Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Blij dat ik dit bijgeleerd heb *sarcasm*.
Al m’n voertuigen (behalve supercar) zijn uitgerust met Lane Assist (of equivalent van dat merk).
In dit bepaald voorbeeld was de baan recht, zonder bochten, en zat ik netjes in mijn vak.
De wagen stuurde uit zichzelf naar links, richting het andere rijvak.
Een weg hier in de buurt is mijn perfecte traject om lane assist te testen: bij elke tegenligger reageert de auto, door ofwel uit te wijken of te vertragen, of beide.

Dus ik ben wel bekend met de kracht van het lane assist systeem, en de handicaps.

We zijn hier niet om wat slecht te praten over Tesla hé, wel om issues aan te kaarten en desnoods stappen te ondernemen (hetgeen ik al gedaan heb, en waarbij Tesla wel degelijk veroordeeld is tot het betalen van een fixe schadevergoeding EN de wagen in perfecte staat af te leveren, hetgeen dus blijkbaar opnieuw niet gelukt is).
Talk is cheap. Je mag natuurlijk altijd linken naar het vonnis, zodat we kunnen meelezen.
 
aah, dus als hij dat had gedaan was hij vast wel heeeel tevreden.
De juiste opties kiezen geeft inderdaad meer kans tot tevredenheid. Er is een reden waarom pechverhelping de eerste optie is in het keuzemenu, en rechtstreeks iemand van het SeC spreken optie 5 is. Da's een beetje zoals ik die op een zondagochtend zou bellen naar mijn BMW dealer in de hoop dat ik iemand aan de lijn krijg om me af te slepen; dat gaat ook niks geven.
 
Een weg hier in de buurt is mijn perfecte traject om lane assist te testen: bij elke tegenligger reageert de auto, door ofwel uit te wijken of te vertragen, of beide.

Dus ik ben wel bekend met de kracht van het lane assist systeem, en de handicaps.


Talk is cheap. Je mag natuurlijk altijd linken naar het vonnis, zodat we kunnen meelezen.

Allé, omdat gij het zijt.
Ik veronderstel dat ik nu uw respect krijg, ik vecht er al een uur voor *sarcasm*.
Je zou bijna denken dat je in dienst bent van Tesla.
Hoe “krachtig” het stuur draait is van geen belang.
Geen enkel systeem mag zelfs de minste actie ondernemen om diens inzittenden in gevaar te brengen.
 

Attachments

  • D303B96F-38F2-4BFF-84A8-327DD5558950.jpeg
    D303B96F-38F2-4BFF-84A8-327DD5558950.jpeg
    169.7 KB · Views: 61
  • Like
Reactions: bpsmits
  • Disagree
  • Like
Reactions: job-lek and bpsmits
iu


Verder, proficiat met je 11K. Je bent wel vergeten het stuk uit het vonnis te toveren waarin staat welke problemen er eigenlijk waren en waarop het bedrag gebaseerd is.

“Talk is cheap”.
Nu is het “proficiat met je 11k”.
Jij bent van CMS zeker?
Ze hebben in ieder geval genoeg informatie om me te identificeren nu.
Wees gerust, het volledige vonnis staat binnen enkele dagen online, samen met de communicatie... en GoPro-beelden wanneer de wagen in panne staat bij afhaling...
Zo kan je copy paste doen als je volgende Tesla problemen blijft geven...
 
Ik denk dat iedereen alle respect heeft voor terecht gefrustreerde eigenaars die een probleem niet opgelost krijgen bij Tesla.

Maar er zitten er ook een aantal tussen waarvan ze denken dat de nulmeridiaan door hun gat loopt, elk akkefietje erbij slepen en doen alsof ze bij elk incident van de autopilot een half uur staan te hyperventileren op de pechstrook., absoluut hulpeloos worden bij het horen van een keuzemenu, helemaal overdonderd raken van het gebruik van een app op hun smartphone en vrolijk en hevig ja-knikkend een gloednieuwe auto met deuken en krassen rondom tevreden uit de showroom rijden om vervolgens te janken dat ze geen nieuwe Tesla krijgen en hoe ze vinden dat Tesla ten alle tijde hen van en naar het service center moeten rijden, een vervangwagen moet klaar staan en Tesla, in tegenstelling tot henzelf, niet op een fout betrapt mag worden.

