Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Waarschijnlijk slechte vertaling, ik heb dat ook gehad en trapte al na 30 seconden op de rem.
De melding had moeten zijn: “trap op de rem om deze melding te laten verdwijnen” :rolleyes:

De tekst klopt wel. De Engelse tekst is: "Systems are powering up. Press brake when this message clears"

Tenzij die Amerikanen ook geen Engels kunnen is deze vertaling correct. Als ik 't Engelse deel mag geloven komt dit soms voor, en als 't echt niet weg wil werkt de oude vertrouwde reboot.
 
Ik heb een paar irritante problemen met mijn X die maar niet opgelost worden. Ik vraag mij af of andere X rijders deze problemen ook hebben en of het normaal is/bij de auto hoort?

- hard optrekken: hele auto trilt. Gaat niet soepel zoals in mijn S.

- ik heb een 6 zits X, de tweede zitrij piept enorm als je de stoelen kantelt.

- de rug van de bestuurdersstoel kraakt bij het hard optrekken of als je jezelf in de stoel drukt.
 
@ResB
Voor wat betreft hard optrekken:
Ja bij mij trilt de auto ook iets, is ook (naar mijn mening) een beetje zoekerig. Kan te maken hebben dat ik op 20” winterbanden rijd.
Maar trillen is misschien wat subjectief. Als die al je vullingen uit je kiezen schudt, dan zou ik er even naar laten kijken ja. Als het een licht wasbord trillinkje is, wat ik heb, dan kan het wellicht de combinatie wielen/winterbanden zijn.
 
Probeer eens bij hard optrekken in verschillende hoogte in Suspension.
Als je veel minder trilling hebt in Very Low dan in Normal/Standard dan ligt het aan je Assen (Half Shaft). Daarmee moet je mee terug.
Je kan er mee teruggaan...maar ze doen er momenteel niets meer aan. Auto is bij mij op low suspension gezet en ik sta op een lijst van mensen met dit probleem. Zodra er een definitieve oplossing is, wordt ik geïnformeerd
 
Onze model X piept sinds deze week :( Het is zijn kleine piepjes als je over een oneffen weg of in een klein putje rijdt. Ik vermoed dus iets met de luchtvering. Soms als de vering een keertje verhoogd en verlaagd is, dan is het een tijdje weg. Het zijn geen luide piepjes, maar wel heel irritant en heel gênant :confused: Wat zou dat kunnen zijn en vooral, hoelang zou het duren om te maken?
 
Onze model X piept sinds deze week :( Het is zijn kleine piepjes als je over een oneffen weg of in een klein putje rijdt. Ik vermoed dus iets met de luchtvering. Soms als de vering een keertje verhoogd en verlaagd is, dan is het een tijdje weg. Het zijn geen luide piepjes, maar wel heel irritant en heel gênant :confused: Wat zou dat kunnen zijn en vooral, hoelang zou het duren om te maken?


Sorry, kon het niet laten bij het horen van piepjes.... de tractor op het eind hoorde ook een piep :eek:
 
  • Funny
Reactions: Erik-S85 and STLL
Wat zou dat kunnen zijn en vooral, hoelang zou het duren om te maken?
de piep wordt niet op voorhand gemaakt maar wordt realtime, a la minuut gemaakt, tijdens een beweging van onderdelen;
Dus de piep maken, duurd niet lang.
Over de piep eventueel weghalen, weet ik niks, sorry;)
ofwel heb je de skoda parking radar
 
Spook in mijn model S?
Vandaag : 5 scherm-reboots. 1x stoel tijdens het rijden in entry-modus. Instrumenten paneel paar keer even op slot. En nu doet Keyless entry het niet en sluit de auto niet automatisch af (wel met keyfob) .
Heel raar... iemand vandaag ook zoiets? (Hoorde al van een wegspuitende S in Wormerveer zonder bestuurder..)
 
