Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
43922FD0-4B17-4B5A-8819-A979042E9D97.jpeg
Is dat aan de linker en rechter kant?
En is het echt geel
of wat alleen wat minder wit ?
Ik heb namelijk ook een beetje kleur verschil langs de zijkanten.
43922FD0-4B17-4B5A-8819-A979042E9D97.jpeg

43922FD0-4B17-4B5A-8819-A979042E9D97.jpeg


Gele rand rondom.
 
Is dat aan de linker en rechter kant?
En is het echt geel
of wat alleen wat minder wit ?
Ik heb namelijk ook een beetje kleur verschil langs de zijkanten.
Bij mij ziet het er zo uit (zie foto) en dan langs alle randen. De auto staat nu bij het SEC Amsterdam voor een beurt. Helaas zijn de schermen niet op voorraad, dus daarvoor mag ik binnenkort nog een keer langsgaan.

IMG_2357.jpg
 
Hallo allemaal, donderdag laatstleden heb ik mijn Tesla in ontvangst mogen nemen, zie foto. Ondanks de titel van dit draadje (janken over tekortkomingen) wil ik toch eerst even stellen dat ik zeer gelukkig ben met de wagen. Ik wil het echter even hebben over iets waarvan ik hoop dat het aan mij ligt...: als audiofiel ging ik natuurlijk vooral even kijken naar wat het audiosysteem te bieden heeft. Hoewel premium genoemd, viel me de geluidskwaliteit (zelfs met de nieuwe "immersive sound") wat tegen. Het systeem om de balans te regelen... lijkt me telkens weer opnieuw toch een ander klankbeeld te geven, nadat ik omschakel van vb Spotify naar radio of omgekeerd. Het klinkt dan bijna alsof ik het geluid enkel hoor vanuit het touchscreen. Na weer wat regelen verdeelt het geluid zich wel weer. Tot daar toe, maar ... het systeem lijkt bugs te bevatten: vastgelegde radiozenders 'verliest' ie, snel omschakelen van vb spotify naar radio naar Tunein ... dan wil ie gewoon de radioposten niet spelen... dus onderaan de favorieten aanklikken werkt dan gewoon niet... Pas na het weer verwijderen van de favorieten en opnieuw toevoegen onthoudt ie die wel weer, maar ... later weer idem. Moet ik de gebruiksaanwijziging eens goed lezen of is er meer aan de hand? Dank voor jullie gewaardeerde inbreng! Hartelijke groeten uit Genk, België


dit is idd een bug in de mediaplayer.
en deze bug zou in de update van week 40 (die je kort nadien zal ontvangen via LTE) opgelost moeten zijn.

(helaas wordt de firmware vandaag schijnbaar minder goed getest dan in de beginjaren - in .40 zal wel weder een ander bugje zitten... helaas)
 
  • Like
Reactions: Jean Loyens
Bij mij ziet het er zo uit (zie foto) en dan langs alle randen. De auto staat nu bij het SEC Amsterdam voor een beurt. Helaas zijn de schermen niet op voorraad, dus daarvoor mag ik binnenkort nog een keer langsgaan.

View attachment 337767

er is een grote batch wagens uitgeleverd met -na verloop- de "gele rand" schermen.
deze worden allemaal vervangen... maar de toeloop is te groot voor het logistieke apparaat.
 
@Superendo
@RioolRat

Bedankt voor de reactie, ik heb het dus ook.
Het viel mij eerst niet zo op, maar nu ik het weet blijf ik er op letten. :D
Als Amsterdam weer open is moest ik toch al terug voor een paar slecht gerepareerde dingen die weer gedaan moeten worden.
Dan ook meteen maar dat scherm laten bestellen.
SEC Amsterdam is "gewoon" open, je kunt alleen niet superchargen. Op de parkeerplaatsen bij de stalls staan portocabins.
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
Wacht maar tot het onder nul wordt! De eerste minuten kan je zelfs 1000+ zien, zeker als je even op afstand voorverwarmde. (Aannemende dat de auto buiten niet aan een paal staat). Maar wees gerust, het daalt met rijden snel.
Paar feitjes:
- De regenbeperking treedt in al bij 15 graden Celsius. Dat was eerst 13 graden.
- Als het echt koud is wordt ook de vermogenskant tijdelijk beperkt, die is er wel het eerste af.
- het kan tot wel 25 a 30 minuten duren voordat regen vol beschikbaar wordt.
- superchargen gaat ook wat minder snel zolang de batterij nog koud is.

En, on topic: tranen hoef je er niet om te laten. Al deze toestanden zijn volstrekt normaal.

Het was niet echt wat ik verwacht had, ik heb gisterenmiddag toen hij nog steeds een regeneratie beperking gaf een paar stevig opgetrokken zoals @Janc aangaf. Dat werkt idd maar blijkbaar is het geen goed idee om in rechter (flauwe) bochten het e-pedaal te vloeren want dan komt er een metaalachtig geratel van de voorwielaandrijving af.
 
