Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben het ondertussen kotsbeu met Tesla.
Ik heb er eentje gekocht in 2014, P85D.
Veel problemen mee gehad (tientallen keren naar Antwerpen moeten rijden), en telkens gerepareerd onder garantie.
Uiteindelijk reed de wagen de laatste 6 maanden zonder noemenswaardige problemen alvorens deze te verkopen in 2018.
Ik vind/vond het idee achter Tesla leuk, en de problemen hebben ze toen telkens kunnen oplossen... ik behield dus mijn vertrouwen in het merk.
Dus opnieuw een Model S P100D gekocht in augustus 2018.
Na een aantal dagen begonnen de eerste problemen al, die ook te maken hadden met de veiligheid van de wagen (niet accelereren, plots inhouden, zelf remmen (ook als AutoPilot niet actief was)).
Lang verhaal kort is de wagen meer dan een jaar bij Tesla geweest voor een 7-tal reparaties.
Toen ik de wagen de laatste keer mocht ophalen stond deze in panne in de garage zelf (batterij defect), terwijl deze 100% zeker in orde ging zijn.
Bon... ik ben het spelletje beu en start net als Tesla Claim in NL zelf een groepering in België op.
Ik zal kortelings meer informatie posten.
In de groepering zal ik een duplicaat van de briefwisseling tussen de advocaten, dagvaarding van Tesla en het eerste vonnis posten.
Ik ben in ieder geval niet te spreken over de gebrekkige kwaliteit.
Plots remmen (manueel rijden), plots uitwijken als er geen obstakels zijn, het willekeurig uitvallen van de schermen, krakende geluiden, steekassen die al veelvuldig zijn vervangen, enzovoort, dit is niet hetgeen we mogen accepteren van een autofabrikant.
Ik wil met mijn gezin veilig geraken van A naar B, dat is niet het geval in deze wagen.

Een voormalige Tesla-ambassadeur.
 
Ik heb steeds een goede service ervaren maar de bereikbaarheid is een drama. Mijn auto afgelopen vrijdag naar Tesla moet laten takelen en telefonisch nooit binnen geraakt. Steeds dat bandje, om zot van te worden. Uiteindelijk gewoon naar de garage zelf moeten rijden om te weten wat of hoe. Bij mijn vorige merken kon je gewoon de telefoon nemen en had je onmiddellijk iemand aan de lijn. In het begin had ik er nog begrip voor omdat ze platgebeld werden van nieuwe eigenaars die wilden weten op welke boot hun Tesla stond. Maar nu is het heel kalm en blijven ze onbereikbaar.
 
Service is nog niet zo het probleem bij mij.
De onkunde wel... men krijgt het gewoon niet gerepareerd en telkens dezelfde problemen komen terug.
We spreken hier over een auto die net 2 jaar is geworden en die van mei 2019 tot juni 2020 bij Tesla stond.
 
Service is nog niet zo het probleem bij mij.
De onkunde wel... men krijgt het gewoon niet gerepareerd en telkens dezelfde problemen komen terug.
We spreken hier over een auto die net 2 jaar is geworden en die van mei 2019 tot juni 2020 bij Tesla stond.
Begint zich steeds meer af te tekenen dat je óf een Tesla zonder problemen hebt (ben het nu aan het afkloppen...) óf dat je een rampenbak hebt. Misschien zou Tesla gewoon die rampenbakken moeten innemen en omruilen en niet penny wise & pound foolish moeten zijn. Beter voor iedereen en mooie aanvulling van de spare parts.
 
Ik heb hen dat zelfs voorgesteld: neem de auto terug en haal deze uit elkaar voor analyse. Bezorg mij een andere (en dit na enkele maanden).
Hier gingen ze niet op in.
Vervolgens heb ik zwart op wit een deal dat ze de wagen gingen terugnemen als ze deze niet hersteld kregen in februari 2019.
Na 1 dag al opnieuw miserie...
Uiteindelijk kwamen ze hun afspraak opnieuw niet na waarna ik heb laten dagvaarden.