Van die mensen denk ik dat ze best gewoon een Audi turbodiesel kopen. Zo een klanten wil je niet.

Uit een vorig leven (toen ik nog BMW reed) heb ik voldoende ervaringen gehad, en gehoord van collega-chauffeurs van andere premium merken, waar er na garantie ook geen vervangwagens stonden, in het weekend de mechaniek niet open was en je buiten garantie ook gewoon moest rekenen op je eigen bijstandsverzekering. Niet janken, zo is het, en bij Tesla krijg je dan nog een (afgeleefde) Model S mee; bij Porsche een Audi of Seat en bij BMW een 1-reeks of een MINI.
 
Ik denk dat iedereen alle respect heeft voor terecht gefrustreerde eigenaars die een probleem niet opgelost krijgen bij Tesla.

Maar er zitten er ook een aantal tussen waarvan ze denken dat de nulmeridiaan door hun gat loopt, elk akkefietje erbij slepen en doen alsof ze bij elk incident van de autopilot een half uur staan te hyperventileren op de pechstrook., absoluut hulpeloos worden bij het horen van een keuzemenu, helemaal overdonderd raken van het gebruik van een app op hun smartphone en vrolijk en hevig ja-knikkend een gloednieuwe auto met deuken en krassen rondom tevreden uit de showroom rijden om vervolgens te janken dat ze geen nieuwe Tesla krijgen en hoe ze vinden dat Tesla ten alle tijde hen van en naar het service center moeten rijden, een vervangwagen moet klaar staan en Tesla, in tegenstelling tot henzelf, niet op een fout betrapt mag worden.

Van die mensen denk ik dat ze best gewoon een Audi turbodiesel kopen. Zo een klanten wil je niet.

Uit een vorig leven (toen ik nog BMW reed) heb ik voldoende ervaringen gehad, en gehoord van collega-chauffeurs van andere premium merken, waar er na garantie ook geen vervangwagens stonden, in het weekend de mechaniek niet open was en je buiten garantie ook gewoon moest rekenen op je eigen bijstandsverzekering. Niet janken, zo is het, en bij Tesla krijg je dan nog een (afgeleefde) Model S mee; bij Porsche een Audi of Seat en bij BMW een 1-reeks of een MINI.

Alle respect daarvoor, en ik ga met een aantal punten akkoord.
Terzijde moet je niet iedereen over dezelfde kam scheren.
Tesla heeft mij zonder vervangwagen gezet terwijl mijn wagen bij hen stond, voor de 7e reparatie, en ze mij uiteindelijk ingebreke stelden en hun vervangwagen als gestolen gingen opgeven (I kid you not).
Of een wagen nu 10k of 150k kost, een wagen mag NOOIT zijn inzittenden in gevaar brengen.
Als je zo’n dramatische fouten begint te accepteren, dan ga je effectief te ver (voor de “liefde” van het merk of idee dat erachter zit).
Je moet accepteren dat er nu eenmaal probleemwagens zijn waarbij Tesla niet in staat is het probleem op te lossen, in combinatie met een waardeloze service of communicatie.
Groeipijnen... dat kan... maar dan nog moet ik, of een ander, dit niet accepteren.
Ik kan die wagen niet zonder gewetensproblemen verkopen aan een andere partij.
Wat als die wel een accident krijgt? Mijn fout? Tesla’s fout? Daar begint de miserie opnieuw...

Terzijde zag mijn laatste vervangwagen er anders niet slecht uit.
 

