Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het is maar net wat je gewend bent denk ik, ik heb het Sound Studio package en het is behoorlijk kansloos vergeleken met mijn Peugeot RCZ met af fabriek JBL audio. (6 speakers en sub) Dat klinkt echt ZOVEEL beter. Zeker op lage volumes.
(Dan lijkt de sound studio net een goedkope radio van 19,95)

Ook zijn die 12 speakers en sub leuk, maar de verhouding is totaal zoek, dit heeft echt nog wel wat afstelling nodig buiten wat we zelf kunnen doen met bass/mid/treble en een fadertje.

Zet Dolby eerst even uit en luister dan nog 's.
 
Ik heb het Sound Studio package maar ben niet tevreden.
Het lijkt net of al het geluid vanaf de voorzijde van het dashboard komt.
Uit de grote speakers in de voorportieren komt vrijwel geen geluid, alleen wat lage tonen.
Uit de speakers in de achterportieren komt wel normaal geluid.
Rommelen met de instellingen (tonen en faders) brengt geen verbetering.
 
Ik heb het Sound Studio package maar ben niet tevreden.
Het lijkt net of al het geluid vanaf de voorzijde van het dashboard komt.
Uit de grote speakers in de voorportieren komt vrijwel geen geluid, alleen wat lage tonen.
Uit de speakers in de achterportieren komt wel normaal geluid.
Rommelen met de instellingen (tonen en faders) brengt geen verbetering.

Eens. Ik heb ook het studio pack. Ik heb geen vergelijk met een Tesla zonder dit pack, maar als ik het vergelijk met mijn Dodge RAM (Alpine speakers + subwoofer af fabriek) dan vind ik dat toch beter....
Ik ga er vanuit dat dit nog beter wordt (SW Upgrade), maar zoals het nu is, brengt mij deze optie niet helemaal wat ik gehoopt had.......
 
Eens. Ik heb ook het studio pack. Ik heb geen vergelijk met een Tesla zonder dit pack, maar als ik het vergelijk met mijn Dodge RAM (Alpine speakers + subwoofer af fabriek) dan vind ik dat toch beter....
Ik ga er vanuit dat dit nog beter wordt (SW Upgrade), maar zoals het nu is, brengt mij deze optie niet helemaal wat ik gehoopt had.......

Komt er bij anderen normaal geluid uit de speakers in de voorportieren? Ook al heb ik Dolby nu uit staan en is het geluid een stuk beter, er komt nog steeds vrijwel niets (een beetje bas) uit de voorportier speakers.
 
Meende ook even dat ik de brom had, maar hij doet het ook als ik stil sta :). Lijkt iets van koeling of verwarming te zijn, vrij stevige, donkere trilling, klappert op de trommelvliezen. Verder hoor ik de motor fluiten bij optrekken, maar heel acceptabel. Het viel me op dat de groene Duitse demo wagen in Eindhoven deze zomer veel meer geluid maakte. Overigens is onze Ampera wel stiller, die motor is nl. gewoonweg niet te horen. Zo kan het dus ook.

Verder, nieuw: het tocht bij het linkerdeur. Viel me pas op bij een langere trip, ik kreeg het toch wat fris. Blijkt er helemaal voor bij het raam een frisse luchtstroom te zijn. Rechts heeft het niet, dus ik denk dat dit niey de bedoeling is. Ach, propje watten er tussen :)
 
Ik heb vanaf exact 120 km/uur een duidelijk waarneembare lage bromtoon.
Er zitten nu 19 inch Pirelli Sottozero 2 winterbanden onder. Geen idee of die brom er ook was met de 4-seizoenen banden want daar heb ik maar 100 km mee gereden.
Mogelijk wordt de brom door de winterbanden veroorzaakt, maar nu ik net dit lees lijkt dat onwaarschijnlijk:

Maken winterbanden meer geluid dan zomerbanden?

Uit tests is gebleken dat moderne winterbanden met een sneeuwvloksymbool in de winter minder geluid maken dan zomerbanden. Door de toepassing van speciale rubbermengsels (soepeler) en door de computer ontworpen loopvlakpatronen zijn de meeste fabrikanten erin geslaagd het geluidsniveau tot een minimum te beperken.
Alle vragen over winterbanden op een rij
 
Meende ook even dat ik de brom had, maar hij doet het ook als ik stil sta :). Lijkt iets van koeling of verwarming te zijn, vrij stevige, donkere trilling, klappert op de trommelvliezen. Verder hoor ik de motor fluiten bij optrekken, maar heel acceptabel. Het viel me op dat de groene Duitse demo wagen in Eindhoven deze zomer veel meer geluid maakte. Overigens is onze Ampera wel stiller, die motor is nl. gewoonweg niet te horen. Zo kan het dus ook.

Verder, nieuw: het tocht bij het linkerdeur. Viel me pas op bij een langere trip, ik kreeg het toch wat fris. Blijkt er helemaal voor bij het raam een frisse luchtstroom te zijn. Rechts heeft het niet, dus ik denk dat dit niey de bedoeling is. Ach, propje watten er tussen :)

Ik heb de toch bij de linker deur ook.
Staat op m'n to-do-list voor Tesla zodra het service centre in Den Haag open is. :)
 
Eens. Ik heb ook het studio pack. Ik heb geen vergelijk met een Tesla zonder dit pack, maar als ik het vergelijk met mijn Dodge RAM (Alpine speakers + subwoofer af fabriek) dan vind ik dat toch beter....
Ik ga er vanuit dat dit nog beter wordt (SW Upgrade), maar zoals het nu is, brengt mij deze optie niet helemaal wat ik gehoopt had.......

Heb nu zo'n 2000 km er op zitten en al flink zitten luisteren naar de installatie (sound studio package) in de MS. Mijn vergelijk is de geluidsinstallatie van de Phaeton, die naar mijn mening erg goed is.
De bassen van de MS gaan dieper door dan van de Phaeton, maar overall vind ik de geluidskwaliteit van de Phaeton gebalanceerder en natuurlijker overkomen.
Ik zal nog eens wat met de instellingen gaan experimanteren, maar ik heb het vermoeden dat het toch met de kwaliteit en plaatsing van de luidsprekers te maken zal hebben... :eek:

- - - Updated - - -

Ojee, ik ben Member geworden .... :biggrin:
 
Ben dik tevreden met de audio. Beter dan af-fabriek MINI, Alfa en aftermarket BMW. Dolby moet uit en op het forum hier kun je nog wat settings vinden:
Low +6
Mid -3
High 0
Doly off
Fade -13

De -13 is naar achteren dus, maar ik heb hem eerder op +13 staan zodat die kleine man achterin niet doof wordt.

- - - Updated - - -

Twee zaken die wel aandacht nodig hebben: rechtuitstabiliteit/zijwindgevoeligheid. De auto wordt vanaf 150+ wat licht in het stuur, ook met stuur op 'sport'. Ik gok dat hier met een controle/aanpassing van de uitlijning nog wel wat aan te doen is. Sporing is cruciaal (uitspoor voor maakt de auto wendbaar, maar dus ook minder stabiel). Ook heeft de wielvlucht invloed en die is slechts 4gr bij de S, terwijl een BMW bijvoorbeeld 7gr of meer heeft. Daar zal weinig aan te doen zijn.

Ander punt is de 'Rated Range' in de center display. Ze moeten hier echt iets in gaan aanpassen zodat de Projected Average van 50km daar komt te staan. Zo werkt dat bij een ICE ook. Waar kun je dit soort zaken melden? [email protected] of is dat voor US?