Vorige week voerde de wagen (bij manueel rijden) plots een uitwijkmanoeuvre uit naar het rijvak waar een auto van tegengestelde richting kwam. Ik heb op het nippertje een aanrijding kunnen vermijden.
Godzijdank zaten m’n kinderen niet in de wagen.
Er was geen enkele aanleiding om uit te wijken... er was geen obstakel, wel begon het net lichtjes te regenen.
Ik ben enkele minuten aan de kant gaan staan met trillende benen.
Ik had medeleven met de inzittenden van de andere wagen... die mensen konden er ocharm niets aan doen...
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Als je auto zo kan uitwijken tijdens manueel rijden, ben je volgens mij

iu


Heb hier in de buurt ook een weg waar ADAS wat van de wijs wordt gebracht. Poten aan het stuur houden.
 
Ik heb steeds een goede service ervaren maar de bereikbaarheid is een drama. Mijn auto afgelopen vrijdag naar Tesla moet laten takelen en telefonisch nooit binnen geraakt. Steeds dat bandje, om zot van te worden. Uiteindelijk gewoon naar de garage zelf moeten rijden om te weten wat of hoe. Bij mijn vorige merken kon je gewoon de telefoon nemen en had je onmiddellijk iemand aan de lijn. In het begin had ik er nog begrip voor omdat ze platgebeld werden van nieuwe eigenaars die wilden weten op welke boot hun Tesla stond. Maar nu is het heel kalm en blijven ze onbereikbaar.
Ik denk optie 5 zet je in de wachtrij van het SeC. Daar zit vaak maar 1 persoon aan de telefoon.

Vroeger bij BMW kwam ik ook in de wachtrij hoor.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Onze tweede auto is een bmw en bij onze dealer moet ik nooit wachten.
Maar ik klaag tot nu toe niet over de service alleen dat je niemand kan bereiken.
Zal niet zo een populaire BMW dealer zijn ;). Heb ervaringen met een BMW autodealer, en een BMW motorrad dealer. Maar goed, misschien ben ik wat flexibel; hangt er ook vanaf wanneer je belt. Als je als klant aan de balie staat heb je ook liefst dat je geholpen wordt, en niet moet wachten tot het telefoontje afgelopen is.

Misschien is er wel wat voor te zeggen dat Tesla extra SeC's moet openen. Voor je BMW kan je bij wijze van spreke bij elke stad met +20000 inwoners terecht, maar bij Tesla is dat nog niet zo.
 
Ik denk optie 5 zet je in de wachtrij van het SeC. Daar zit vaak maar 1 persoon aan de telefoon.

Vroeger bij BMW kwam ik ook in de wachtrij hoor.

Vroeger inderdaad.

Mijn vrouw heeft een mini en als er iets is, belt bmw zelf actief. Laatst voor een apk van enkele tientjes. Kwamen ze zelfs de mini aan huis voor ophalen en savonds weer terugbrengen.

Los daarvan, heeft een tesla rijder er helemaal niets aan hoe het er bij andere merken aan toe gaat.

Dat iemand zelf maar besluit om zijn tesla naar de garage te laten takelen is ongehoord. Ook al zou dat bij andere merken ook gebeuren.
 
Als je auto zo kan uitwijken tijdens manueel rijden, ben je volgens mij

iu


Heb hier in de buurt ook een weg waar ADAS wat van de wijs wordt gebracht. Poten aan het stuur houden.

Hmm, dit antwoord kan best met meer respect kan.
Laten we stellen dat ik met andere wagens rijdt die sneller zijn dan de P100D, die net iets meer van de bestuurder vergen.
Tot daar het “ongeschikt” bestempelen van iemand die je niet kent.
Anderzijds zijn het “handen”, geen poten.

Verder stelde ik dat AutoPilot uit stond, en je dus wel degelijk moet sturen om op de baan te blijven.
Als je stuur plots naar links draait zonder alarm, obstakel, en je binnen 2 sec tegen een tegenligger gaat botsen, dan lijkt het dat ik dit correct heb gemanaged.

Alle respect voor u Wooter, maar heb dat ook voor mensen die wel problemen ervaren.
Ook ik was ooit een ambassadeur (heb heel wat Tesla’s via m’n referral zien gaan), maar dat helaas niet meer.
 
Dat iemand zelf maar besluit om zijn tesla naar de garage te laten takelen is ongehoord. Ook al zou dat bij andere merken ook gebeuren.
Het verschil zit 'm in de garantie en bijbehorende mobility service. Binnen de 80000km/2j takelt Tesla, erbuiten valt dat onder je eigen verzekering. Net zoals bij andere merken. Mijn Audi werd toentertijd ook niet magisch naar de dealer getakeld op kosten en instructies van Audi...
 
Hmm, dit antwoord kan best met meer respect kan.
Laten we stellen dat ik met andere wagens rijdt die sneller zijn dan de P100D, die net iets meer van de bestuurder vergen.
Tot daar het “ongeschikt” bestempelen van iemand die je niet kent.
Anderzijds zijn het “handen”, geen poten.

Verder stelde ik dat AutoPilot uit stond, en je dus wel degelijk moet sturen om op de baan te blijven.
Als je stuur plots naar links draait zonder alarm, obstakel, en je binnen 2 sec tegen een tegenligger gaat botsen, dan lijkt het dat ik dit correct heb gemanaged.

Alle respect voor u Wooter, maar heb dat ook voor mensen die wel problemen ervaren.
Ook ik was ooit een ambassadeur (heb heel wat Tesla’s via m’n referral zien gaan), maar dat helaas niet meer.
Het systeem dat stuurcorrecties buiten autopilot veroorzaakt is voornamelijk Lane Assist. In de handleiding staat een lijst van opmerkingen, beperkingen en onvolkomenheden, maar uit eigen ervaring na 140000km in mijn Model X is dat systeem niet krachtig genoeg om je richting een tegenligger te sturen als je correct je stuur vast houdt.

Dezelfde opmerkingen gaan overigens ook op voor vergelijkbare systemen van de concurrentie.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Het systeem dat stuurcorrecties buiten autopilot veroorzaakt is voornamelijk Lane Assist. In de handleiding staat een lijst van opmerkingen, beperkingen en onvolkomenheden, maar uit eigen ervaring na 140000km in mijn Model X is dat systeem niet krachtig genoeg om je richting een tegenligger te sturen als je correct je stuur vast houdt.

Dezelfde opmerkingen gaan overigens ook op voor vergelijkbare systemen van de concurrentie.

Blij dat ik dit bijgeleerd heb *sarcasm*.
Al m’n voertuigen (behalve supercar) zijn uitgerust met Lane Assist (of equivalent van dat merk).
In dit bepaald voorbeeld was de baan recht, zonder bochten, en zat ik netjes in mijn vak.
De wagen stuurde uit zichzelf naar links, richting het andere rijvak.
Dat is nu net het gehele probleem, net daarom post ik hier.
Ik heb (samen met m’n vorige Model S en AutoPilot v1) 150.000 km gedaan.
Ben jij daarom een slechtere chauffeur, omdat je 10k km minder gedaan hebt?
Je weet dat ik trouwens niet de enige ben met deze issues als ik naar je post historiek kijk.
We zijn hier niet om wat slecht te praten over Tesla hé, wel om issues aan te kaarten en desnoods stappen te ondernemen (hetgeen ik al gedaan heb, en waarbij Tesla wel degelijk veroordeeld is tot het betalen van een fixe schadevergoeding EN de wagen in perfecte staat af te leveren, hetgeen dus blijkbaar opnieuw niet gelukt is).
 
Het verschil zit 'm in de garantie en bijbehorende mobility service. Binnen de 80000km/2j takelt Tesla, erbuiten valt dat onder je eigen verzekering. Net zoals bij andere merken. Mijn Audi werd toentertijd ook niet magisch naar de dealer getakeld op kosten en instructies van Audi...

ja, maar tesla in het geheel niet kunnen bereiken in zo’n situatie en zelf maar aan de slag te gaan is wel te zot (de meeste merken helpen je wel en is alleen de vraag wie de kosten draagt. Tesla liet het bij “helpen” al afweten). Nog los, dat dat bij lange na niet het enige was begrijp ik.
 
  • Like
Reactions: Danny85
ja, maar tesla in het geheel niet kunnen bereiken in zo’n situatie en zelf maar aan de slag te gaan is wel te zot (de meeste merken helpen je wel en is alleen de vraag wie de kosten draagt. Tesla liet het bij “helpen” al afweten). Nog los, dat dat bij lange na niet het enige was begrijp ik.
Takelen gaat via pechverhelping, optie 1 in het belmenu. Dan kom je bij een callcenter terecht, niet bij een individuele SeC.