Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Jongens, gewoon even niet reageren op mensen die van geen ophouden weten, dan houden ze op, zo leert de ervaring.
Indeed. Vandaar ik ook niet meer reply na mijn quote:)

Ik heb echt mijn twijfels over mijn 2 M3 reserveringen, mede omdat één ervan in jaar 3 al over de 80.000 km heen gaat. De reparaties zijn erg duur (totale factuur was bijna 4000 euro, inclusief een jaar-onderhoud van 640 excl BTW.
Ik zit jaarlijks al over 80.000km :( Rond 90~100.000km per jaar. Maar sinds ik zo laat M3 reserveerde, hoop ik wel dat meeste kinderziektes opgelost worden.
 
Ik heb dan denk ik een ander issue. Bij mij kraakt de middenconsole als ik daar tegenaan duw. Tijdens het rijden heb ik vaak mijn knie daar tegen aan zitten, waardoor het eigenlijk continue kraakt.

Het is ook eenvoudig te reproduceren. Drukken bij 't rode pijltje en kraaaaaak

centerconsolesqueek.jpg

Heeft een panda een wind gelaten in die auto?
 
Ik heb een alfa spider 916 voor de leuk, die ik bijna nooit gebruik. Vorige week weer apk gekeurd na reparatie een paar kleine puntjes. Bij de testrit begon de auto echter een onheilspellend geluid te produceren vanuit het motorblok. Diagnose: waterpomp stuk, deze moet - samen met de distributieriem worden vervangen. Schijnt bij een v6 moeilijk te zijn, inschatting reparatie € 1200. Als ik deze kosten omsla naar kilometerkosten dan zijn zelfs de brandstofkosten (1 op 6) relatief gering...

Oh, [chips], ik jank op het verkeerde forum. :p
 
  • Funny
Reactions: HWS
Ik heb een alfa spider 916 voor de leuk, die ik bijna nooit gebruik. Vorige week weer apk gekeurd na reparatie een paar kleine puntjes. Bij de testrit begon de auto echter een onheilspellend geluid te produceren vanuit het motorblok. Diagnose: waterpomp stuk, deze moet - samen met de distributieriem worden vervangen. Schijnt bij een v6 moeilijk te zijn, inschatting reparatie € 1200. Als ik deze kosten omsla naar kilometerkosten dan zijn zelfs de brandstofkosten (1 op 6) relatief gering...

Oh, [chips], ik jank op het verkeerde forum. :p
Moet elke 3 jaar toch?
Tip: vraag een waterpomp met metalen schoepen, die gaan niet/minder snel kapot.

Heb je een 2.0TB of een 3.0?
Beide leuk ;-)
 
Moet elke 3 jaar toch?
Tip: vraag een waterpomp met metalen schoepen, die gaan niet/minder snel kapot.

Heb je een 2.0TB of een 3.0?
Beide leuk ;-)
3.0 v6 12 klepper. Moet geloof ik elke 5 jaar. De waterpomp van de v6 heeft standaard metalen schoepen, dacht ik. De waterpomp is daarom ook veel duurder dan die van de twinspark motoren, die kunststof schoepen hebben (maar wel elke drie jaar een nieuwe distributieriem nodig hebben...).
 
Wel wat off-topic, maar je zou het ook als een tekortkoming kunnen zien.
Als ze de S of de M3 nu eens wat meer zouden 'SUV'en...
Hier een idee dat Opel tientallen jaren geleden lanceerde als optie en sindsdien heb ik geen weet of er een ander merk zich ook aan gewaagd heeft:
rautkn.jpg

Als Musk zijn ingenieurs daarop zou loslaten...sensoren, automatisch uitklappen.
Ineens mogelijkheden om allerlei adapters mee te verkopen: skihouders, extra koffer, enz
 
  • Like
Reactions: CARdioDriver
Helaas gisteren het bekende probleem met de gele band op de MCU 1 geconstateerd .
Op het USA forum las ik dat het scherm niet goed tegen hitte kan (screen discoloration).
Nou was 2018 natuurlijk uitzonderlijk heet, maar om nu na elke hete zomer het scherm te laten vervangen.....:confused:
 
De eerste 3500 km zitten erop. Nog steeds genieten, maar toch twee puntjes tegengekomen:

1. De achteruitrijcamera, of het beeld ervan, vertoont storingen. Reset helpt niet.
2. De auto heeft last van indigestie. Met behoorlijke regelmaat komt er “van rechtsvoor” een geluid dat zo’n 6 tot 8 seconden aanhoudt en dat ik het beste kan omschrijven als een luide rommelende maag. Begint met middentoon, wordt dan lager en verdwijnt. Zowel tijdens rijden, laden als kort na stilstand. Ook hier hielp reset niet.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

(Goede grappen zijn uiteraard ook van harte welkom; ik ben nog op zoek naar inspiratie om dit geluid aan bijrijders uit te leggen)
 
Helaas gisteren het bekende probleem met de gele band op de MCU 1 geconstateerd .
Op het USA forum las ik dat het scherm niet goed tegen hitte kan (screen discoloration).
Nou was 2018 natuurlijk uitzonderlijk heet, maar om nu na elke hete zomer het scherm te laten vervangen.....:confused:
Hier ook. Ik wacht tot de beurt. Is an sich geen ramp. Rij er niet voor op en neer naar een SeC!
 
De synchronisatie van de kalender in mijn iphone blijft vaak achter.
Gistermiddag zag ik dat vrijdag om 21.22 de laatste sync was

Iemand een tip hoe je wellicht dit kunt oplossen?

Gebeurt mij ook geregeld, en meestal is de laatste suggestie van het scherm (zet de auto refresh optie van alle andere apps in je iphone uit) voldoende. Als ik een nieuwr app installeer, vergeet ik de auto refresh meestal uit te zetten.
Los daarvan: het is een bug die tesla er maar niet uit krijgt. Dit is al jaren zo.