Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Euhm...ja.. Maar ze willen de volledige stuurhuis vervangen als oplossing.
Ik zou even kijken of dit met winterbanden ook gebeurt. Het zou ook kunnen komen doordat de nu hardere compound van de zomerbanden dit 'bokken' veroorzaakt. Wil je geen banden verwisselen, ga dan een uur in een verwarmde garage staan en stuur nog eens hard naar links en naar rechts. Als dit 'gekraak' dan nog bestaat dan zou Tesla wel eens gelijk kunnen hebben.
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
Ik zou even kijken of dit met winterbanden ook gebeurt. Het zou ook kunnen komen doordat de nu hardere compound van de zomerbanden dit 'bokken' veroorzaakt. Wil je geen banden verwisselen, ga dan een uur in een verwarmde garage staan en stuur nog eens hard naar links en naar rechts. Als dit 'gekraak' dan nog bestaat dan zou Tesla wel eens gelijk kunnen hebben.
Hmm, maar ik heb dit al sinds een jaar geleden (zomer en winter dagen).
Ze hadden begin van december paar draagarmen en voorste stabilisator stangen vervangen om dit euvel te verhelpen. Ook een pittig factuur gekregen voor die herstellingen :(
Dus zal die stuurhuis maar moeten laten vervangen...dure december...
 
Hmm, maar ik heb dit al sinds een jaar geleden (zomer en winter dagen).
Ze hadden begin van december paar draagarmen en voorste stabilisator stangen vervangen om dit euvel te verhelpen. Ook een pittig factuur gekregen voor die herstellingen :(
Dus zal die stuurhuis maar moeten laten vervangen...dure december...
Ja, dan zijn de banden dus geen factor. Ik heb bij mijn eerste Tesla ook het stuurhuis moeten laten vervangen, gelukkig nog onder garantie. Niet vanwege dit geluid maar omdat de auto bij optrekken naar links trok en bij afremmen naar rechts. De afwijkingen waren zo groot dat na 7.000 km de banden al vervangen moesten worden.
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
Heeft iemand al ervaring met dit gekraak (naar links & recht sturen) want ik kwam terug van SeC en ze vragen toch een pittig factuur voor vervangen van onderdelen.

Nog nooit meegemaakt met alle vroegere auto's in mijn bezit...

Stuur je vaak terwijl je stilstaat? Heb je dit ook tijdens het rijden? Ik heb er een hekel aan dat in Autopark de auto niet minimaal vooruit of achteruit rolt want dat haalt gigantisch veel kracht van de ophanging.
 
Ik zou zeggen dat dat onder de garantie valt (conformiteitsvereiste). Je mag van een auto van een dergelijke prijsklasse toch verwachten dat na 5j de deurhendels nog gewoon werken.

Haha. Dream on...
Een van mijn deurhendels is een paar jaar geleden vervangen (geen coulance). Het gescheurde subframe waarin de motor hangt ook (geen coulance). De vastgeroeste spiegels zijn nog altijd onwrikbaar (geen coulance) enz.

Ik ben heel tevreden met mijn Tesla. En ook met het nakomen van de garantie: vorig jaar een andere batterij, dit jaar een nieuwe drive-train. Maar reken niet op Europese ‘conformiteit’ of coulance. Non-existing.