Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ja, al dat vervangen van drive units en accupakketten loopt wel in de papieren, zou je denken.
Maar dit is grotendeels door Tesla Motors zelf veroorzaakt leed (mooie engelse term: self inflicted agony).

Men wil nu eenmaal niet in elk SeC opnieuw het wiel (laten) uitvinden -ha!-, daarom worden bijvoorbeeld de drive units centraal geïnspecteerd en gerepareerd. Eerst naar California, maar inmiddels in Tilburg, dacht ik.
Voelde een beetje raar om een aandrijf unit over de halve wereldbol te slepen om daar een kabel met een tie-wrap vast te zetten. Maar zo zijn de regels nu eenmaal vastgesteld.
Ordnung muss sein, op een manier waar de Germanen jaloers op kunnen zijn.

Dat een fix dan niet werkt, is voor de betreffende eigenaars wel heel erg zuur. Maar dan wordt die fix in de toekomst hopelijk ook niet meer toegepast. Helaas is hier ook een mooie engelse term voor: trial-and-error.
Hopelijk is deze fase van de ontwikkeling van de Model S snel voorbij.

Mijn 2de drive unit, wordt een jaar na dato van de 1ste vervangen, ik hoop dan maar dat ze het euvel binnen een jaar hebben kunnen oplossen met deze werkwijze.... voor mij, maar zeker ook voor Tesla..... we shall see...

- - - Updated - - -

Probleem is, heb je dan ook achterlichten aan overdag? Wil ik wel, altijd.

Nope, misschien een kabeltje trekken van je running lights naar je achterlichten....:scared:
 
Exact...:wink:
Nou, ik zou ook graag de achterlichten permanent aan willen hebben. Op mijn vorige A6 kon je dat instellen (regio op scandinavie zetten oid). Tevens kon je instellen dat boven een bepaalde snelheid de dimlichten aan gaan. Handig voor op de autosnelweg; merk nu dat mensen mij pas laat zien in de spiegel (of ze vragen zich af wat is dat voor een ding in de spiegel :))
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Balen! Gelukkig wel zonder problemen op wintersport geweest vorige week?

Yep, behalve een lekke band die ik ontdekte de dag voor vertrek naar huis toen ik bij de pomp ging laden, maar die was in een half uurtje geplakt van binnen uit. Was al de tweede keer dat ik een lekke band had met de S
 
Ik was vandaag met één van onze werknemers in gesprek en hij vertelde me dat toen hij z'n nieuwe Kia ging ophalen, dat deze onder een grote doek zat met een staander erbij met
daarop een fles champagne en een kaartje met proficiat. Ik vroeg me af of dit vergelijkbaar zal zijn wanneer ik m'n Tesla binnen enkele maanden kan ophalen...
 
Ik was vandaag met één van onze werknemers in gesprek en hij vertelde me dat toen hij z'n nieuwe Kia ging ophalen, dat deze onder een grote doek zat met een staander erbij met
daarop een fles champagne en een kaartje met proficiat. Ik vroeg me af of dit vergelijkbaar zal zijn wanneer ik m'n Tesla binnen enkele maanden kan ophalen...
Nee hoor, je krijgt gewoon de sleutels toegeworpen met het nummer van een plaats helemaal achter ergens op het parkeerterrein waar je hem door de regen zelf moet ophalen... (Ik kom al aardig in de 1 april stemming) :-D
 
Wel, m'n huidige wagen is een dodge challenger SRT8 en die daarvoor een chrysler 300C, bij beide wagens was het daar aankomen, hier is je sleutel, salut en de kost.....
Misschien lag het aan de garage eigenaar (een arrogante vent vond ik al) maar door die twee ervaringen was ik dus aangenaam verrast dat het dus wel leuker kan.
Ik had trouwens niet minder verwacht van Tesla als ik al de berichten over uitmuntende service mag geloven hoor.
 
champagne heb ik helaas niet gezien .. een nespresso'tje en vooral VEEL tijd uitgetrokken om al mijn vragen en opmerkingen te beantwoorden, dus zeker niet "vlug vlug".

Champagne? Dat is allemaal zwaar overdreven. Bij Tesla leveren ze je een auto waarmee je GEHEEL gratis, op volstrekt unieke wijze naar de champagne streek kunt rijden/glijden. Zelfs (min of meer) of het Belgische wegdek. Daar laad je bij, je eet een hapje en drinkt een glas. Je gooit de hele auto vol met champagne dozen en glijdt weer terug naar huis. En er gaan véél dozen in. Vergelijk dat maar eens met zo'n mottige Kia. Trouwens, Kia's worden geleverd door zo'n instituut uit de vorige eeuw: een dealer. Die heeft geen toegevoegde waarde, levert je de champagne van de minimale marge die hij krijgt voor de verkoop en rekent op regelmatig bezoek om olie en ander zooi voor je te vervangen. Welkom in de nieuwe wereld.

Zo. Lekker leeggelopen. Ik ga meteen een roadtripje naar Chalons en Champagne plannen :)