Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zeker vakwerk, maar wel € 75,- incl. BTW voor een Tesla. Alles wat met banden te doen heeft laat ik bij Ron van Empel doen.
Tesla zegt bijvoorbeeld dat ze het stuur niet recht zouden kunnen zetten,, in Tiel kan het wel.

Ik ben vorig jaar, nog in de eerste vestiging van Tesla, 5x terug geweest om mijn S na de overstap op Michelin Pilot Sportbanden te laten uitlijnen. Dat is, ook na vijf keer uitlijnen, niet gelukt. De auto is altijd licht naar rechts blijven trekken. Ook hinderlijk was dat het stuur altijd een aantal graden naar rechts stond. Dat was volgens Tesla NIET af te stellen. Voor de Noorwegen trip wil ik dat graag laten oplossen.

Niet alleen blijkt Ron van Empel, in dit geval Henry, de auto wel uitstekend rechtuit te kunnen laten rijden, ook het nog steeds naar rechts staande stuur blijken ze zuiver in het midden te kunnen zetten.

Een uitstekend rechtuit rijdende auto blijkt ook heel zuinig te zijn. Gisteren op de Brabantse 80 km wegen zelfs over 25 km een gemiddelde van 136 wH/per km gerealiseerd. De hele weg over de snelweg, gemiddeld 100 tot 104 km/u, naar Noord-Holland 154 wH/km gehaald. En dit met 21" banden.

Op de terugweg even langs de fantastische meiden van SeC A'dam gegaan om even naar 'een geluid' te laten luisteren. De derde drivetrain gaat er volgende maand in.
Daar nog even over de uitlijning gesproken. Ze zeggen dat ze het uitlijnen in het begin niet op orde hadden en er nu wel veel meer ervaring is.
Bij bandenvraagstukken rij ik toch maar een uurtje verder naar Ron van Empel in Tiel.
 
Misschien een beetje off topic maar ik lees dat je bent 'overgestapt' naar Michelin Pilot Sport. Had jij daarvoor misschien ook de ContiSportContact (Continental)?

Zelf heb ik een S85D met 21" ContiSportContact en het rolgeluid op slechte wegen (en in België zijn er heel wat van deze categorie :crying:) is echt zeer storend.
Had in de specificaties gelezen dat het rolgeluid van de Michelin 3dB beter scoort dan de Continental.

Dank bij vorbaat voor je mening hierover.
 
Misschien een beetje off topic maar ik lees dat je bent 'overgestapt' naar Michelin Pilot Sport. Had jij daarvoor misschien ook de ContiSportContact (Continental)?

Zelf heb ik een S85D met 21" ContiSportContact en het rolgeluid op slechte wegen (en in België zijn er heel wat van deze categorie :crying:) is echt zeer storend.
Had in de specificaties gelezen dat het rolgeluid van de Michelin 3dB beter scoort dan de Continental.

Dank bij vorbaat voor je mening hierover.

Heb ook eerst de Conti's gehad op de 21", maar ik kan je zoals denk ik zovelen hier op het forum aanraden deze (tzt?) om te zetten naar de Michelins.
21" Blijft rumoerig (is niet anders), maar de Michelins zijn inderdaad een stuk stiller dan de Conti's.
Lees verder maar in het draadje over velgen en banden (is daar inderdaad meer op zijn plaats).
 
Vandaag het zoveelste euvel mogen meemaken: chargers zijn kapot. De auto wordt morgen opgehaald door Tesla, nu is dat geen probleem, alleen wat wel een probleem is dat de auto inmiddels op 92.000km staat.
In eerste instantie kreeg ik al een factuur door te bellen met Tesla en het probleem te melden, kosten: 78 euro. Ik vind het echt absurd, dit betekent dus dat je na 80k km alle defecten aan de auto zelf kan gaan betalen. Ik verwacht ook niet dat een nieuwe charger goedkoop zal zijn..

Kan erger: VraagVara Kassa
 
Misschien een beetje off topic maar ik lees dat je bent 'overgestapt' naar Michelin Pilot Sport. Had jij daarvoor misschien ook de ContiSportContact (Continental)?

Zelf heb ik een S85D met 21" ContiSportContact en het rolgeluid op slechte wegen (en in België zijn er heel wat van deze categorie :crying:) is echt zeer storend.
Had in de specificaties gelezen dat het rolgeluid van de Michelin 3dB beter scoort dan de Continental.

