Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Met excuses werd mij laatst de sleutels van een Jag overhandigd, omdat ze niet voldoende Tesla loaners hadden. Een paar jaar geleden had ik een gat in de lucht gesprongen... :)

Dit is echter van een heel andere orde. :)

Nog gekker - als je de navigatie van die Jag gebruik hebt, vind je die van Tesla fantastisch. Ik moest op de A2 zelf bij tankstation de Lucht er af en er weer op terwijl de weg helemaal vrij was.
 
Mijn eerste drive unit (P85) begon bij 5000km te brommen en is vervangen bij 40.000 km. De tweede drive unit begon na 3000km alweer te brommen vanaf ca 80km/uur, Tesla vond de brom niet luid genoeg om te vervangen. Bij 65.000km vond Tesla de brom wel luid genoeg en dus in juni mijn derde drive unit gekregen. Na vele km met brom dacht ik dat geen enkele Tesla drive unit helemaal stil kon zijn maar nu al weer 10.000 km helemaal stil gereden. Reden van het ontstaan van de brom is onvoldoende smering. Ben erg blij met de service van Tesla, zeker omdat ik ook nog inklapbare spiegels kado kreeg omdat mijn spiegel vast waren geroest. Top Service!!
 
Het is wel geen tekortkoming bij aflevering, (auto is van 2013) maar toch: parkeersensoren linksvoor lijken niet tegen regenachtig weer te kunnen. Ze gaan dan continu piepen, elke keer als ik langzaam moet rijden geven ze aan dat ik moet stoppen voor iets linksvoor dat er uiteraard niet is. Ik probeer ze dan droog en schoon te maken, maar dat heeft maar weinig effect. Heeft iemand anders daar ook last van? Is er een trucje voor?
 
Sinds vorige week dinsdag rijd ik nu met de nieuwe drive-unit. De auto is heerlijk stil, bij goed opletten (dus zonder UHiFi aan) hoor je alleen een licht zoemen bij optrekken, zoals ook hoort bij een elektromotor.
Als dit zo blijft ben ik enorm tevreden.

Verder rijdt hij weer uit de kunst en verbruik is ook prima zo. Zie draadje max. range waar ik "gewag maakte" van een verbruik van 193 Wh/km vanochtend over 250 km, voornamelijk snelweg met wisselend tempo.
 
Op Facebook vond ik onderstaande testimonial. Ik vond hem wel sprekend.
Het is op een pagina die besloten is en dus kan ik niet doorlinken. (Tesla Owners Worldwide). Je kunt je daar wel voor aanmelden.

Schermafbeelding 2015-11-14 om 10.40.21.png
 
Chris is wel minder de indruk geloof ik...on Earth -;)
maar terecht - het is natuurlijk amazing wat Tesla laat zien.. in een industrie die zo lang al zo ongewijzigd is...

- - - Updated - - -

Afgelopen zomer kreeg ik op de snelweg een wielplaat tegen de auto..een van de sensoren schoof daardoor los en kwam schuin erin te zitten. Kwestie van frunk openen, op de voorkant van de auto gaan zitten. de console aan de voorkant (met het nummerbord) komt dan los, voorzichtig verder loshalen en dan kan je bij de sensoren aan de achterkant. Vastgezet met ducktape et voilà....Misschien zit er gewoon wat vuil in.. Overigens, ik zat toen op 500Km van een SuC en het geluid begon me op een gegeven moment te irriteren.. Nu zou ik even bij het SeC langs gaan -;)

Het is wel geen tekortkoming bij aflevering, (auto is van 2013) maar toch: parkeersensoren linksvoor lijken niet tegen regenachtig weer te kunnen. Ze gaan dan continu piepen, elke keer als ik langzaam moet rijden geven ze aan dat ik moet stoppen voor iets linksvoor dat er uiteraard niet is. Ik probeer ze dan droog en schoon te maken, maar dat heeft maar weinig effect. Heeft iemand anders daar ook last van? Is er een trucje voor?
 
Ik had ook een gekraak, was afkomstig van mijn panoramisch dak ,is daarvoor 2 x in het service center geweest , na de 3de keer geheel opgelost :smile:

Vraagje, was het kraken altijd of alleen als je langzaam (tot bijv 50 km/u) over drempels ed reed? Ik heb dat nl ook en is ook 2 keer terug geweest daarvoor. Is nog steeds, om nu nog een keer terug te gaan... Wil ook geen zeikerd zijn, maar als het bij jouw wel is opgelost moet ik misschien toch nog maar een keertje naar tilburg
 
Het is wel geen tekortkoming bij aflevering, (auto is van 2013) maar toch: parkeersensoren linksvoor lijken niet tegen regenachtig weer te kunnen. Ze gaan dan continu piepen, elke keer als ik langzaam moet rijden geven ze aan dat ik moet stoppen voor iets linksvoor dat er uiteraard niet is. Ik probeer ze dan droog en schoon te maken, maar dat heeft maar weinig effect. Heeft iemand anders daar ook last van? Is er een trucje voor?

He dat heb ik ook sinds van de week, heb de auto net terug van een pps behandeling, zou het daar door komen?? Daarvoor nooit problemen mee gehad.
 
Vervelende fluittoon

Donderdag en vrijdag stond mijn BlueBolt bij SeC Amsterdam.
Eindelijk na een paar weken 'zou het over gaan' en 2 maanden wachten voor de afspraak zou ik verlost zijn van het vervelende gefluit, altijd en oplopend met het vermogen.
Rekening gehouden met 2 dagen ipv 1 dag service vanwege de vermeende motorwissel.
Helaas, er is het nodige geserviced en verholpen, er is helaas geen kaartupdate, en ... Tesla herkende het probleem niet. De geluidsopname is naar de USA gestuurd en nu wachten op de analyse...
Fluitend door het leven, maar liever anders. De upgraded audio maar wat harder...
Alleen, als je met meer reist, wil je ook een gesprek voeren en dan is de fluit echt irritant!
Hoop dat ze snel weten wat te doen en dat ik dan ook snel terecht kan.

Gelukkig is het niet het seizoen van dakje open rustig binnendoor cruisen met de zon op je bol en genieten van de stilte :wink: