Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat label zit rond de Emergency Disconnect Cable:
Tesla-2012-2014-2.png

Als deze kabel wordt doorgeknipt wordt het hoog-voltage systeem uitgeschakeld.
 
Min puntje vind ik die lelijke airbag sticker op de alcatare rechter zonneklep. Heeft iemand deze al verwijderd? Gaat dit zonder beschadigingen??

Andere dingetje zijn de dopjes op de 21" velgen ik ben er in 1 week al 6 verloren!

Wees blij, er is maar 1 sticker. In mijn Roadster waren dat er 2. Ik snap nog altijd het nut niet van een sticker "Do not place a rear facing child seat here", op de bestuurderszetel. LOL

De dopjes van mijn 21ers blijven na 20k km mooi op hun plaats..
 
  • Funny
Reactions: Ivo-G
Vooropgesteld, super tevreden met de aflevering van mijn Tesla.

Min puntje vind ik die lelijke airbag sticker op de alcatare rechter zonneklep. Heeft iemand deze al verwijderd? Gaat dit zonder beschadigingen??
Andere dingetje zijn de dopjes op de 21" velgen ik ben er in 1 week al 6 verloren!
Die sticker is het gevolg van (Europese) regelgeving. In het verleden kon je die sticker gemakkelijk verwijderen, maar dat vond de wetgever niet de bedoeling. Dus opdracht aan automobiel-fabrikanten om het verwijderen te ontmoedigen / bemoeilijken. In mijn vorige twee auto's (van een premium merk dat al 100 jaar auto's bouwt) was de sticker niet zonder beschadiging te verwijderen. De dealer adviseerde om hem dan maar te laten zitten en dat heb ik ook gedaan. Maar het blijft ontsierend!
 
  • Like
Reactions: RobL
Ik ben er wel aan begonnen...

De ene helft krijg je zonder veel moeite weg, voor de andere helft moet ik nog een oplossing bedenken :oops:

Hij is lelijk, maar mijn advies is om hem maar te laten zitten. En als iemand goed advies heeft voor het verwijderen van sticker-restanten van een zonneklep, houd ik mij aanbevolen

Hier was ik al bang voor dan laat ik de sticker maar zitten, misschien er iets over heen plakken in dezelfde kleur als de stof.
 
Wees blij, er is maar 1 sticker. In mijn Roadster waren dat er 2. Ik snap nog altijd het nut niet van een sticker "Do not place a rear facing child seat here", op de bestuurderszetel. LOL

De dopjes van mijn 21ers blijven na 20k km mooi op hun plaats..

Gisteren weer een dopje verloren. Ik heb ze nu maar vastgezet met een klein stukje dubbelzijdige tape ;)
 
Ik heb wel een paar dingetjes sinds de levering woensdag, misschien iemand bekend mee?

1. Linkerspiegel wil niet ver genoeg naar links. Ik zit wel ver naar achter maar dit hoort echt wel stukken verder te kunnen, zie nu iets teveel auto. Rechts heb ik dit niet.
2. Kofferbak is open geeft hij vaak aan terwijl dit niet het geval is. Soms sla ik hem misschien te zacht dicht maar meestal ECHT niet. Dan moet ik hem soms 2x dicht doen voor hij dat niet meer aangeeft.
3. Regensensor ruitenwissers zijn nog irritanter dan m'n Kia, of ze gaan te traag of te langzaam. Beide dynamische standen overigens.
4. Bij m'n linkervoet zit een stuk plastic, maar daar kom je snel tegenaan waardoor er veel krassen op komen EN het zit een beetje los dus soms blijf je er een beetje aan haken. Ik heb het gevoel dat dit vroeg of laat helemaal los komt te zitten.
5. Rubber bij frunk was denk ik te lang daardoor zit er een soort bult in wat niet mooi staat (maar vind ik verder niet zo boeiend).

VERDER heerlijke auto natuurlijk. Doe wel zuinig op de wangen bij de stoelen, maar zie idd dat dit al beetje begint te kreukelen. Ach van mij hoeft het er ook niet allemaal splinternieuw uit te zien, als het maar niet kapot gaat.
 
2. Kofferbak is open geeft hij vaak aan terwijl dit niet het geval is. Soms sla ik hem misschien te zacht dicht maar meestal ECHT niet. Dan moet ik hem soms 2x dicht doen voor hij dat niet meer aangeeft.

Had ik in het begin ook, nu al iets minder. Dus ofwel is het verbeterd, ofwel gooi ik hem nu harder dicht...

3. Regensensor ruitenwissers zijn nog irritanter dan m'n Kia, of ze gaan te traag of te langzaam. Beide dynamische standen overigens.

Springen inderdaad iets te laat op. Daarnaast is de snelste stand niet super snel. Bij Audi leek het alsof hij elk moment kon breken door de snelheid. Zie inderdaad ook geen verschil tussen de standen.

4. Bij m'n linkervoet zit een stuk plastic, maar daar kom je snel tegenaan waardoor er veel krassen op komen EN het zit een beetje los dus soms blijf je er een beetje aan haken. Ik heb het gevoel dat dit vroeg of laat helemaal los komt te zitten.

Ben er inderdaad ook al een paar keer achter blijven haken. Hangt wel van het type schoen af heb ik ondervonden.
 
Ik heb wel een paar dingetjes sinds de levering woensdag, misschien iemand bekend mee?

1. Linkerspiegel wil niet ver genoeg naar links. Ik zit wel ver naar achter maar dit hoort echt wel stukken verder te kunnen, zie nu iets teveel auto. Rechts heb ik dit niet.
Heb ik ook wel eens, kwestie van spiegel wat verder naar buiten duwen (de basisstand van de spiegel is dan niet goed). Maar.. ik heb geen automatisch inklappende spiegels, jij misschien wel.