Dank bij vorbaat voor je mening hierover.

Klopt inderdaad. Ik had Conti SportContact banden die na 7000 km hele nare reacties in de auto veroorzaakten. Trok ik op dan ging de Model S hard naar rechts, bij gas loslaten flink naar links. Dit werd veroorzaakt door 'roadforce', een ongelijke slijtage van de banden. Lijkt een beetje op cuppen.
Tesla heeft zonder kosten 4 nieuwe Michelin Pilot Sport gemonteerd. Zeer veel betere band.
 
Klopt inderdaad. Ik had Conti SportContact banden die na 7000 km hele nare reacties in de auto veroorzaakten. Trok ik op dan ging de Model S hard naar rechts, bij gas loslaten flink naar links. Dit werd veroorzaakt door 'roadforce', een ongelijke slijtage van de banden. Lijkt een beetje op cuppen.
Tesla heeft zonder kosten 4 nieuwe Michelin Pilot Sport gemonteerd. Zeer veel betere band.

Bedankt Maarten en Wim S voor de reactie, heel hekenbare zaken.....
Ik ga eerstdaags nieuwe afspraak maken bij SeC.
 
Ik mag volgende week mijn 85D op gaan halen in Tilburg, spannend! Heeft er nog iemand tips waar ik op moet letten - ik neem aan dat ik een karrevracht informatie krijg bij de aflevering maar wellicht zijn er speciale zaken die wat extra aandacht vragen?

Dank alvast!


kijk eens in het 'relevante lijstjes' topis; daar was vroeger een lijst met aandachtspunten bij levering.
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Een verslagje van een paar issues met een op 28-7 afgeleverde rode 85D:
- aflevering was wat slordig: ritueel met doek was later dan rondgang auto, naam op bordje was verkeerd, beetje chaotisch allemaal
- meteen na aflevering veel gesuis bij 60kmh, meteen teruggereden, chef werkplaats ging direct kijken, rechter driehoekje voor bleek slecht gelijmd (WTF? kan dat niet zo worden ontworpen dat het niet fout KAN?) Super service: werd meteen gefixt terwijl wij op Elon's kosten mochten dineren
- linkerspiegel kan net niet genoeg naar buiten worden versteld
- eergisteren wilde de auto niet starten (geen sleutel aanwezig). Keyless driving aangezet met app. Later deed de sleutel het weer
- soms lijkt de auto raar te schokken bij uitrollen bij een stoplicht, ca 3kmh. Moet ik nog proberen te reproduceren
- telefoon werkt onbetrouwbaar, soms onverstaanbaar, soms verliest hij verbinding. Misschien is dat gewoon een probleem van de telefoon
- kwaliteit van de middenconsole valt tegen - het schuifdekseltje schuift stroef, het kanteldakje kantelt niet precies. Lijkt half stuk en doet afbreuk aan algemene gebruikservaring
- radiofavorieten raken kwijt
- navigatie erg onbetrouwbaar en onduidelijk - krijg voortdurend wegnummers te zien ipv afslagborden en hij stuurt mij ook vaak verkeerd. Ik houd Waze ernaast

Maar wat een heerlijke auto om in te rijden!
4813c172bb2bf48235d0f7aa7cf6af11.jpg
 
- radiofavorieten raken kwijt
Dat heeft zeer waarschijnlijk te maken met het volgende:
Met je rechter scrollwiel kun je diverse functies bedienen zoals pano dak open en dicht, airco aan/uit/harder/zachter en dus ook radio bediening. En wat gebeurd er als je op het rechterscrollwieltje drukt terwijl het wieltje je radio bedient? Ja precies, een radio station favoriet/niet-favoriet maken. Druk dus een paar keer op je scrollwieltje en je Tunein favorieten zijn zo opgeschoond! Super handig! ;) :tongue:
 
Dat heeft zeer waarschijnlijk te maken met het volgende:
Met je rechter scrollwiel kun je diverse functies bedienen zoals pano dak open en dicht, airco aan/uit/harder/zachter en dus ook radio bediening. En wat gebeurd er als je op het rechterscrollwieltje drukt terwijl het wieltje je radio bedient? Ja precies, een radio station favoriet/niet-favoriet maken. Druk dus een paar keer op je scrollwieltje en je Tunein favorieten zijn zo opgeschoond! Super handig! ;) :tongue:

Oh echt? Dank, leuk om nieuwe dingen over de (nog naamloze) T te leren. Overigens, ik dacht dat de lijst alleen uit favorieten bestond? Zo ja, hoe kun je dan iets favoriet maken met het wieltje?
 