Het was niet echt wat ik verwacht had, ik heb gisterenmiddag toen hij nog steeds een regeneratie beperking gaf een paar stevig opgetrokken zoals @Janc aangaf. Dat werkt idd maar blijkbaar is het geen goed idee om in rechter (flauwe) bochten het e-pedaal te vloeren want dan komt er een metaalachtig geratel van de voorwielaandrijving af.

Die regen-beperkingen horen echt bij EV rijden, dat klopt en daar zal je aan moeten wennen, vrees ik. Als je het lukt het te negeren went het echt snel.

Dat geldt niet voor een metaalachtig geratel bij hard optrekken: meldt dat wel bij je SeC, want dat wil je denk ik laten checken.

Succes!
 
er is een grote batch wagens uitgeleverd met -na verloop- de "gele rand" schermen.
deze worden allemaal vervangen... maar de toeloop is te groot voor het logistieke apparaat.

Net gemaild voor mijn scherm. Werd geadviseerd om afspraak voor begin november te maken ivm levering schermen. Ik heb aangegeven dat als het een paar uur duurt, ik daar wel even ga werken, hoef ik geen vervangend vervoer...
Overigens is gele rand niet echt een probleem bij het rijden. In het ergste geval rij ik door tot de volgende (40K) beurt.
 
Die regen-beperkingen horen echt bij EV rijden, dat klopt en daar zal je aan moeten wennen, vrees ik. Als je het lukt het te negeren went het echt snel.

Dat geldt niet voor een metaalachtig geratel bij hard optrekken: meldt dat wel bij je SeC, want dat wil je denk ik laten checken.

Succes!

Ach, als iets erbij hoort dan is dat geen probleem. Wel heb je zo van wat is dit weer zeker als het na weer eens een keer fantom braking weg is.
Dat kwam waarschijnlijk doordat ik op het moment dat de auto in de ankers ging ik het e-pedaal vloerde om weer snelheid op te pakken.

Ratterelen van de aandrijving is i.d.d. weer nieuw en dat klinkt niet gezond. We zullen het op de lijst van klachten erbij zetten.
 
Volgens mij worden alle auto's nog steeds uitgeleverd met dit euvel. Rijders met een auto uit +/- mei 2018 hebben het probleem ook nog steeds. Dure hobby dat vervangen als je 250.000 autos in je vloot hebt en het probleem al na 4 maanden kan opsteken.

Idd de mijne is van juli dit jaar en het SeC heeft de het scherm al een keer vervangen wegens gele rand en een keer wegens slecht functioneren...
Wat dat betreft geen klachten over mijn SeC maar het is zo jammer dat het nodig is.
 

Om eerlijk te zijn ben ik verbaast om te horen dat Tesla dit (nog) niet heeft (met je voeten de kofferbak open maken zonder verder iets aan te raken), ik weet dat er meer merken zijn die dit al lang hebben.

Verbaasd? De Model S is een Langstreckenwagen. Het type lading daarvan is een koffer op wieltjes, die je ernaartoe rijdt terwijl de andere hand nonchalant in de broekzak steekt. Vijf meter voor aankomst opent die hand via de keyfob alvast de achterklep, zodat je meteen kunt inladen.

De iPace is geen Langstreckenwagen maar een leuk boodschappenautootje. Dan is voetbediening wel handig voor de bananendozen.
 

Om eerlijk te zijn ben ik verbaast om te horen dat Tesla dit (nog) niet heeft (met je voeten de kofferbak open maken zonder verder iets aan te raken), ik weet dat er meer merken zijn die dit al lang hebben.

Hiervoor moet keyless entry i.i.g. aan staan een en een veilige keyless entry bestaat er niet. Er bestaan alleen eenvoudig te hacken en iets minder eenvoudig te hacken keyless entry systemen.
 
Hiervoor moet keyless entry i.i.g. aan staan een en een veilige keyless entry bestaat er niet. Er bestaan alleen eenvoudig te hacken en iets minder eenvoudig te hacken keyless entry systemen.
Daar heb je een punt, misschien een combinatie van keyless entry + telefoon met GPS die beiden in de buurt van de auto aanwezig dienen te zijn.
Als alle telefoons dan weg van de auto zijn gaat het dus niet open. Zowel de entry als de telefoon nabootsen werkt dus niet want de auto weet dat de telefoon aantoonbaar ergens anders is. Of een GPS in de keyless entry, alleen irritant dat de batterij dan zo snel leeg gaat (tenzij de GPS dan weer pas ingeschakeld wordt zodra de key binnen 50 meter van de auto aanwezig is, of de auto dit aanvraagt). Nou ja hoe dan ook, ik ben er van overtuigd dat het systeem dusdanig verbeterd zou kunnen worden dat zonder handen de kofferbak openen mogelijk zou moeten zijn in ieder geval.