Attachments

  • C6AAA4A0-CD40-4025-A42B-A088762A5A10.jpeg
    C6AAA4A0-CD40-4025-A42B-A088762A5A10.jpeg
    789.6 KB · Views: 41
  • Like
Reactions: bpsmits and Dim70
Ik denk dat het systeem van SEC ipv dealer in deze op zijn limieten botst. Dat in combinatie met een stugge houding zorgt blijkbaar regelmatig voor heel wat frustratie. Een dealer staat tussen klant en fabrikant. Het Tesla-systeem maakt dat je als klant geen verhaal hebt. Via het gerecht eventueel maar dat is een hele drempel, hoge kost en zenuwslopend.
De houding van Tesla getuigt van nogal wat pretentie (je mag blij zijn dat wij onze auto aan jou willen verkopen) en is volgens mij de belangrijkste reden voor de tanende verkoopcijfers nu andere merken met alternatieven komen.
 
  • Like
Reactions: bpsmits and Danny85
Ik denk dat het systeem van SEC ipv dealer in deze op zijn limieten botst. Dat in combinatie met een stugge houding zorgt blijkbaar regelmatig voor heel wat frustratie. Een dealer staat tussen klant en fabrikant. Het Tesla-systeem maakt dat je als klant geen verhaal hebt. Via het gerecht eventueel maar dat is een hele drempel, hoge kost en zenuwslopend.
De houding van Tesla getuigt van nogal wat pretentie (je mag blij zijn dat wij onze auto aan jou willen verkopen) en is volgens mij de belangrijkste reden voor de tanende verkoopcijfers nu andere merken met alternatieven komen.

Correct.
Afspraken worden niet nagekomen, hoewel ze zwart op wit staan.
Niemand neemt verantwoordelijkheid, of je kan geen gesprek hebben met die personen, dat was vroeger anders tijdens het P85D debacle met de “ludicrous upgrade”.
Hier zat ik in Hasselt met techniekers die vanalles aan het vervangen waren, maar nooit resultaat boekte.
Daarna hetzelfde in Leuven.
We moeten die onkunde niet accepteren.
We werken allemaal hard voor ons geld, als ze niet kunnen leveren wat ze beloven, en contractueel aangaan, dan mogen ze mijn inziens blij zijn als we enkel het contract nietig willen verklaren...

Zie (in mijn geval) wat ze nu krijgen... iemand die ontevreden is en die dat na 2 jaar miserie begint te verkondigen (ik heb eerder alles netjes voor mezelf gehouden).
Ik heb in het begin nog aangedrongen op een nieuwe S, daarna terugbetaling... nu nietigheid en schadevergoeding.
Die mannen denken dat ze alles zijn...
Alle problemen aan hun wagens zijn "conceptueel" en "eigen aan het merk" zodra er rechters tegenover hun staan.
Ik zou dat accepteren als dat ook op hun website of in hun showrooms staat.
 
  • Like
Reactions: bpsmits
“Talk is cheap”.
Nu is het “proficiat met je 11k”.
Jij bent van CMS zeker?
Ze hebben in ieder geval genoeg informatie om me te identificeren nu.
Wees gerust, het volledige vonnis staat binnen enkele dagen online, samen met de communicatie... en GoPro-beelden wanneer de wagen in panne staat bij afhaling...
Zo kan je copy paste doen als je volgende Tesla problemen blijft geven...

ik had eigenlijk liever de go pro beelden en het bewijs dat auto pilot af stond toen hij richting tegenligger ging.
Ik heb namelijk vorige zaterdag iets soortgelijks meegemaakt met auto pilot aan waar ik ook geen aandacht verder heb aan geschonken aangezien ik snel heb ingegrepen en Beta enzo....

met auto lane assist stuurt hij lichtje bij maar verder.....

hoe ik je verhaal lees is dat wanneer alle hulp systemen uitstaan, de auto toch kan ingrijpen en zich in een tegenligger kan boren, dus een witte lijn overschrijden etc....dat zou wel een serieuze zijn.

Maar daar heb ik een vermoeden dat het vonnis geen uitspraak zal over gedaan hebben.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
ik had eigenlijk liever de go pro beelden en het bewijs dat auto pilot af stond toen hij richting tegenligger ging.
Ik heb namelijk vorige zaterdag iets soortgelijks meegemaakt met auto pilot aan waar ik ook geen aandacht verder heb aan geschonken aangezien ik snel heb ingegrepen en Beta enzo....

met auto lane assist stuurt hij lichtje bij maar verder.....

hoe ik je verhaal lees is dat wanneer alle hulp systemen uitstaan, de auto toch kan ingrijpen en zich in een tegenligger kan boren, dus een witte lijn overschrijden etc....dat zou wel een serieuze zijn.