Spook in mijn model S?
Vandaag : 5 scherm-reboots. 1x stoel tijdens het rijden in entry-modus. Instrumenten paneel paar keer even op slot. En nu doet Keyless entry het niet en sluit de auto niet automatisch af (wel met keyfob) .
Heel raar... iemand vandaag ook zoiets? (Hoorde al van een wegspuitende S in Wormerveer zonder bestuurder..)


Who you gonna call? Ghostbusters !! :D

Of... Tesla Service ;)

 
Zoals ik al had gemeld in mijnafleverings berichtje had ik helaas wat slechte afleverpuntjes.
De belangrijkste was een kleine lakschade op bumper.
Omdat de afspraak bij Serge voor de volgende dag (lakbehandeling en rode remklauwen) al een tijdje stond en hij de auto het liefste zo spoedig mogelijk wil hebben heb ik de auto daar afgeleverd. Het bedrijf dat de remklauwen zou spuiten (gerenommeerd bedrijf) kon echter ook het plekje bijwerken zodat Serge gelijk daarna de hele auto kon behandelen. Dus Tesla gebeld of ik dit zo praktisch mocht oplossen en of zij dat wilde betalen. ( ca 200 euro)
Helaas kreeg ik te horen dat Tesla daar niet aan wil meewerken omdat dit bedrijf niet bij hun is aangesloten.
Mijn toezegging dat ik wilde tekenen voor de kwaliteit zodat zij gevrijwaard waren deed daar niets aan af.
Ook het feit dat zij toch een slechte aflevering hadden gedaan en ik zo een praktische snelle (klantvriendelijke) en goedkope oplossing had kon hun niet overtuigen.

Dat vond ik erg vreemd en teleurstellend. Op geen enkele manier een toenadering of oplossingsvoorstel van Tesla.

Verwacht ik teveel?
 
Model S 75D, net geleverd en:

- rechterruitenwisser geeft een "krak" elke keer hij "neer" is en terug omhoog moet komen
- linkerspiegel die spontaan elke keer naar beneden gericht staat tijdens het rijden, ook al richt ik hem nadien weer op en save ik dat onder mijn profiel

Geen grote issues, maar wel elke keer een confrontatie
 
Who you gonna call? Ghostbusters !! :D

Of... Tesla Service ;)

Thanks!
Tesla NL: Ctrl-alt-delete (2 scroll wieltjes indrukken en vasthouden)en opgelost.. (really).
En anders (Fremont)de deepreset :
1. Unplug any charging equipment
2. Put the car in park position
3. go to controls-E-brake and Power OFF. Click button and confirm.
4. Wait 4 minutes in the vehicle without opening any doors or windows/ pushing any buttons or the brake.
5. After 4 minutes, press the brake and everything should come back on.
 
Spook in mijn model S?
Vandaag : 5 scherm-reboots. 1x stoel tijdens het rijden in entry-modus. Instrumenten paneel paar keer even op slot. En nu doet Keyless entry het niet en sluit de auto niet automatisch af (wel met keyfob) .
Heel raar... iemand vandaag ook zoiets? (Hoorde al van een wegspuitende S in Wormerveer zonder bestuurder..)
Schijnt wel dat de nieuwe software update (die versneld gepushed wordt) een aantal problemen verhelpt? (zie oa draadje software 8.1)
 

Sorry, kon het niet laten bij het horen van piepjes.... de tractor op het eind hoorde ook een piep :eek:

Het zijn inderdaad zo'n piepjes :) Gisteren had ik ineens geen piepjes meer, zowel 's morgens als 's avonds niet, ik zal maar eens gaan zoeken naar gele veertjes :eek::D


de piep wordt niet op voorhand gemaakt maar wordt realtime, a la minuut gemaakt, tijdens een beweging van onderdelen;
Dus de piep maken, duurd niet lang.
Over de piep eventueel weghalen, weet ik niks, sorry;)
ofwel heb je de skoda parking radar

:D Zo'n parkeersensoren zou ik wel willen, ik weet alleen niet hoelang ze gaan blijven zitten als je een keertje optrekt :cool:
 
  • Funny
Reactions: Xfrank