Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week nog moeiteloos 205 gehaald (er was geen verkeer in Duitsland) met de oude drive unit en 4 personen, maar daar stopte het toen. Volgende week moet ik er weer heen, maar nu met een nieuwe drive unit en zodra het kan zal ik het uitproberen. De auto staat nu al een paar dagen bij SeC Den Haag om 18 punten aan te pakken. Vandaag is hij weer klaar. De meeste punten kwamen ze zelf mee, zoals ergens windgeruis wat ikzelf nog nooit had gehoord. Ineens automatisch inklapbare spiegels erbij gekregen, doordat de handmatig inklapbare spiegels vast zaten. Ongekende service. Als leenauto een hele mooie splinternieuwe blauwe 70D gekregen, dus ik klaag niet :biggrin:. Hooguit dat ik die next gen seats, mooie scherpe displays en autosteer weer uit mijn geheugen moet proberen te wissen.
 
Toch even benieuwd of m'n nieuwe drivetrain nog gelimiteerd zou zijn op 200 km/u, zoals bij mijn originele. Niet dus, 205 moeiteloos aangetikt, hoger was niet veilig vanwege naderend verkeer. Nou ben ik dan wel benieuwd of de top nu 225 km/u is of nog hoger? Iemand al getest?
Echt waar, in een classic S85? Ik krijg volgende week ook een nieuwe, zou mooi zijn als ik dan wat sneller kan..
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Bij 200 km/uur is het een dweil op de weg. Ik had hiervoor een A6, en daar reed je zeer comfortabel 220 mee, urenlang. Daar is een Tesla niet voor gemaakt. Toch nog maar eens vragen wat de prijs is voor een Autobahn upgrade. :)

Ik heb vandaag een nieuw DU en spiegels gekregen. We gaan testen :)
 
De P85+ is dus blijkbaar op dit front anders
Ik haal de 220km/u en ook dan rijdt dat nog goed

Bij 200 km/uur is het een dweil op de weg. Ik had hiervoor een A6, en daar reed je zeer comfortabel 220 mee, urenlang. Daar is een Tesla niet voor gemaakt. Toch nog maar eens vragen wat de prijs is voor een Autobahn upgrade. :)

Ik heb vandaag een nieuw DU en spiegels gekregen. We gaan testen :)
 
Bij 200 km/uur is het een dweil op de weg. Ik had hiervoor een A6, en daar reed je zeer comfortabel 220 mee, urenlang. Daar is een Tesla niet voor gemaakt. Toch nog maar eens vragen wat de prijs is voor een Autobahn upgrade. :)

Eens. De BMW 5 die ik hiervoor had (uit 2005) deed dat ook n stuk beter dan m'n Tesla, zeg maar alles boven de 160 ongeveer.

Dat gezegd hebbende moet ik eerlijk zeggen dat ik nog op de originele 4 seizoenen banden rij, niet bepaald de meest ideale banden. En dat ik never ever nooit meer terug wil naar n ice. En dat langdurig 160+ rijden toch geen optie is met de huidige accucapaciteit. En dat de behoefte om dat te doen ook steeds minder aan het worden is.

Kijk er wel naar uit dat merken als BMW en Porsche een tegenhanger voor onze model s op de weg brengen. [emoji41]
 
Bij 200 km/uur is het een dweil op de weg. Ik had hiervoor een A6, en daar reed je zeer comfortabel 220 mee, urenlang. Daar is een Tesla niet voor gemaakt.
Herkenbaar:crying:. Mijn Duitsers deden dit (lang geleden al) met 1 hand aan t stuur, kon ik met de andere met m'n Nokia :scared: een fotootje maken.

image.jpeg
 
Zoals In-clusion al zegt is het ook afhankelijk welke uitvoering je vergelijkt. Als ik een BMW met M-performance pakket vergelijk met een standaard Tesla zonder luchtvering/performance vering (ook als schijnt performance ophanging niet meer gemaakt te worden) dan is dat al niet geheel eerlijk meer. Het lijkt me ook dat het lage zwaartepunt van een Tesla een flink voordeel biedt voor bochtenwerk en stabiliteit. Helaas ben ik nog niet in staat om dit soort vergelijkingen zelf te maken, maar reuze interessant en leuk dat anderen deze ervaringen delen!
 
Zoals In-clusion al zegt is het ook afhankelijk welke uitvoering je vergelijkt. Als ik een BMW met M-performance pakket vergelijk met een standaard Tesla zonder luchtvering/performance vering (ook als schijnt performance ophanging niet meer gemaakt te worden) dan is dat al niet geheel eerlijk meer. Het lijkt me ook dat het lage zwaartepunt van een Tesla een flink voordeel biedt voor bochtenwerk en stabiliteit. Helaas ben ik nog niet in staat om dit soort vergelijkingen zelf te maken, maar reuze interessant en leuk dat anderen deze ervaringen delen!

Eens. Ik vergelijk m'n oude 2005 BMW 5 touring diesel (525) met standaard onderstel en banden met m'n eind 2014 Tesla met standaard 19 inch velgen en luchtvering.
Tesla heeft hier gewoon nog wat in te ontwikkelen denk ik.

Maar evengoed hebben navigatie, slimmer laden (eindtijd laden kunnen instellen) en meer bedieningsmogelijkheden van de app voorrang wat mij betreft.
 
Bij 200 km/uur is het een dweil op de weg. Ik had hiervoor een A6, en daar reed je zeer comfortabel 220 mee, urenlang. Daar is een Tesla niet voor gemaakt. Toch nog maar eens vragen wat de prijs is voor een Autobahn upgrade. :)

Ik heb vandaag een nieuw DU en spiegels gekregen. We gaan testen :)

Ik heb er geen problemen mee. Rijdt 250km/u en ligt dan zeer stabiel op de weg en stuurt nog steeds lekker ligt. Maar is een 85D dus wellicht maakt dat dan toch een groot verschil.
Rijdt stukken beter dan mijn Volvo V60 of mijn Infiniti FX die max ca 235 haalden.

Mocht ie 'dweilen' dan zou je de besturing op 'sport' kunnen zetten, dat zal een stuk schelen.
 
Deze week mijn 7de DU gekregen (eigenlijk de 8ste, maar die hadden ze er in de SeC alweer uitgeschroefd na eigen afkeur).

Nummer 5 had luide 120-140 brom. Nummer 6 zou 'echt stil' zijn. Maar deze had een brom/zoom op en neer tussen 50 en 70 km/u. Blijkt dan weer een bij-effect van de fix voor de 120-140 brom te zijn. (bijj 120-140 overigens wel mooi stil; het kan dus wel)
Deze week dan nummer 7 van het nieuwe type (P in het serienummer) met nieuwe lagers die goed zouden moeten zijn.

Nou, niet dus. Gewoon weer tussen 120 en 140 een beste resonantie. Dus direct weer terug. SeC vond het absolute niveau nog niet heel storend, maar wel de overgang van gewoon stil (tot 110) naar de brom vanaf 120 te groot.
Voor mij was het een klare zaak. Als je hier een redelijke afstand in rijdt (zonder muziek aan) wordt je er helemaal gestoord van. (en dat doe ik iedere dag twee keer).
(Politie gaat dat argument ook niet trekken. 'Waarom rijdt u constant 140-150 meneer?' Antw: 'Omdat hij tussen 120 en 140 te veel herrie maakt...')

Dus 22 maart komt nummer 8 erin.

Ben het nu wel helemaal beu. Kennelijk is het ook met de 'nieuwe' unit nog puur geluk hebben of de auto nog een beetje stil wil zijn. (en dat geluk heb ik met deze auto dan dus niet). De spec van de lagers kunnen ze niet strak genoeg krijgen om een stille motor te garanderen.

Als de 8ste ook niet goed is gaat de MS in de verkoop. (mening van het moment).
 
Bij 200 km/uur is het een dweil op de weg. Ik had hiervoor een A6, en daar reed je zeer comfortabel 220 mee, urenlang. Daar is een Tesla niet voor gemaakt. Toch nog maar eens vragen wat de prijs is voor een Autobahn upgrade. :)

Welke banden liggen er onder bij jou, René? Die van mij met zijn sportophanging en 21" met PS2s blijft zeer stabiel op hoge snelheden. Ik denk dat ik de autobahn upgrade heb maar boven de 235 blijft het behelpen natuurlijk.

- - - Updated - - -

Deze week dan nummer 7 van het nieuwe type (P in het serienummer) met nieuwe lagers die goed zouden moeten zijn. Nou, niet dus.

Revisie Q is nu toch al een paar maanden uit (sinds oktober 2015) dus ik hoop dat je deze keer echt de laatste versie krijgt...
 
Welke banden liggen er onder bij jou, René? Die van mij met zijn sportophanging en 21" met PS2s blijft zeer stabiel op hoge snelheden. Ik denk dat ik de autobahn upgrade heb maar boven de 235 blijft het behelpen natuurlijk.

Revisie Q is nu toch al een paar maanden uit (sinds oktober 2015) dus ik hoop dat je deze keer echt de laatste versie krijgt...

Ik heb 19". Het onderstel maakt veel uit, mijn 3.0'A6 had ook een sport onderstel, en dat lag echt als een blok. Ik denk dat dit het meeste verschil maakt.

Bottom line, het kan allemaal wel, maar zo als Hendrik ook al meldde, de dikke Duitsers zijn op die snelheden 'strakker' vergeleken met waar ik in rijd :). Enfin, zo vaak kan het niet dus ik kan er zeker mee leven, je krijgt er veel voor terug :)

Ik heb vandaag ook een rev Q DU gekregen, dat is momenteel de laatste.

Ze gave me een fonkelnieuwe BMW 520i mee, M line. Prima auto, maar daarna waardeer je je Tesla pas weer. Ik ben dus ook vergeten om m op slot te doen... De UI is een drama, navigatie is wel OK. En, oh horror, vanmorgen moest ik ruitenkrabben en in een koude auto stappen..... #Firstworldproblems

:)