Een verslagje van een paar issues met een op 28-7 afgeleverde rode 85D:
- aflevering was wat slordig: ritueel met doek was later dan rondgang auto, naam op bordje was verkeerd, beetje chaotisch allemaal
- meteen na aflevering veel gesuis bij 60kmh, meteen teruggereden, chef werkplaats ging direct kijken, rechter driehoekje voor bleek slecht gelijmd (WTF? kan dat niet zo worden ontworpen dat het niet fout KAN?) Super service: werd meteen gefixt terwijl wij op Elon's kosten mochten dineren
- linkerspiegel kan net niet genoeg naar buiten worden versteld
- eergisteren wilde de auto niet starten (geen sleutel aanwezig). Keyless driving aangezet met app. Later deed de sleutel het weer
- soms lijkt de auto raar te schokken bij uitrollen bij een stoplicht, ca 3kmh. Moet ik nog proberen te reproduceren
- telefoon werkt onbetrouwbaar, soms onverstaanbaar, soms verliest hij verbinding. Misschien is dat gewoon een probleem van de telefoon
- kwaliteit van de middenconsole valt tegen - het schuifdekseltje schuift stroef, het kanteldakje kantelt niet precies. Lijkt half stuk en doet afbreuk aan algemene gebruikservaring
- radiofavorieten raken kwijt
- navigatie erg onbetrouwbaar en onduidelijk - krijg voortdurend wegnummers te zien ipv afslagborden en hij stuurt mij ook vaak verkeerd. Ik houd Waze ernaast

Maar wat een heerlijke auto om in te rijden!
4813c172bb2bf48235d0f7aa7cf6af11.jpg

Kan het zijn dat je batterij bijna leeg is?
Dit omdat met een bijna lege batterij de regeneratie wat schokkerig werkt.
 
Misschien al eerder besproken in deze draad (ik beken dat ik hier zelden kom): ik heb in korte tijd twee USB plugs en een Nintendo DS charger opgeblazen in de 12V plug in het middenconsole. Toeval en troep gekocht, of kan er iets mis zijn met de 12V voorziening zelf? Volgende week naar SeC dus ik kan het daar 'deponeren'.
 
Een verslagje van een paar issues met een op 28-7 afgeleverde rode 85D:
- telefoon werkt onbetrouwbaar, soms onverstaanbaar, soms verliest hij verbinding. Misschien is dat gewoon een probleem van de telefoon

Weet niet met welke smartphone je werkt maar ik had initieel dezelde problemen bij gebruik van iPhone 6 en heb dit opgelost door:
-Laatste fimware op de iPhone te instaleren.
-iPhone zo ver mogelijk v/h centrale scherm te leggen (dit was voor ik de middenconsole had laten installeren, na de montage van Tesla middenconsole met iPhone connector/houder was dit sowieso geen issue meer)

Een verslagje van een paar issues met een op 28-7 afgeleverde rode 85D:
- kwaliteit van de middenconsole valt tegen - het schuifdekseltje schuift stroef, het kanteldakje kantelt niet precies. Lijkt half stuk en doet afbreuk aan algemene gebruikservaring

-Om het schuifdekseltje vlot te openen moet je het eerst een beetje naar beneden drukken en dat schuift het vlot open. Met het kanteldakje heb ik geen probleem, eventueel even lten checken bij het SeC
 
Heb vandaag geprobeerd. Ik vind de interactie erg onduidelijk. Het zou imho beter werken als het wieltje zou kunnen kiezen tussen alle favorieten ipv alleen "now playing" stations. Favorieten / ontfavorieten zou dan gewoon met de touchscreen moeten.

Wieltje in 'audio modus' scrollt toch door sources? En met de pijltjes (up/down) blader je door de actuele lijst. Als je een favoriet hebt gekozen, blader je door favorieten. Heb je bijv in tunein een lijst van lokale zenders in beeld, dan blader je door die lijst.