Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik begreep dat het niet meer ondersteund werd.

Ok. Wist ik niet nee.

Ik heb vorig jaar een keer wat gespeeld met m'n Google home en 'Talk to EV car'.
Werkte best wel goed. Maar beetje dubbel gevoel m'n credentials af te staan aan 'derden'.

Een onderverdeling met rollen/bevoegheden in de Tesla API zou welkom zijn in deze. Zeker ivm toekomst. Deelauto's etc.

Misschien toch zelf maar keer zelf iets ontwikkelen met de API.

(nog meer offtopic + heel iets anders weer...) Wil eigenlijk al een tijdje een soort Maxem/VanDeBron functionaliteit hebben voor thuis met mijn zonnepanelen.
Ik lees m'n meter + panelen nu uit. Maar wil graag dat ie automatisch gaat laden met mooi weer.
 
Als ze het nou aan Siri zouden toevoegen.
Sta je straks op de parkeerplaats te schreeuwen "Hey Siri, open je klep !
Gelukkig worden de iPhones zo duur, dat binnenkort maar weinig mensen nog een iPhone hebben. Dus verwarring bij wie welke klep open of dicht gaat zal waarschijnlijk niet zo vaak voorkomen ;)
 
Dat werkt al!
Heb de remote S app en die maakt Siri opdrachten mogelijk.
Je kan er zelfs zelf een zin aan toevoegen dus als jij wil dat als je open je klep roept hij open gaat dan doet hij dat.
Werkt prima icm Mn Apple watch!
Ah ik dacht dat wat nu mogelijk was beperkt bleef tot de commando’s die Siri standaard herkende.
Ga ik ook eens proberen :)
 
E7C2BD25-AA6A-4D36-AEBD-24C5D6776487.jpeg
 
  • Funny
Reactions: ebullio
Vandaag op op de A12 (hp 83) een heftige phantom break gehad. Net een touringcar ingehaald, en snel weer naar rechts omdat er iemand aankwam. Exact op dat moment (ik reed een viaduct in, met schaduw op de grond) een heftige rem terwijl er niets voor mij reed)

Gevolg: grootlicht sein van de touringcar en een middelvinger. Ja, hoe kon ik dit uitleggen..

Dit is niet uit te leggen. Het enige wat een verantwoordelijk automobilist heeft te doen is AP niet gebruiken zolang dit kan gebeuren.
 
  • Like
Reactions: Gaston and PaulusdB
Dit is niet uit te leggen. Het enige wat een verantwoordelijk automobilist heeft te doen is AP niet gebruiken zolang dit kan gebeuren.

Dat vind ik wat ver gaan. Met andere woorden: iedereen die nu AP gebruikt is een onverantwoorde automobilist?

De discussie vind ik wel interessant. Je ziet op Dumpert regelmatig filmpjes van auto’s met herkenbaar kenteken die bij een dashcamauto een “brake-check” doen. Af en toe zie je ook dat de politie op basis van die beelden rijbewijzen in beslag neemt. Welk verweer heb je als je in de situatie van Timmm ineens politie voor je deur hebt staan om je verhaal aan te horen?
 
Dat vind ik wat ver gaan. Met andere woorden: iedereen die nu AP gebruikt is een onverantwoorde automobilist?
Strikt genomen wel; Je gebruikt doelbewust functionaliteit die je medeweggebruikers in gevaar kan brengen.

De discussie vind ik wel interessant. Je ziet op Dumpert regelmatig filmpjes van auto’s met herkenbaar kenteken die bij een dashcamauto een “brake-check” doen. Af en toe zie je ook dat de politie op basis van die beelden rijbewijzen in beslag neemt. Welk verweer heb je als je in de situatie van Timmm ineens politie voor je deur hebt staan om je verhaal aan te horen?
Geen lijkt me, zie boven.
 
Deze week naar het Service Centre om wat punten van de aflevering van de auto te laten corrigeren. Ik heb alleen nog twee dingen waarvan ik niet weet of ze 'normaal' zijn:

- Ten opzichte van andere merk auto's waar ik in heb gereden, laat de linker ruitenwisser een redelijk stuk van de voorruit aan de linkerkant ongewist. Op de bijgevoegde foto heb ik een streep gezet waar tot waar de ruitenwisser komt. Is dit normaal?
ruitenwisser.JPG

- Verder zie ik bij radio zenders geen iconen. Geen idee of dit zo hoort of dat je iconen hoort te zien? (zie bijgevoegde foto).
icons.JPG

Verder elke dag weer een fantastisch plezier om in te rijden ;)
 
Deze week naar het Service Centre om wat punten van de aflevering van de auto te laten corrigeren. Ik heb alleen nog twee dingen waarvan ik niet weet of ze 'normaal' zijn:

- Ten opzichte van andere merk auto's waar ik in heb gereden, laat de linker ruitenwisser een redelijk stuk van de voorruit aan de linkerkant ongewist. Op de bijgevoegde foto heb ik een streep gezet waar tot waar de ruitenwisser komt. Is dit normaal?
View attachment 339445

- Verder zie ik bij radio zenders geen iconen. Geen idee of dit zo hoort of dat je iconen hoort te zien? (zie bijgevoegde foto).
View attachment 339446

Verder elke dag weer een fantastisch plezier om in te rijden ;)
Die ruitenwisseruitslag is inderdaad niet normaal. Hij moet tot ruim verticaal komen en niet meer dan 2-2,5 cm overhouden naast de A stijl. Zenders hebben idd geen iconen tenzij je Tune-in gebruikt.