Ja, al dat vervangen van drive units en accupakketten loopt wel in de papieren, zou je denken.
Maar dit is grotendeels door Tesla Motors zelf veroorzaakt leed (mooie engelse term: self inflicted agony).
Men wil nu eenmaal niet in elk SeC opnieuw het wiel (laten) uitvinden -ha!-, daarom worden bijvoorbeeld de drive units centraal geïnspecteerd en gerepareerd. Eerst naar California, maar inmiddels in Tilburg, dacht ik.
Voelde een beetje raar om een aandrijf unit over de halve wereldbol te slepen om daar een kabel met een tie-wrap vast te zetten. Maar zo zijn de regels nu eenmaal vastgesteld.
Ordnung muss sein, op een manier waar de Germanen jaloers op kunnen zijn.
Dat een fix dan niet werkt, is voor de betreffende eigenaars wel heel erg zuur. Maar dan wordt die fix in de toekomst hopelijk ook niet meer toegepast. Helaas is hier ook een mooie engelse term voor: trial-and-error.
Hopelijk is deze fase van de ontwikkeling van de Model S snel voorbij.
Mijn 2de drive unit, wordt een jaar na dato van de 1ste vervangen, ik hoop dan maar dat ze het euvel binnen een jaar hebben kunnen oplossen met deze werkwijze.... voor mij, maar zeker ook voor Tesla..... we shall see...
- - - Updated - - -
Probleem is, heb je dan ook achterlichten aan overdag? Wil ik wel, altijd.
Nope, misschien een kabeltje trekken van je running lights naar je achterlichten....:scared: