Zeker vakwerk, maar wel € 75,- incl. BTW voor een Tesla. Alles wat met banden te doen heeft laat ik bij Ron van Empel doen.
Tesla zegt bijvoorbeeld dat ze het stuur niet recht zouden kunnen zetten,, in Tiel kan het wel.
Ik ben vorig jaar, nog in de eerste vestiging van Tesla, 5x terug geweest om mijn S na de overstap op Michelin Pilot Sportbanden te laten uitlijnen. Dat is, ook na vijf keer uitlijnen, niet gelukt. De auto is altijd licht naar rechts blijven trekken. Ook hinderlijk was dat het stuur altijd een aantal graden naar rechts stond. Dat was volgens Tesla NIET af te stellen. Voor de Noorwegen trip wil ik dat graag laten oplossen.
Niet alleen blijkt Ron van Empel, in dit geval Henry, de auto wel uitstekend rechtuit te kunnen laten rijden, ook het nog steeds naar rechts staande stuur blijken ze zuiver in het midden te kunnen zetten.
Een uitstekend rechtuit rijdende auto blijkt ook heel zuinig te zijn. Gisteren op de Brabantse 80 km wegen zelfs over 25 km een gemiddelde van 136 wH/per km gerealiseerd. De hele weg over de snelweg, gemiddeld 100 tot 104 km/u, naar Noord-Holland 154 wH/km gehaald. En dit met 21" banden.
Op de terugweg even langs de fantastische meiden van SeC A'dam gegaan om even naar 'een geluid' te laten luisteren. De derde drivetrain gaat er volgende maand in.
Daar nog even over de uitlijning gesproken. Ze zeggen dat ze het uitlijnen in het begin niet op orde hadden en er nu wel veel meer ervaring is.
Bij bandenvraagstukken rij ik toch maar een uurtje verder naar Ron van Empel in Tiel.