Maar daar heb ik een vermoeden dat het vonnis geen uitspraak zal over gedaan hebben.

Met AutoPilot kan die sowieso die toeren uithalen... maar dat weten we allemaal, en daar letten we op.
Het gevaar zit ‘m dat die wagen plots zogezegd een object detecteert dewelke er niet is en hiervoor uitwijkt.

Geloof me, ik heb hopen beelden, maar helaas niet van dat moment.
Ik veronderstel dat Tesla die logs wel kan uitlezen.

De “top”advocaten van Tesla hadden een bepaald moment zelfs geschreven dat het normaal is dat de Model S remt als je over een streep rijdt, maar haaks dus...
Tot ze erop gewezen werden dat er een streep is aan elk rood licht... (ik heb namelijk zo’n lijn voor m’n uitrit, en ze beschuldigde mij van een 3e graads overtreding terwijl het effectief een onderbroken lijn is... kwestie dat ze niet goed weten hoe ze Google Streetview correct moeten gebruiken).

Let wel: het was net 2 minuten licht beginnen regenen... maar dan nog, moet je me daarom in een tegenligger boren?
 
  • Like
Reactions: bpsmits
Ik denk dat iedereen alle respect heeft voor terecht gefrustreerde eigenaars die een probleem niet opgelost krijgen bij Tesla.

Maar er zitten er ook een aantal tussen waarvan ze denken dat de nulmeridiaan door hun gat loopt, elk akkefietje erbij slepen en doen alsof ze bij elk incident van de autopilot een half uur staan te hyperventileren op de pechstrook., absoluut hulpeloos worden bij het horen van een keuzemenu, helemaal overdonderd raken van het gebruik van een app op hun smartphone en vrolijk en hevig ja-knikkend een gloednieuwe auto met deuken en krassen rondom tevreden uit de showroom rijden om vervolgens te janken dat ze geen nieuwe Tesla krijgen en hoe ze vinden dat Tesla ten alle tijde hen van en naar het service center moeten rijden, een vervangwagen moet klaar staan en Tesla, in tegenstelling tot henzelf, niet op een fout betrapt mag worden.

Van die mensen denk ik dat ze best gewoon een Audi turbodiesel kopen. Zo een klanten wil je niet.

Uit een vorig leven (toen ik nog BMW reed) heb ik voldoende ervaringen gehad, en gehoord van collega-chauffeurs van andere premium merken, waar er na garantie ook geen vervangwagens stonden, in het weekend de mechaniek niet open was en je buiten garantie ook gewoon moest rekenen op je eigen bijstandsverzekering. Niet janken, zo is het, en bij Tesla krijg je dan nog een (afgeleefde) Model S mee; bij Porsche een Audi of Seat en bij BMW een 1-reeks of een MINI.

volgens mij zie jij de Ernst van de gebreken niet. Het gaat juist niet over het al dan niet klaarstaan van een loaner of welke optie je moet kiezen aan de telefoon.

het gaat over veiligheid, Tesla’s die voor de tigste keer bij de dealer staan, spontaan op een rechte weg op de andere baan belanden, etc etc etc
 
  • Like
Reactions: bpsmits and Danny85
Als je auto zo kan uitwijken tijdens manueel rijden, ben je volgens mij

iu


Heb hier in de buurt ook een weg waar ADAS wat van de wijs wordt gebracht. Poten aan het stuur houden.

Wooter,

Ik vind deze reactie echt niet kunnen op dit forum. Wij voeren hier nette, inhoudelijke discussies. Je speelt hier op de man.

