Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Bijkomend staat het hierdoor OT... want het is niet om te janken over mijn Tesla... Ik ben 30 minuten nadat ik geland was naar de Tesla Store in Antwerpen gereden om mijn X te bestellen. Vandaar dat hij nu ook "Guardian Angel" noemt.
Niet helemaal offtopic, het is een tekortkoming dat AP een auto (met trailer) niet wordt opgemerkt door AP. Laat het een les zijn voor iedereen dt je de aandacht bij de weg dient te houden! Ik heb er vertrouwen in dat de herkenning van dit soort situaties beter gaat worden in de nabije toekomst. Maar tot dat moment oogjes op de weg.
 
Ja hoe noene, wat een beelden @Noelis - pretty crazy en yep, dat kon heel wat minder "goed" aflopen aan die snelheid.

Ik heb daarnet m'n AP moeten overnemen in een bocht, anders was 't een hoge (rechte) borduur op denk ik. Dus inderdaad: bij twijfel gewoon overnemen mensen... nu heb ik daaromtrent een vraag: als in diezelfde bocht andere Tesla-rijders op AP rijden, en ze corrigeren allemaal op 't zelfde moment door een ruk aan 't stuur in een bepaalde richting: wordt dat dan doorgegeven naar het moederschip om er bij een update of zo iets aan te verhelpen? Gezien machine learning, AI etc. nogal hoog in 't vaandel gedragen worden ga ik er van uit van wel. In dalende volgorde van 't aantal dergelijke meldingen op dezelfde lokatie, dat wel natuurlijk. First things first.

En dan even "janken", gisteren, met welgeteld een hondertal km op de teller van de gloednieuwe X, stond ik bij de bakker klaar om terug naar huis te vertrekken... en bleek ik zonder stuurbekrachtiging te staan. Ik kan jullie verzekeren dat dat sleuren en trekken is als je al stilstaand een U-turn moet maken, mensenlief! Nu goed, thuisgeraakt. Wagen afgelegd, even gewacht, terug aangelegd en geen foutmelding meer gekregen. Doorgegeven aan SeC intussen, we zien wel. Zou een reset hier op z'n plaats geweest zijn? (Als ik het me juist herinner de twee scroll-knoppen 5 seconden ingedrukt houden?) Niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft.
 
Ja hoe noene, wat een beelden @Noelis - pretty crazy en yep, dat kon heel wat minder "goed" aflopen aan die snelheid.

Ik heb daarnet m'n AP moeten overnemen in een bocht, anders was 't een hoge (rechte) borduur op denk ik. Dus inderdaad: bij twijfel gewoon overnemen mensen... nu heb ik daaromtrent een vraag: als in diezelfde bocht andere Tesla-rijders op AP rijden, en ze corrigeren allemaal op 't zelfde moment door een ruk aan 't stuur in een bepaalde richting: wordt dat dan doorgegeven naar het moederschip om er bij een update of zo iets aan te verhelpen? Gezien machine learning, AI etc. nogal hoog in 't vaandel gedragen worden ga ik er van uit van wel. In dalende volgorde van 't aantal dergelijke meldingen op dezelfde lokatie, dat wel natuurlijk. First things first.

En dan even "janken", gisteren, met welgeteld een hondertal km op de teller van de gloednieuwe X, stond ik bij de bakker klaar om terug naar huis te vertrekken... en bleek ik zonder stuurbekrachtiging te staan. Ik kan jullie verzekeren dat dat sleuren en trekken is als je al stilstaand een U-turn moet maken, mensenlief! Nu goed, thuisgeraakt. Wagen afgelegd, even gewacht, terug aangelegd en geen foutmelding meer gekregen. Doorgegeven aan SeC intussen, we zien wel. Zou een reset hier op z'n plaats geweest zijn? (Als ik het me juist herinner de twee scroll-knoppen 5 seconden ingedrukt houden?) Niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft.

Tesla support beter ff melding geven.
Ik heb het nog niet gehad bij X100D. Wel een failed update gisteren naar de .50. Al zijn de release notes wel aangepast. @Petje1977 ..ik denk dat jij ondertussen uw signature moet aanpassen... (Model X 75D coming up :))
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Het was lang geleden maar toch nog maar eens naar het Sec deze keer is het de deurklink van de bestuurde die niet meer werkt, hoogst irritant. Ik denk dat dit de 3de deurklink gaat worden die ze vervangen, of toch het mechanisme ervan...

kost buiten garantie 1000 euro... gelukkig zit ik nog in garantie maar doet nadenken

Alvast voor als de vierde keer buiten garantie gebeurt ;)
(er kom een vervolg met alles wat er stuk kan gaan en hoe die te repareren)
 
  • Informative
Reactions: Nowyony
Tesla support beter ff melding geven.
Ik heb het nog niet gehad bij X100D. Wel een failed update gisteren naar de .50. Al zijn de release notes wel aangepast. @Petje1977 ..ik denk dat jij ondertussen uw signature moet aanpassen... (Model X 75D coming up :))
Thanks, done!


waar is er een autosnelweg met hoge rechte borduur in de bocht?;)
Ik was er nu zo fier op dat ie gewoon langs de N8 ook z'n ding kon/wou doen :(;)
 
Nu precies een week de X, heerlijke wagen, maar inmiddels ook wat tekortkomingen geconstateerd.

- Bij aflevering kon de bestuurdersstoel niet naar voor/achter ingesteld worden (wel een uur later gefixed)
- Linker zonneklep lijkt te kort om met z'n magneet in het midden van de ruit vast te kunnen klikken
- Rechter zonneklep rammelt nogal als ie opgeborgen zit (zelfde als @Noelis dus)
- Sinds gisteren is de frunk niet meer te openen met de knop in de klep (wel met app of vanaf center console)
- Bestuurdersstoel kraakt telkens bij optrekken en afremmen
- Ruitenwissers lijken onderste deel niet echt mee te pakken, bovenin goed schoon, onderin niet. Eerst dacht ik ook dat er geen ruitenwisservloeistof in zat, maar nu lijkt het meer alsof er onderin gewoon geen vloeistof de ruit bereikt.

Op basis van eerdere goede ervaringen met het SeC Tilburg ga ik er van uit dat ook nu alles netjes opgelost wordt. Je wordt wat milder over time... ;-)
 
- Ruitenwissers lijken onderste deel niet echt mee te pakken, bovenin goed schoon, onderin niet. Eerst dacht ik ook dat er geen ruitenwisservloeistof in zat, maar nu lijkt het meer alsof er onderin gewoon geen vloeistof de ruit bereikt.
..... time... ;-)

Bij mij zat er echt geen vloeistof in ;)
Ik ging juist een lange trip maken met 2 vrienden om te gaan lopen in de ardennen.
Bummer dat je dan met de nieuwe X moet stoppen aan een benzinestation om ruitenvloeistof te kopen. Op de terugweg aangekomen met 10% bij SuC Machelen... om aldaar 30kWh te krijgen doordat er juist nieuw volk was aangekomen. Dan zie je die vrienden denken... voor mij is het precies nog wat vroeg voor een Tesla haha.
 
Bij mij zat er echt geen vloeistof in ;)
Ik ging juist een lange trip maken met 2 vrienden om te gaan lopen in de ardennen.
Bummer dat je dan met de nieuwe X moet stoppen aan een benzinestation om ruitenvloeistof te kopen. Op de terugweg aangekomen met 10% bij SuC Machelen... om aldaar 30kWh te krijgen doordat er juist nieuw volk was aangekomen. Dan zie je die vrienden denken... voor mij is het precies nog wat vroeg voor een Tesla haha.
Staat een uitroeptekentje in het grote scherm. Als je die aan tikt zie je de waarschuwing datvee weinig/gern ruiten vloeistof in zit.
Dit is trouwens nog steeds beter als vol gooien van zomer ruitenvloeistof na Service en dan richting de wintersport met -2.
 
