas geen antwoord na meerdere mails. Gister toch maar gebeld, werd doorverbonden met iemand van Noorwegen... Die kon geen afspraak maken, en dus weer terugverbonden met een medewerker uit Amsterdam die mij wel kon helpen. Wat een gedoe.....

Heb een afspraak voor 1e week januari kunnen maken voor mijn problemen. Zijn eigenlijk alleen maar dingetjes die rammelen / niet goed vast zitten en panorama wind noise en isolatie strips van panorama dak die los zitten (al sinds dag 1).

Ik wil een fluisterstille auto, dus voor mij wel erg belangrijk dat ik met muziek uit kan genieten van mijn auto. Nu doe ik constant mijn muziek aan om het gerammel niet te horen.


heren (en dames) : de service-centers van Tesla zijn momenteel nog steeds overuren aan het draaien om alle wagens uitgeleverd te krijgen.
ik denk dat wij (met een S) een beetje geduld aan de dag moeten leggen.
probeer begin januari eens, het zal dan plots veel rustiger zijn mbt uitleveren.
 
Een afspraak maken met Tesla Amsterdam is érg moeilijk. Heb ze eerder gemaild, helaas geen antwoord na meerdere mails. Gister toch maar gebeld, werd doorverbonden met iemand van Noorwegen... Die kon geen afspraak maken, en dus weer terugverbonden met een medewerker uit Amsterdam die mij wel kon helpen. Wat een gedoe.....

Heb een afspraak voor 1e week januari kunnen maken voor mijn problemen. Zijn eigenlijk alleen maar dingetjes die rammelen / niet goed vast zitten en panorama wind noise en isolatie strips van panorama dak die los zitten (al sinds dag 1).

Ik wil een fluisterstille auto, dus voor mij wel erg belangrijk dat ik met muziek uit kan genieten van mijn auto. Nu doe ik constant mijn muziek aan om het gerammel niet te horen.

Heb dezelfde ambitie en ervaring. Mijn MS moet nog een keer terug om nog een aantal punten (waaronder de stoel, motorbrom en het fluitende pano dak) te verbeteren. Is al een keer 3 weken teruggeweest. Die fluisterstille auto gaat er een keer van komen.

Maar ik heb direct die tweede keer terug al uitgesteld omdat ik de hoos in nov/dec zag aankomen en ik liever zie dat ze nog een keer de tijd nemen en het ding echt goed onderhanden nemen.

Vorige week ook schade opgelopen. Naar aanleiding daarvan mail gestuurd met de vraag of wellicht iets eerder terug een optie zou zijn.
Maar op die mail heb ik geen enkele reactie gehad. Kan wel inschatten waarom...

Bij de weg ResB, waar zit je in Flevoland? Ik woon net ten zuiden van de polder (NW Veluwe). Wellicht een keer treffen?
 
heren (en dames) : de service-centers van Tesla zijn momenteel nog steeds overuren aan het draaien om alle wagens uitgeleverd te krijgen.
ik denk dat wij (met een S) een beetje geduld aan de dag moeten leggen.
probeer begin januari eens, het zal dan plots veel rustiger zijn mbt uitleveren.
Kan je vertellen dat daar hard wordt gewerkt. Ook nog in januari. Moet in januari terug voor de brom in de auto en kan hem daar vanaf half 7 in de ochtend kwijt en 's avonds tot na 9 oppikken. Daar worden dus de nodige uren gemaakt. Heb nog niet eerder meegemaakt dat je na half 6 nog je auto kunt ophalen, ook niet bij de premium merken.
 
Nou, bij ons in het begin weinig brom, maar het werd steeds erger en nu hebben wij vanaf 110 ook de brom. Gelukkig wonen we vlak bij Tilburg ...

Bij het SC en nu ook uit het vooronder een flinke zoem/brom te horen. Zou best wel eens de ventilator vd accu kunnen zijn. Fijn zo'n forum, ben je voorbereid.

Maar voor de rest: wat een supercar!
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Ik dacht: laat ik eens wat anti-janken, en twee dingen noemen die in de afgelopen drie maanden béter zijn geworden in mijn MS:

1) De remmen. Waar ik in het begin ernstig teleurgesteld was in het stopvermogen van de remmen, en ze niet in overeenstemming vond met de bloedstollende acceleratie (en ik heb niet eens een P uitvoering), zijn de remmen inmiddels behoorlijk "potent". Het is nog geen "anker in het asfalt" - maar ze worden nog steeds met de week krachtiger.

2) De audio installatie. Ik heb de standaard audio, en hoewel die al beter was dan ik had gevreesd toen ik de auto ophaalde, begint het systeem nu de speakers ingespeeld beginnen te raken écht goed te klinken, stukken beter dan ik had durven hopen.
 
Last edited:
Het is maar net wat je gewend bent denk ik, ik heb het Sound Studio package en het is behoorlijk kansloos vergeleken met mijn Peugeot RCZ met af fabriek JBL audio. (6 speakers en sub) Dat klinkt echt ZOVEEL beter. Zeker op lage volumes.
(Dan lijkt de sound studio net een goedkope radio van 19,95)

Ook zijn die 12 speakers en sub leuk, maar de verhouding is totaal zoek, dit heeft echt nog wel wat afstelling nodig buiten wat we zelf kunnen doen met bass/mid/treble en een fadertje.
 
Zaterdag de winter velgen/banden geplaatst. (20 inchers)
Ik had een brom vanaf 127 km/h met de 21 wielen echter vanmorgen op de snelweg .....geen brom...............??:confused:

Nou, bij ons in het begin weinig brom, maar het werd steeds erger en nu hebben wij vanaf 110 ook de brom. Gelukkig wonen we vlak bij Tilburg ...

Bij het SC en nu ook uit het vooronder een flinke zoem/brom te horen. Zou best wel eens de ventilator vd accu kunnen zijn. Fijn zo'n forum, ben je voorbereid.

Maar voor de rest: wat een supercar!
 
Het is maar net wat je gewend bent denk ik, ik heb het Sound Studio package en het is behoorlijk kansloos vergeleken met mijn Peugeot RCZ met af fabriek JBL audio. (6 speakers en sub) Dat klinkt echt ZOVEEL beter. Zeker op lage volumes.
(Dan lijkt de sound studio net een goedkope radio van 19,95)

Ook zijn die 12 speakers en sub leuk, maar de verhouding is totaal zoek, dit heeft echt nog wel wat afstelling nodig buiten wat we zelf kunnen doen met bass/mid/treble en een fadertje.
wat bedoel je met verhouding zoek? ik merk dat met HQ audio het nog aardig klinkt. wat heb je draaien vanaf welke bron?