Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ja, een first world problem maar wel lastig als je een freak bent zoals ik. De optie Alloygators spookt toch door mijn hoofd momenteel maar optisch is het geen verbetering.

Ik heb net alloygators op mijn 21 velgen gezet en ga dit weekend de wielen wisselen. Ik merk wel op dat er een kleurverschil is tussen de velg zelf en de alloygator, maar eens de wielen terug onder de auto staan, zal ik eens een aantal foto's posten en oordelen hoe goed/slecht het er nu uitziet.

En als jij erover denkt, waarom niet de rooie alloygators, die sluiten misschien aan bij de je lakkleur?
 
Laurens,

Ja is een ernstig probleem volgens de Tesla medewerker. Ik adviseer eenieder wiens auto in 2014 is gebouwd om deze grondig te inspecteren. Wat ik met zekerheid kan stellen is dat de productie van september 2014 talloze fouten bevat, fouten die geschaard kunnen worden onder fabrieksfout in mijn optiek. Als ik de problemen onder elkaar plaats en de terugkeer cyclus van de problemen en met de gereden kilometers tot en met nu, kan ik concluderen dat bij een stand van ommenabij 30000 de DU stuk gaat daarnaast gaat bij een kilometerstand van (ongeveer) 50000 gaat het scherm kapot (kosten hiervan buiten de garantie bedragen 5000 excl. btw). Met mijn ervaring en die van mijn directe Tesla bezitters verwacht ik dat het aandeel van Tesla zal dalen, als gevolg van de foutieve productie van de reeks geleverde voertuigen vanaf september 2014.
 
Laurens,

Ja is een ernstig probleem volgens de Tesla medewerker. Ik adviseer eenieder wiens auto in 2014 is gebouwd om deze grondig te inspecteren. Wat ik met zekerheid kan stellen is dat de productie van september 2014 talloze fouten bevat, fouten die geschaard kunnen worden onder fabrieksfout in mijn optiek. Als ik de problemen onder elkaar plaats en de terugkeer cyclus van de problemen en met de gereden kilometers tot en met nu, kan ik concluderen dat bij een stand van ommenabij 30000 de DU stuk gaat daarnaast gaat bij een kilometerstand van (ongeveer) 50000 gaat het scherm kapot (kosten hiervan buiten de garantie bedragen 5000 excl. btw). Met mijn ervaring en die van mijn directe Tesla bezitters verwacht ik dat het aandeel van Tesla zal dalen, als gevolg van de foutieve productie van de reeks geleverde voertuigen vanaf september 2014.

Beetje Tesla bashen?
Even over die 5000 euro kosten buiten garantie. In Nederland worden eigenaren, ook zakelijke, van producten na de garantie beschermd door het conformiteitsbeginsel.
Stel, een apparaat waarvan bijv. een levensduur van 10 jaar als gangbaar wordt beschouwd, gaat binnen 3 jaar na aanschaf defect. De rechter zal in zo'n geval de leverancier verplichten het apparaat gratis te repareren of vervangen. Pas voorbij de helft van de te verwachten levensduur zal de eigenaar een deel van de kosten moeten vergoeden.
 
...Ik adviseer eenieder wiens auto in 2014 is gebouwd om deze grondig te inspecteren. Wat ik met zekerheid kan stellen is dat de productie van september 2014 talloze fouten bevat, fouten die geschaard kunnen worden onder fabrieksfout in mijn optiek...
Wat kameraad HBO hier schetst is niet geheel ondenkbaar. Vanaf midden 2014 is de fabriekscapaciteit in Fremont verdubbeld met een extra productielijn en is de fabriek verder gemechaniseerd/-automatiseerd. Dat kan best wat instel- en kwaliteitsissues hebben opgeleverd. De productie van 2014 is niet voor niets nog onder de meest voorzichtige planning geëindigd.
Daarentegen is het vreemd dat dit alleen in Nederland of überhaupt buiten de USA zou worden opgemerkt, zij het bij exemplaren met bovengemiddelde kilometerstanden (taxi's). Bij US klanten is aflevering zo'n twee maanden eerder dan in NL, bij dezelfde productiedatum. En daar lopen ook genoeg kritische klanten rond; denk aan mensen die 500 km van het SeC wonen, bijvoorbeeld. Dan is bij drie keer terug naar het SeC voor hetzelfde euvel de maat al wel vol. En toch lezen we van hen niet dezelfde kritiek als die van HBO...
 
Hier een zeer tevreden "december 2014" eigenaar van zijn Tesla, zonder enig mankement (ok even afkloppen). Inmiddels over de 10000 kilometer zonder één kraakje, lekje, piepje of wat dan ook. Het lijkt me ontzettend balen als je nieuwe (en toch niet goedkope) auto al naar zo'n korte tijd zoveel klachten heeft, maar om nou te stellen dat nu alle Tesla's van na september 2014 slecht zouden zijn waag ik te betwijfelen.

"Met mijn ervaring en die van mijn directe Tesla bezitters verwacht ik dat het aandeel van Tesla zal stijgen, als gevolg van tevreden Tesla rijders van de reeks geleverde voertuigen vanaf september 2014." :wink:


Niet om mensen met klachten onrecht aan te doen, maar om nu maar meteen te stellen dat het slecht zal gaan...
 
Voorop gesteld: ik heb een demo auto gekocht met 4000km op de teller. Auto was dus (beperkt) gebruikt.
Tot nu toe vier puntjes:
- er werd mij verteld dat er een type2 laadkabel bij zat. Was niet zo, miscommunicatie. Alsnog gekregen.
- Vieze vingers op zonneklep. Netjes weggepoetst in enkele minuten tijd bij servicecenter.
- kras op portier. Was al bekend en weggepoetst. Om half 11 savonds bij ophalen niets te zien. Na wat regen nu toch zichtbaar overdag. Wordt onder garantie hersteld.
- achterruitverwarming werkt niet. Wordt naar gekeken binnenkort.

paar kleine dingetjes dus en ik ga er vanuit dat alles goed gaat komen!
 
Last edited:
Kijk eens hier, net gevonden onder de bestuurderszetel:

IMG_20150410_211734.jpg


En nee... ze is niet van mij want ik heb ze nog allemaal op een rij. :scared:
 
Onderweg naar Emsburen, normaal gezien geen avontuurlijke reis, helaas net niet gehaald . 12v issue, op naar de 4e batterij ben ik bang. Kreeg gisteravond 2 keer kort : 'auto heeeft onderhoud nodig'. Tesla kon gister echter niks ontdekken, dus vrolijk op weg gegaan vandaag. Tuurlijk, Tesla regelt het allemaal weer (berging, vervangend vervoer) maar ik had toch hoop dat ik dit niet meer mee zou maken.
Het blijft wel een mooi plaatje, zelfs als je gestrand bent
uploadfromtaptalk1428749983242.png
 
Da's wel verschrikkelijk balen. Heb t gelukkig maar 1x een jaar geleden gehad(heb ook een 5-SPZ-). Dat zal ook wel de reden zijn waarom het zo moeilijk op te lossen is. Problemen die zich bij sommigen herhaaldelijk voor doen en anderen weer niet. Bij mij is t hosanna met de Tesla maar als ik dit 4x gehad zou hebben ging ik toch een stuk onzekerder op pad. Mijn vrouw heeft één regel wat betreft de auto's waar zij in rijdt. 1x haar in de steek laten is een fikse waarschuwing. 2x is exit:eek:. Voordeel is als ie t blijft doen hoeft ze ook niks anders, t zijn geen schoenen hè:crying:.
 
Heb t gelukkig maar 1x een jaar geleden gehad(heb ook een 5-SPZ-)..

Ik moet het maar afkloppen. Weliswaar 3-TNR-44 van wat latere datum maar wel in de risicogroep.
Ook maar aftellen want donderdag over een week lever ik hem in voor zomerbanden (21 inch) terugzetten en dan doet men gelijk de fix aan het relais in de batterij.

Alles moet wel goed gebeuren dan want zaterdagochtend gaan we op reis. Zal nadrukkelijk vragen koelvloeistof goed te checken bijv.

Heb dan wel twee dagen RS. Lijkt me leuk om eens in te rijden. Rijdt spartaans heb ik begrepen maar is dan gelijk mooie overgang van huidige comfortabele 19 inch naar de wat ruwere 21 inch. Uit de RS komend zal dat dan weer meevallen :)