You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee je gaat dan niet steeds langzamer rijden. Je gaat echt afremmen. Regenereren is remmen. Ik snap je redenering dat als je doseert met de versnellingspedaal dat je bij een noodstop trager bent, omdat je je voet nog moet verplaatsen. Maar dit is irrelevant omdat je auto dan al zelf de noodstop ingezet heeft.echter als je dan aan het regenereren bent, ga je automatisch steeds langzamer rijden tot je na een paar meter stil staat.
Dit is niet incorrect.Nee je gaat dan niet steeds langzamer rijden. Je gaat echt afremmen. Regenereren is remmen. Ik snap je redenering dat als je doseert met de versnellingspedaal dat je bij een noodstop trager bent, omdat je je voet nog moet verplaatsen. Maar dit is irrelevant omdat je auto dan al zelf de noodstop ingezet heeft.
Ah, ik heb een hekel aan automaat, heb het 2 keer gereden ofzo maar schakel veel liever zelf.
Nou ja, het zal inmiddels vast wel verbeterd zijn hoor, maar ik zat toen in een klein autootje met klein motortje en als je dan even gas wilde geven gaf die eerst gas, vervolgens schakelde hij een seconde later ofzo pas terug om sneller op te trekken maar ja, dat duurde zo lang, toen had het geen zin meer e.d. Elektrisch rijden heeft dat gelukkig niet, ik denk ook dat dat het grootste pluspunt is aan elektrisch rijden, het in de stad altijd meteen het vermogen beschikbaar hebben. Je hebt op die manier gewoon veel meer controle.Gewoon blijven oefenen
Nou ja, het zal inmiddels vast wel verbeterd zijn hoor, maar ik zat toen in een klein autootje met klein motortje en als je dan even gas wilde geven gaf die eerst gas, vervolgens schakelde hij een seconde later ofzo pas terug om sneller op te trekken maar ja, dat duurde zo lang, toen had het geen zin meer e.d. Elektrisch rijden heeft dat gelukkig niet, ik denk ook dat dat het grootste pluspunt is aan elektrisch rijden, het in de stad altijd meteen het vermogen beschikbaar hebben. Je hebt op die manier gewoon veel meer controle.
Nou nee, als je gewoon meteen terug schakelt ben je eerder weg dan wanneer je een seconde wacht. Tenzij je geen goede chauffeur bent inderdaad, dan kun je inderdaad beter automaat rijden.Ook in een klein autootje met een kleine ICE is je redenatie onzin. Wat je beschrijft doe je met een ICE met handbak ook.
Als je met een kleine ICE wilt accelereren zal je moeten terugschakelen en toeren maken. Of dit nu met de hand of automatisch is.
Wanneer het geen 15 jaar oud autootje geweest is, doet een automaat dat sneller dan met hand.
Alleen als je wacht op de automaat lijkt het langer te duren dan wanneer je zelf druk in de olie aan het roeren bent.
Met een Tesla heb je sowieso geen schakelbak en is het vermogen altijd direct beschikbaar waardoor het sowieso geen argument is.
Nou nee, als je gewoon meteen terug schakelt ben je eerder weg dan wanneer je een seconde wacht. Tenzij je geen goede chauffeur bent inderdaad, dan kun je inderdaad beter automaat rijden.
Met andere woorden, jij kunt niet rijden? Oké prima, kan gebeuren, moet je niet acteren alsof ik een troll ben.Welterusten je geeft in bijna elke post aan dat je werkelijk geen idee hebt waar je het over hebt.
Wellicht moet je een op een andere site gaan trollen.
Bij een wagen met automatische versnelling heb je altijd je linkervoet en rechterhand vrij. Daardoor kun je op elk moment veilig met twee handen je stuur vasthouden. Omdat je niet hoeft te schakelen en te ontkoppelen, kun je je volledig op het verkeer concentreren. Ook in de file, en dat zonder kramp in je benen. Rijden in een auto met een automatische versnellingsbak draagt zo zonder meer bij aan de verkeersveiligheid.
Hmm... dat hebben ze mij niet gezegd... dus ook als je 80000 km op een jaar of anderhalf rijdt is het weg garantie of wat?Garantie is tot 80K
Hij zegt alleen dat de fysieke bezigheid van terugschakelen (koppeling in, pook bewegen, koppeling op)bij het reageren op een verkeerssituatie net zolang duurt als het terugschakelen van een automaat. Voor je gevoel misschien niet omdat je bezig met de fysieke handeling, maar ik durf te wedden dat een dubbele koppeling automaat of een normale automaat van de huidige generatie sneller terug schakelt dan een mens in een handbak. Dat heeft niks met niet kunnen rijden te maken.Met andere woorden, jij kunt niet rijden? Oké prima, kan gebeuren, moet je niet acteren alsof ik een troll ben.
Oké, misschien dat ik inderdaad met een redelijk oude automaat reed, maar op een verkeerssituatie speel je in en zie je van tevoren aankomen, dus schakel je ook al van tevoren en dat doet een automaat niet, dus ben je in principe sneller wanneer je met de hand schakelt dan wanneer je met een automaat werkt.Hij zegt alleen dat de fysieke bezigheid van terugschakelen (koppeling in, pook bewegen, koppeling op)bij het reageren op een verkeerssituatie net zolang duurt als het terugschakelen van een automaat. Voor je gevoel misschien niet omdat je bezig met de fysieke handeling, maar ik durf te wedden dat een dubbele koppeling automaat of een normale automaat van de huidige generatie sneller terug schakelt dan een mens in een handbak. Dat heeft niks met niet kunnen rijden te maken.
Rowan,Nee, ik heb nog nooit Tesla gereden, maar kan me er wel wat bij indenken.
Het ging toch om onverwachte verkeerssituaties?Oké, misschien dat ik inderdaad met een redelijk oude automaat reed, maar op een verkeerssituatie speel je in en zie je van tevoren aankomen, dus schakel je ook al van tevoren en dat doet een automaat niet, dus ben je in principe sneller wanneer je met de hand schakelt dan wanneer je met een automaat werkt.
Een automaat weet toch niet of er een bocht aan komt, of dat het licht oranje gaat springen, of wanneer die auto rechts van je jouw baan op wil, of jij juist iemand rechts nog even snel in wil halen? Het lijkt me verder sterk dat de huidige automaten net zo snel reageren als een Tesla, de automaat waar ik mee reed in ieder geval niet.Het ging toch om onverwachte verkeerssituaties?
Waarom denk je dat je dat met een automaat niet kan doen, anticiperen? Daarnaast reageert een automaat zo snel tegenwoordig dat het niet eens nodig is om hem in S te zetten of alvast terug te schakelen.
Een automaat schakelt toch zelf terug als je afremt voor een bocht of voor de auto die van rechts op jouw baan komt? Dan hoef je toch niks te doen? Staat ie meteen in de juiste versnelling.Een automaat weet toch niet of er een bocht aan komt, of dat het licht oranje gaat springen, of wanneer die auto rechts van je jouw baan op wil, of jij juist iemand rechts nog even snel in wil halen? Het lijkt me verder sterk dat de huidige automaten net zo snel reageren als een Tesla, de automaat waar ik mee reed in ieder geval niet.