Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Nouja, dat is toch een prima oplossing? He geluid wordt blijkbaar versterkt door die holle buizen. Als je dat opvult is het toch klaar?
Het had misschien af fabriek gemoeten, maar er lijkt mij weinig mis met de voorgestelde oplossing?

Niet mee eens...
Ik kan niks met een fix die "nagenoeg" oplossing biedt.
Fijn dat het geluid minder is ja, maar ik wil natuurlijk helemaal geen klapperende geluiden, lijkt me logisch.
En bovendien zie ik problemen liever bij de bron opgepakt ipv een "tijdelijke fix" (zoals het bij SeC zelf benoemen), dus pas dat losse busje dan op zou ik zeggen...
 
  • Like
Reactions: Hayden
Weet niet of anderen dit probleem herkennen, vast wel...

Een storende tekortkoming vind ik de luchtvering. Althans, het geklapper hiervan, het gebonk als je over een klinkerweg rijdt.
De MS zojuist naar SeC gebracht. Daar geven ze aan dat er aan het eind vd luchtvering een soort busje zit dat wat klappert op klinkerwegen. Doordat er holle framebuizen worden gebruikt (in tegenstelling tot bij de classic modellen) wordt dit geluid versterkt en hoor je dit dus goed.

Er schijnt op dit moment geen oplossing te zijn (want elke MS heeft dit schijnbaar), maar wel een workaround.
Die workaround is de holle framebuizen vullen met een of ander goedje (soort pur), waardoor het geluid nagenoeg niet meer hoorbaar is van binnen....tenzij je de radio uit zet.
Prima oplossing voor een auto > 100.000,-
:confused:

Dat gebeurd overal in de autoindustrie zelfs het gebruik van ijzeren gewichten en plakken bitume om geluid te dempen is heel normaal.
Ook in schepen wordt bijv. ook de stalen motorfundatie volgeblazen met zand om het geluid, van deze meestal holle constructie, te dempen.
Het nadeel van holle constructies is dat ze fungeren als klankkast. Als ze deze buizen af fabriek volschuimen is er blijkbaar niets aan de hand.
 
Nouja, dat is toch een prima oplossing? He geluid wordt blijkbaar versterkt door die holle buizen. Als je dat opvult is het toch klaar?
Het had misschien af fabriek gemoeten, maar er lijkt mij weinig mis met de voorgestelde oplossing?
We spuiten er wat PUR in dan hoor je het niet meer, tenminste als je de radio opzet...o_O
Noem ik toch geen prima oplossing, in de volksmond noemen ze dat lappen en tappen!
 
Dat lijkt me ook geen normale oplossing, maar het is niet een probleem dat ik veel heb gehoord. Komt het ook voor bij anderen? Of is dit een gevalletje aandrijfas "shudder" die bij sommigen wel overlast veroorzaakt en bij sommigen (nog) niet?
Compleet ander geluid: dit is een blikkerig gerammel. Al sinds de aflevering in 2015, diverse malen geprobeerd iets aan te doen, maar de pur-oplossong is volgens mij niet ingezet.
 
Compleet ander geluid: dit is een blikkerig gerammel. Al sinds de aflevering in 2015, diverse malen geprobeerd iets aan te doen, maar de pur-oplossong is volgens mij niet ingezet.

Begrijp ik. Ik was niet duidelijk. Ik doelde met het "shudder" probleem meer op het feit dat niet iedereen er last van lijkt te hebben. Dat lijkt in dit geval met de luchtvering ook zo.
 
Niet mee eens...
Ik kan niks met een fix die "nagenoeg" oplossing biedt.
Fijn dat het geluid minder is ja, maar ik wil natuurlijk helemaal geen klapperende geluiden, lijkt me logisch.
En bovendien zie ik problemen liever bij de bron opgepakt ipv een "tijdelijke fix" (zoals het bij SeC zelf benoemen), dus pas dat losse busje dan op zou ik zeggen...
Bij mij was het een stabilisatorstang. Vervangen en sindsdien fluisterstil. Misschien kan je er iets mee.
 
  • Informative
Reactions: vincentnl
Navigatie werkt niet meer na Service Beurt. Ze hebben er SW 2018.24.1 op gezet en nu krijg ik volgende melding.

KaartenNietBeschikbaar.png


Verder heb ik een upgrade van de TPMS sensoren laten uitvoeren, en aangezien ik after market velgen heb, had ik dus zelf de volgende sensoren laten plaatsen:

Model S : TPMS sensor ventiel voor de: Tesla Model S Bouwjaar: 10/2014 tot 12/2017 Type: Frequentie: 433MHzAutomatisch inlerend Orgineel sensor merk: Continental

Het is mij niet duidelijk wat ik nu zou moeten zien, maar na het resetten van de sensoren in het menu, krijg ik binnen een aantal seconde de melding dat alles ok is (voorheen duurde dit wel minuten). Ik zie echter nergens een menutje waar ik de bandenspanning kan aflezen, en ik zie continu het oranje platteband symbool in mijn dashboard.
1) Heb ik de correcte sensoren?
2) Klopt het dat het uitlezen nu sneller gaat?
3) Wat zou ik moeten zien als alles ok is?
 

Attachments

  • KaartenNietBeschikbaar.png
    KaartenNietBeschikbaar.png
    272.3 KB · Views: 60