Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Wel gemerkt denk ik, het voelt als winter met als resultaat dat ik koude lucht de auto voel binnen komen. Na 2 winters achter de rug te hebben in de kou nu echt tijd voor een oplossing lijk mij. Nee het is niet het driehoeksruitje op de deur, deur zit echt dicht en toch voel je kou. Als ik achter de schuifjes open zet voel ik hetzelfde, koude lucht terwijl voor er warme lucht uit komt. Tesla wil me niet helpen, ja Jan 2016 is er weer tijd. Service wat is dat ? Ben echt zo boos, ga weer een winter tegemoet in een koude auto. Is er iemand met tips in deze ? Heeft iemand dit ook meegemaakt ? Kou bestuurderskant (tussen deur en stoel, komt niet langs de deur) en kou uit de achterste schuifjes ?
 
Het is mij wel opgevallen dat de tesla sneller koud is dan een normale wagen maar er is dan ook geen warmte van een motor die je Normaal heb. Op dit moment rij ik vaak met alles uit maar als het kouder wordt zal ik de temp hoger zetten dan in een normale wagen. 20 graden is nu geen 20 graden voor mij gevoel.
 
Vanmiddag even naar Aartselaar (ik werk in Antwerpen) gereden om de drive unit te laten controleren. Een flinke brom bij 110-120 km/u en een snerpend geluid bij langzaam rijden. Na 40.000 km ben ik nu dus ook aan de beurt: een nieuwe drive train. In januari 2016 kan ik terecht. Kan dan gelijk het kleine raampje in m'n linkervoorportier laten fixen; die tocht al vanaf het begin. Overigens 2x gebeld met Tesla Tilburg, en daar wordt niet opgenomen, dus doorgeschakeld naar A'dam maar ook niemand aan de lijn gekregen. In Aartselaar werd er bij de eerste poging gelijk opgenomen (en door de juiste afdeling). Anderen deze ervaring ook?
 
Vanmiddag even naar Aartselaar (ik werk in Antwerpen) gereden om de drive unit te laten controleren. Een flinke brom bij 110-120 km/u en een snerpend geluid bij langzaam rijden. Na 40.000 km ben ik nu dus ook aan de beurt: een nieuwe drive train. In januari 2016 kan ik terecht. Kan dan gelijk het kleine raampje in m'n linkervoorportier laten fixen; die tocht al vanaf het begin. Overigens 2x gebeld met Tesla Tilburg, en daar wordt niet opgenomen, dus doorgeschakeld naar A'dam maar ook niemand aan de lijn gekregen. In Aartselaar werd er bij de eerste poging gelijk opgenomen (en door de juiste afdeling). Anderen deze ervaring ook?

Gisteren ook een geluidsopname laten maken in Aartselaar.
Vervelend geluid bij lage snelheden, 39000km op de teller. In januari wordt de motor vervangen, samen met het jaarlijkse onderhoud.
Ik kan alleen maar beamen dat in Aartselaar goede mensen zitten:wink:
 
Gisteren ook een geluidsopname laten maken in Aartselaar.
Vervelend geluid bij lage snelheden, 39000km op de teller. In januari wordt de motor vervangen, samen met het jaarlijkse onderhoud.
Elkaar dus net misgelopen; jammer...

Ik kan alleen maar beamen dat in Aartselaar goede mensen zitten:wink:
Gelukkig ben je niet bevooroordeeld Frank :wink:
 
Ik voelde ook koude tocht vorige week. Bleek dat ik deze zomer de airco had ingesteld om enkel via de voorruit en via de blazers in het dashboard te koelen (zodat auto sneller afkoelt). Had de voetenblazers dus afgezet.

Nadat ik ze weer opzette is het koude-tocht probleem aan de benen verdwenen.
 
Het hoort hier misschien niet helemaal bij, maar het is wel janken over de aflevering.
Krijg ik om half 7 te horen dat de aflevering van morgen niet door gaat, nog geen kenteken. Lijkt me redelijk laat om te laten weten. Mijn auto via Tesla verkocht en die heb ik vanmiddag in moeten leveren. Resultaat, zoek het maar uit hoe je morgen op je werk komt, want dan ga ik maar werken in plaats van de Tesla genieten. En zoek het ook maar uit hoe je het weekend door gaat komen zonder auto.
 
Het hoort hier misschien niet helemaal bij, maar het is wel janken over de aflevering.
Krijg ik om half 7 te horen dat de aflevering van morgen niet door gaat, nog geen kenteken. Lijkt me redelijk laat om te laten weten. Mijn auto via Tesla verkocht en die heb ik vanmiddag in moeten leveren. Resultaat, zoek het maar uit hoe je morgen op je werk komt, want dan ga ik maar werken in plaats van de Tesla genieten. En zoek het ook maar uit hoe je het weekend door gaat komen zonder auto.

