Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Die lag bij de Action op je te wachten, F.

Als je een LifeHammer in de auto wilt moet je dit model kopen (met een veerpunt). Als je in de auto onderwater ligt, krijg je door de weerstand van het water je autoruiten niet ingeslagen.

8890366558238-424-424.jpg
 
Dacht in BE zelfs verplicht ?
Klopt, of in ieder geval ten zeerste aangeraden. Volgens mij heb ik die nog wel liggen, alleen even kijken of de houdbaarheidsdatum niet verstreken is.
Sowieso even de spullen verzamelen, zoals de alcoholtestertjes die je voor Frankrijk bij je moet hebben (voor mijn tripje naar Frankrijk half april)
 
Klopt, of in ieder geval ten zeerste aangeraden. Volgens mij heb ik die nog wel liggen, alleen even kijken of de houdbaarheidsdatum niet verstreken is.
Formeel is een buitenlander niet gehouden (binnen de EU en EU+) aan deze voorwerpen-regels, als deze in eigen land niet verplicht zijn. Of iedere agent dat weet en of het hem interesseert is een andere zaak. Vraag is of je met een kleine handblusser het verschil kunt maken - nog even daargelaten dat poeder funest is voor je elektronica.
 
Formeel is een buitenlander niet gehouden (binnen de EU en EU+) aan deze voorwerpen-regels, als deze in eigen land niet verplicht zijn. Of iedere agent dat weet en of het hem interesseert is een andere zaak. Vraag is of je met een kleine handblusser het verschil kunt maken - nog even daargelaten dat poeder funest is voor je elektronica.
Eens, ik denk ook niet dat je het gaat redden met zo’n kleine blusser, maar misschien dat je er een medeweggebruiker mee kunt helpen.
 
Morgen met de MS naar het SEC te Den Haag. Op het program staat sowieso de handgreep linksachter (die bij aflevering niet naar buiten kwam) en met het SEC afgesproken dat ze gelijk de overige eventueel opgemerkte oplever-issues zouden aanpakken. Net een lijstje gemaakt:

· Deurgreep achter bestuurderszijde komt niet naar buiten

· Bij vol accelereren metalig ratelend schurend raspgeluid te horen. Alsof je met een blik over geribbeld ijzer schuurt. Voor wat het waard is: ik denk linksvoor.

Wordt steeds minder dus er lijkt iets ‘weg te slijten’. Is alleen nog te horen bij de eerste ‘koude’ acceleraties

· Kreunend geluid aan de voorzijde bij ‘felle’ verkeersheuvels

· Hemel (balk) vóór het panoramadak kraakt bij slechter wegdek

· Laatste software update is niet uitgevoerd. Graag alsnog en diagnose waarom deze was mislukt

· Melding: auto heeft onderhoud nodig, stuurbekrachtiging verminderd (lijkt inmiddels verdwenen, graag diagnose, vanwaar deze melding)

· Behoorlijk wat (windge)ruis bij hogere snelheden

Ik vind het eigenlijk best een omvangrijk lijstje voor een nieuw geleverde auto! Als je op- of aanmerkingen hebt en/of tips hebt dan hoor ik ze graag.

Los van bovenstaand bevalt hij overigens waanzinnig goed!
 
Schuifdeksel van het middenconsole bergvak gaat niet meer tot op het einde en klikt dus ook niet meer vast in open toestand. Waarschijnlijk is er iets achter gevallen dat blokkeert. Heeft iemand een gebruiksaanwijzing hoe ik daar zelf zou kunnen bij komen? Hoe die console demonteren dus?

Sorry zelf gevonden. Mocht er nog iemand met die vraag hier terecht komen :
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Hoelang duurt het opstarten van de systemen eigenlijk?
Ik kom net aan bij de auto om weer terug naar huis te gaan en krijg onderstaande melding. Kan toch niet zo zijn dat ie er langer over doet dan mijn ouwe laptop van 10 jaar jong met Windows 7 er op (die is in 5 minuten toch echtwel opgestart)?:(

Het gekke is, dat het scherm aangeeft dat ik de rem moet aanraken zodra de melding verdwijnt. Aangezien ik meestal geen commando’s opvolg, toch maar na 5 minuten gedaan, en zowaar startte de auto. Toch maar even een knopjes reset gedaan om er zeker van te zijn dat alles moet gaan werken.
76AE12F4-78D7-4EC2-B55F-7A9C0382611C.jpeg
 
Morgen met de MS naar het SEC te Den Haag. Op het program staat sowieso de handgreep linksachter (die bij aflevering niet naar buiten kwam) en met het SEC afgesproken dat ze gelijk de overige eventueel opgemerkte oplever-issues zouden aanpakken. Net een lijstje gemaakt:

· Deurgreep achter bestuurderszijde komt niet naar buiten

· Bij vol accelereren metalig ratelend schurend raspgeluid te horen. Alsof je met een blik over geribbeld ijzer schuurt. Voor wat het waard is: ik denk linksvoor.

Wordt steeds minder dus er lijkt iets ‘weg te slijten’. Is alleen nog te horen bij de eerste ‘koude’ acceleraties

· Kreunend geluid aan de voorzijde bij ‘felle’ verkeersheuvels

· Hemel (balk) vóór het panoramadak kraakt bij slechter wegdek

· Laatste software update is niet uitgevoerd. Graag alsnog en diagnose waarom deze was mislukt

· Melding: auto heeft onderhoud nodig, stuurbekrachtiging verminderd (lijkt inmiddels verdwenen, graag diagnose, vanwaar deze melding)

· Behoorlijk wat (windge)ruis bij hogere snelheden

Ik vind het eigenlijk best een omvangrijk lijstje voor een nieuw geleverde auto! Als je op- of aanmerkingen hebt en/of tips hebt dan hoor ik ze graag.

Los van bovenstaand bevalt hij overigens waanzinnig goed!
Heb Veel dezelfde problemen gehad (auto geleverd op 10 Nov 2017):
- Deurgreep na 4 weken stuk (ging niet meer naar binnen).
- Veel windegeruis bij voordeur (driehoekje)
- Krakend panodak
- Melding: auto heeft onderhoud nodig, stuurbekrachtiging verminderd (lijkt inmiddels verdwenen, graag diagnose, vanwaar deze melding)
Ook een keer gehad. Daarna nooit meer.
- Auto trok naar rechts (is opnieuw uitgelijnd).

Overigens is alles keurig opgelost door Tesla, maar ben wel auto bijna 4 weken kwijt geweest. Had gelukkig een MS loaner mee gekregen. Helaas is de kraak in het panodak na een paar weken weer teruggekomen....
 
Hoelang duurt het opstarten van de systemen eigenlijk?
Ik kom net aan bij de auto om weer terug naar huis te gaan en krijg onderstaande melding. Kan toch niet zo zijn dat ie er langer over doet dan mijn ouwe laptop van 10 jaar jong met Windows 7 er op (die is in 5 minuten toch echtwel opgestart)?:(

Het gekke is, dat het scherm aangeeft dat ik de rem moet aanraken zodra de melding verdwijnt. Aangezien ik meestal geen commando’s opvolg, toch maar na 5 minuten gedaan, en zowaar startte de auto. Toch maar even een knopjes reset gedaan om er zeker van te zijn dat alles moet gaan werken.
View attachment 285286
Waarschijnlijk slechte vertaling, ik heb dat ook gehad en trapte al na 30 seconden op de rem.
De melding had moeten zijn: “trap op de rem om deze melding te laten verdwijnen” :rolleyes: