Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ok, geen factuur gezien, komt nog, ze gingen het bekijken.

Veel DC charging maakt de onboard lader stuk hebben ze me net van service bevestigd. Straks geld de batterij warranty ook niet als je veel aan de SuC staat!?

View attachment 289372 View attachment 289373

Slaat toch nergens op.
Dat is zoals zeggen veel tanken maakt je naftbak/brandstofpomp/of weet ik veel kapot.
Het is hun charging netwerk en hun wagens, als dit al niet samen gaat dan klopt er iets niet.
 
Inderdaad toch heb ik de AC lader hier in mijn handen en die is vervangen.. die werkte zelfs nog! Ik kon nog AC laden maar geen DC!

Naar mijn idee staat de AC als main lader en telkens als je DC laad hoor je die klikken.. dus gok dat de relais ofzo "plakken" want deze lader is maar 11kW... Dus heeft eigenlijk niets met DC te maken. Eigenlijk een design fout lijkt me dan ?
 
Inderdaad toch heb ik de AC lader hier in mijn handen en die is vervangen.. die werkte zelfs nog! Ik kon nog AC laden maar geen DC!

Naar mijn idee staat de AC als main lader en telkens als je DC laad hoor je die klikken.. dus gok dat de relais ofzo "plakken" want deze lader is maar 11kW... Dus heeft eigenlijk niets met DC te maken. Eigenlijk een design fout lijkt me dan ?

Wat bij DC laden je hoort klikken zijn volgens mij een paar contactors (soort relays) in die junction box die ik eerder poste. Die zorgen ervoor de dat interne lader wordt gebypassed en DC stroom van de Supercharger rechtstreeks de batterij ingaat. Die junction box verbindt laadpoort, lader, motor en batterij en een HV systeem voor in de auto.
Als je niet meer DC kon laden maar wel AC zou ik dus eerder dat onderdeel verdenken.
Maar dit is slecht het vermoeden van een amateur koffiedikkijker, wellicht dat een defecte AC lader via die box toch de storing veroorzaakt. Of misschien hebben ze die ook vervangen.
Die AC lader is denk ik op eBay nog goed te verkopen. Ik weet iig wel iemand in Amsterdam die er mogelijk interesse in heeft.
 
Maar dit is slecht het vermoeden van een amateur koffiedikkijker, wellicht dat een defecte AC lader via die box toch de storing veroorzaakt. Of misschien hebben ze die ook vervangen.
Die AC lader is denk ik op eBay nog goed te verkopen. Ik weet iig wel iemand in Amsterdam die er mogelijk interesse in heeft.
Het AC laden ging dus wel nog goed, zonder probleem. Dus laat maar weten als je iemand kent met interesse voor de kostprijs wat te verlagen van de reparatie.

Heb ook zo een vermoeden dat ze mogelijk ook iets anders vervangen hebben. Zit die junction box ook onder de zetel? Anders check ik de dates eens aangezien alles mooi gelabeld is. Als ze die ook vervangen hebben dan kan het zijn dat ze iets teveel gedaan hebben of zit de logica van de junction box in de AC lader...

Ze hebben ook heel de voorkant er uit gehaald, de frunk lag overhoop
 
...Ze hebben ook heel de voorkant er uit gehaald, de frunk lag overhoop
Daaronder zit de hogespanningsconnector die je los moet nemen om veilig aan de auto te kunnen werken.
Pas nog maar eventjes goed op je 'defecte’ AC lader. Het lijkt mij niet uitgesloten dat je wel tot een schikking mbt de reparatiekosten komt en dan is het inleveren van de lader daar waarschijnlijk (een voor jou gunstig) onderdeel van.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Pas nog maar eventjes goed op je 'defecte’ AC lader. Het lijkt mij niet uitgesloten dat je wel tot een schikking mbt de reparatiekosten komt en dan is het inleveren van de lader daar waarschijnlijk (een voor jou gunstig) onderdeel van.
Klopt, daarom wou ik hem ook zelf bij houden, vertrouw dat meer.

Moet je aan tesla eens vragen hoe je met hun auto moet rijden zonder een werkende lader? Indien ze het niet kunnen dan is het onderdeel van de aandrijving en dus garantie.
Snap je idee, maar wielen heb je ook nodig lijkt me.

Ik verwacht zeker 200 000 km met zo'n lader, de meeste auto's rijden easy 200 000 km zonder gigantische kosten. Dat een EV goedkoper en eenvoudiger is lijkt me eerder een slecht verkoopspraatje geworden.
 
Last edited:
Daaronder zit de hogespanningsconnector die je los moet nemen om veilig aan de auto te kunnen werken.
Pas nog maar eventjes goed op je 'defecte’ AC lader. Het lijkt mij niet uitgesloten dat je wel tot een schikking mbt de reparatiekosten komt en dan is het inleveren van de lader daar waarschijnlijk (een voor jou gunstig) onderdeel van.

Er zit ook een HV verdeeldoos onder de frunk, zou ook nog kunnen dat ze die ook hebben vervangen.
Aansturing van de main junction box achterin gaat via de interne lader begrijp ik inmiddels dus dat deel zou defect kunnen zijn.
Een schikking evt met inleveren van de lader zou idd meest interessant zijn.
 
De auto vrijdag van de eerste beurt (“2 jaars beurt”, 48000 km en iets meer dan een jaar oud) terug gekregen @730 euro incl. Hoezo lage onderhoudskosten? Wat doen ze dan behalve nieuwe wissers? Met daarbij een hoop onder garantie vervangen onderdelen, dat dan wel, waaronder de rechtsachter deurgreep.

Die vervolgens niet goed blijkt te werken, deur gaat niet open en led brand ook niet na presenteren.

Ik denk dat het een niet goed ingeklikte stekker is, je kan je toch niet voorstellen dat een monteur met veel moeite die hendel monteert, de deur dichtgooit en dan niet meer open krijgt en vervolgens denkt: het is bijna weekend dus laat maar.

Vandaag even langs SeC Tilburg gereden en eerste afspraak pas over 2 weken... dat wordt nog wat als die model 3 komt. Zit dus 2 weken met een defecte achterdeur. Kom op Tesla, stekkertje controleren kost misschien kwartiertje.
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Vanochtend kreeg ik tijdens het rijden in onze S spontaan de melding “parkeerhulp uitgeschakeld”. Deze melding had ik vanavond nog steeds. Heeft iemand een idee wat dit kan hebben veroorzaakt en wat de oplossing kan zijn? Een harde en softe reset bieden geen oplossing.

D815F88E-DEE5-4F92-87DB-B7623D35FBF1.jpeg
 
Vanochtend kreeg ik tijdens het rijden in onze S spontaan de melding “parkeerhulp uitgeschakeld”. Deze melding had ik vanavond nog steeds. Heeft iemand een idee wat dit kan hebben veroorzaakt en wat de oplossing kan zijn? Een harde en softe reset bieden geen oplossing.

Ik heb dit ook al een paar dagen, soms gaat het weg en komt het weer random terug. Ik dacht eraan om mijn neus eraf te halen en te kijken of alle connectoren nog OK zijn. De auto is 'vrij' proper, geen belemmeringen op de sensoren. Als je ook op iets komt hoor ik het graag, wel erg storend als de sensoren continu afgaan als er niets voor de auto ligt...