Mag ik vragen waarom je niet hebt gekozen (als dat kon) om pas je auto in te leveren bij het in ontvangst nemen van je Tesla?
 
ik krijg mijn derde motor. Mijn eerste motor maakte bij lage snelheden een futuristisch geluid. Deze (tweede) maakt vanaf 48 km/u een geluid dat ik eerder niet had. Ruim een maand geleden zijn er geluidsopnamen gemaakt, en gisteren kreeg ik bericht dat ik eind januari terecht kan voor vervanging.
Overigens ben ik heel tevreden met de service van Tesla, dus eigenlijk hoort dit niet in het 'janken over' draadje...
 
ik krijg mijn derde motor. Mijn eerste motor maakte bij lage snelheden een futuristisch geluid. Deze (tweede) maakt vanaf 48 km/u een geluid dat ik eerder niet had. Ruim een maand geleden zijn er geluidsopnamen gemaakt, en gisteren kreeg ik bericht dat ik eind januari terecht kan voor vervanging.
Overigens ben ik heel tevreden met de service van Tesla, dus eigenlijk hoort dit niet in het 'janken over' draadje...

Wie zal, met zo'n zwaard van Damocles boven het hoofd, het risico durven nemen een 2dehands Model S te kopen die pakweg 7 jaar of ouder is? Met andere woorden, hoe moeten wij als eigenaren hier mee om gaan? Mijn stelling is nog steeds dat de 8 jaar garantie op de drivetrain er niet uit menslievendheid is gekomen...
 
ik krijg mijn derde motor. Mijn eerste motor maakte bij lage snelheden een futuristisch geluid. Deze (tweede) maakt vanaf 48 km/u een geluid dat ik eerder niet had. Ruim een maand geleden zijn er geluidsopnamen gemaakt, en gisteren kreeg ik bericht dat ik eind januari terecht kan voor vervanging.
Overigens ben ik heel tevreden met de service van Tesla, dus eigenlijk hoort dit niet in het 'janken over' draadje...

spacesound komt me bekend voor, ook hier het probleem. Men ging de DU vervangen deze maand, maar tijdens service hebben ze dat niet gedaan. Blijkbaar bericht gekregen van de USA dat er nieuwe batch DU's onderweg zijn die géén issues meer zouden hebben. Ik kruis mijn vingers..
 
ik krijg mijn derde motor. Mijn eerste motor maakte bij lage snelheden een futuristisch geluid. Deze (tweede) maakt vanaf 48 km/u een geluid dat ik eerder niet had. Ruim een maand geleden zijn er geluidsopnamen gemaakt, en gisteren kreeg ik bericht dat ik eind januari terecht kan voor vervanging.
Overigens ben ik heel tevreden met de service van Tesla, dus eigenlijk hoort dit niet in het 'janken over' draadje...

Tja de service is vooralsnog goed maar zeg nou zelfde je 3de motor! Zou wat zijn als je bij een ICE komt en ze vertellen ja meneer we gaan de 3de motor erin zetten. Kwalitatief is er een hoop verbetering nodig bij Tesla. Ik ben benieuwd hoe Tesla het gaat doen met de autos die straks buiten de garantie vallen.

- - - Updated - - -

Ik heb een soort van Brom/ Trilling wanneer ik kick down doe dus max vermogen ga, bij geleidelijk optrekken heb ik het niet en het is niet altijd aanwezig het lijkt meer dat er ergens iets door wind los zit en gaat ramellen, morgen tijdens de winter wissel rijdt er iemand mee om even te luisteren.
 
ik krijg mijn derde motor. Mijn eerste motor maakte bij lage snelheden een futuristisch geluid. Deze (tweede) maakt vanaf 48 km/u een geluid dat ik eerder niet had. Ruim een maand geleden zijn er geluidsopnamen gemaakt, en gisteren kreeg ik bericht dat ik eind januari terecht kan voor vervanging.
Overigens ben ik heel tevreden met de service van Tesla, dus eigenlijk hoort dit niet in het 'janken over' draadje...
Bij mij zit er sinds eind augustus ook mijn derde drive unit in. Deze is opmerkelijk stiller dan de vorige 2. Zo stil dat ik weer problemen heb om de snelheid in te schatten. Iets wat vadertje staat toch al 50€ heeft opgebracht. (om dan toch jankend te eindigen)