Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Twee keer klikken op voorruitikoontje (gaat dan naar ‘high’) en zien dat airco op staat: de lucht is dan gedroogd door de airco.

Damp is slechter na starten ventilatie dan er voor.
Reden lijkt mij dat de lucht in de kokers heel koud en vochtig wordt. Bij starten ventilator blaas je die vochtigheid op de ruiten.
 
Ik denk dat hier iets anders wordt bedoeld. Als je de S bijv. bij een SuC zet, maar ook gewoon parkeert, dan ontstaat op enig moment beslagen ramen, en dan ook alle tegelijk. Soms moet je eerst een paar minuten de ontwaseming op vol zetten om weer wat te zien. Het is dus bij een stilstaande, lege, afgesloten auto!
Mij ook een raadsel waar al dat vocht vandaan komt, en waarom opeens.
 
@Phil_BE Passagierszijde:

20180102T170222.jpg


20180102T170228.jpg


Je kijkt over de zitting heen. Ik maak dit weekend op een lange trip weer een paar foto's en dan hopelijk wat minder bewogen. Er zit zoals je ziet aan de kant van de middenconsole ook een koud gat, minder dan bij de bestuurder maar toch.

De lichte vlekken zijn de uitblaasopeningen van de verwarming en het lampje.

Ik denk dat er achter de middenconsole een doorvoer zit die niet dicht is,,,,,,,
 
  • Like
Reactions: Phil_BE and Hans-L
@Phil_BE Passagierszijde:

View attachment 271038

View attachment 271039

Je kijkt over de zitting heen. Ik maak dit weekend op een lange trip weer een paar foto's en dan hopelijk wat minder bewogen. Er zit zoals je ziet aan de kant van de middenconsole ook een koud gat, minder dan bij de bestuurder maar toch.

De lichte vlekken zijn de uitblaasopeningen van de verwarming en het lampje.

Ik denk dat er achter de middenconsole een doorvoer zit die niet dicht is,,,,,,,
bedankt ook eens kijken !!!
 
@Phil_BE Passagierszijde:

View attachment 271038

View attachment 271039

Je kijkt over de zitting heen. Ik maak dit weekend op een lange trip weer een paar foto's en dan hopelijk wat minder bewogen. Er zit zoals je ziet aan de kant van de middenconsole ook een koud gat, minder dan bij de bestuurder maar toch.

De lichte vlekken zijn de uitblaasopeningen van de verwarming en het lampje.

Ik denk dat er achter de middenconsole een doorvoer zit die niet dicht is,,,,,,,


Een koud gat op de passagiersstoel... heb dat nog eerder gehoord... .:rolleyes:
 
Twee keer klikken op voorruitikoontje (gaat dan naar ‘high’) en zien dat airco op staat: de lucht is dan gedroogd door de airco.

Damp is slechter na starten ventilatie dan er voor.
Reden lijkt mij dat de lucht in de kokers heel koud en vochtig wordt. Bij starten ventilator blaas je die vochtigheid op de ruiten.
yup is ook mijn ervaring, dacht dat het aan mij lag, dat ik mijn ruiten niet goed waste of zo ;-) zal eens langs auto5 gaan voor anti wasem product
 
Knap werk heb je ook fotos van passagier kant,mijn echtgenote klaagt daar vaak over. Het moeilijke instellen van temperatuur en het beslaan van de ruiten binnen zijn voor mij de belangrijkste issues die ik heb met de wagen. Voor de rest een droom. Is dit herkenbaar? Voor beslaan van de ramen is er daar een product dat jullie aanraden ?

Beslaan van de ruiten : in mijn wagen heb ik daar nooit last van. Staat altijd op range mode, overigens.

Maar recent had ik een loaner, en daar was het niet te doen : voorruit binnen de korte keren helemaal bedampt en moest de ruit zelfs met de hand wat vrijmaken.
 
Ik wil niet flauw doen maar als ramen beslaan bij een auto dan zit er (veel) vocht in. Dus dan lekt hij ergens, kan klein zijn kan groot zijn maar ergens komt er water binnen.

Mijn 1e Tesla besloeg nooit totdat het open dak ging lekken via de hemel en achtergordel, daarna was het een dampe bak. Zowel qua geur als vocht op de ramen.

Laatste keer dat ik dat had was met een Peugeot 205 met optionele schuifdak
 
Ik wil niet flauw doen maar als ramen beslaan bij een auto dan zit er (veel) vocht in. Dus dan lekt hij ergens, kan klein zijn kan groot zijn maar ergens komt er water binnen.
Volgens mij in de lucht(aanzuig)kanalen. Is bij mij pas na het starten.
Ik meen vorig jaar minder. Mss gewoon omdat het dan minder regende. Het is vorig jaar wel ook niet echt koud geweest.