  • Funny
Reactions: Exiteer and Noelis
Waar op de N8 was dat precies?
Itterbeek is het daar denk ik, richting BXL net voorbij de vervallen brouwerij. Flauwe bocht naar rechts en dan plots iets heviger naar links. Tweede gedeelte bleef Autopilot vlot 70 houden en daar waren nog ikzelf, nog de losse dingen in m'n wagen, noch de vrouw des huizes akkoord mee Schiet me niet af als ik er een stoplicht naast zit... #zoveellichtenook
 
Itterbeek is het daar denk ik, richting BXL net voorbij de vervallen brouwerij. Flauwe bocht naar rechts en dan plots iets heviger naar links. Tweede gedeelte bleef Autopilot vlot 70 houden en daar waren nog ikzelf, nog de losse dingen in m'n wagen, noch de vrouw des huizes akkoord mee Schiet me niet af als ik er een stoplicht naast zit... #zoveellichtenook

Die weg is echt bezaaid met lichten en flitspalen. Ik rij hem ook elke ochtend van Ninove tot aan de ring.

Naast de vele lichten en de flitspalen zijn er inderdaad ook een aantal plaatsen waar de AP wat moeite heeft. Ik gebruik de AP er niet zo vaak om verschillende redenen, zoals:
  • Zeer smalle rijstroken, met veel bussen en vrachtwagens en hoge stoepranden
  • Veel lichten, dus vaak uit AP halen als het net voor jou rood wordt.
  • Veel situaties waar de AP niet zo goed mee om kan momenteel, zoals verdoken ronde punten, stukken waar de weg uitwijkt over een klein stuk en dergelijke.
  • AP1 (waar ik mee rij) niet gemaakt is voor dit soort wegen, soms werkt het perfect, maar de N8 is geen goede kandidaat voor de AP naar mjin ervaring. De steenweg van Ninove naar Aalst daarentegen is perfect met AP.
Ik denk dat er een paar mensen wel voldoende vertrouwen hebben in de AP op de N8, maar ik vind het daar handiger om zelf te rijden.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Die weg is echt bezaaid met lichten en flitspalen. Ik rij hem ook elke ochtend van Ninove tot aan de ring.

Naast de vele lichten en de flitspalen zijn er inderdaad ook een aantal plaatsen waar de AP wat moeite heeft. Ik gebruik de AP er niet zo vaak om verschillende redenen, zoals:
  • Zeer smalle rijstroken, met veel bussen en vrachtwagens en hoge stoepranden
  • Veel lichten, dus vaak uit AP halen als het net voor jou rood wordt.
  • Veel situaties waar de AP niet zo goed mee om kan momenteel, zoals verdoken ronde punten, stukken waar de weg uitwijkt over een klein stuk en dergelijke.
  • AP1 (waar ik mee rij) niet gemaakt is voor dit soort wegen, soms werkt het perfect, maar de N8 is geen goede kandidaat voor de AP naar mjin ervaring. De steenweg van Ninove naar Aalst daarentegen is perfect met AP.
Ik denk dat er een paar mensen wel voldoende vertrouwen hebben in de AP op de N8, maar ik vind het daar handiger om zelf te rijden.
True that. Beetje testen tot waar je 't systeem kan vertrouwen als "nieuweling" hier... Ninove - Aalst frequenteer ik ook zeer vaak trouwens.

On-topic: ik denk dat er geen ruitenwisser-vloeistof in mijn wagen zit :D
 
kost buiten garantie 1000 euro...

1000 euro is vast en zeker voor een hele nieuwe unit.
Wat onderdelen erin die mogelijk kapot gaan zoals microswitches zijn al verkrijgbaar voor 3€.
Een metalen onderdeel dat kennelijk vaak stuk gaat wordt door iemand geleverd voor 65 euro.

Het vervolg van de video met mogelijke defecten en hoe deze te repareren:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Phil_BE