Sowieso reageer je iedere keer bijzonder heftig op kritiek op Tesla, waarbij je bijna per definitie twijfelt aan de oprechtheid van de klager. Ik rijd zelf sinds 2013 in Tesla’s, heb er inmiddels 6 gekocht waarvan nog 2 in ons bezit (X p100d en 3 performance). Genoeg ervaring om te weten dat Tesla echt wel (soms zeer forse) steken laat vallen.
 
Tesla heeft mij zonder vervangwagen gezet terwijl mijn wagen bij hen stond, voor de 7e reparatie, en ze mij uiteindelijk ingebreke stelden en hun vervangwagen als gestolen gingen opgeven (I kid you not).
Kijk, dit zijn zo een verhalen die erg onwaarschijnlijk lijken.

Een ingebrekestelling gebeurt niet zonder dat je daar iets vanaf weet. Een ingebrekestelling is als iemand zich niet aan de afspraken houdt.

Of een wagen nu 10k of 150k kost, een wagen mag NOOIT zijn inzittenden in gevaar brengen.
De meeste auto's beseffen nog niet eens dat er gevaar is. Die rijden gewoon waar hun chauffeur naar toe wijst.

Hier zat ik in Hasselt met techniekers die vanalles aan het vervangen waren, maar nooit resultaat boekte.
Daarna hetzelfde in Leuven.
In Leuven is zelfs geen SeC :p

Ik heb in het begin nog aangedrongen op een nieuwe S, daarna terugbetaling... nu nietigheid en schadevergoeding.
Hoe redelijk, je eiste een nieuwe S maar hebt 11K gekregen.

De “top”advocaten van Tesla hadden een bepaald moment zelfs geschreven dat het normaal is dat de Model S remt als je over een streep rijdt, maar haaks dus...
Tot ze erop gewezen werden dat er een streep is aan elk rood licht... (ik heb namelijk zo’n lijn voor m’n uitrit, en ze beschuldigde mij van een 3e graads overtreding terwijl het effectief een onderbroken lijn is... kwestie dat ze niet goed weten hoe ze Google Streetview correct moeten gebruiken).
Het probleem is dat jij én die advocaten conceptueel noobs zijn, terwijl het zo simpel is: elk systeem kan falen, ook een lane assist, en zeker een systeem dat 10 jaar geleden nog niet eens bestond. En bijgevolg distilleren die advocaten wat een technicus bij Tesla ze vertelt, en distilleer jij wat jij op het internet leest. En niemand denkt even van "goh, Tesla's zijn wel technologisch voorop, maar zijn zeker nog niet perfect".
 
Last edited:
Je speelt hier op de man.
De man gaf zelf aan dat ie de controle over zijn auto zo kwijt was, dat ie even verder moest bekomen.

Ik vind dat ongeschikt rijgedrag.

En ja, daar kan ik dan stevig uit de hoek komen, want het moest maar eens familie zijn die plots zo een malloot in zijn P100D voor zich krijgt en zijn verantwoordelijk afschuift op een lane assist.

Geschikt/ongeschikt is ook een leuke NL meme.

Verder reageer ik ook niet goed op prietpraatjes waar de helft van de details van ontbreken. Hoezo een ingebrekestelling op een vervangwagen? Hoezo nieuwwaarde terugeisen, en later blij zijn met een gecensureerd stukje van een vonnis van 11K? En de GoPro is net niet aan het opnemen terwijl het mis loopt, maar het zal wel in de diagnoselogs van z'n Tesla zitten (die circa na 2 weken worden overschreven)?

Er zal zeker een bron zijn van de irritatie, maar het lijkt me vooral dat iemand ergens ongelukkig mee was dat die nulmeridiaan inderdaad weer niet door zijn gat liep en een Tesla ondanks de reclame niet perfect is, net zoals een iPhone niet 48 uren op een acculading kan, een Windows computer met firewall en antivirus toch niet virusvrij blijft en het kraantjeswater toch niet van dezelfde kwaliteit als bronwater is.
 
De man gaf zelf aan dat ie de controle over zijn auto zo kwijt was, dat ie even verder moest bekomen.

Ik vind dat ongeschikt rijgedrag.

En ja, daar kan ik dan stevig uit de hoek komen, want het moest maar eens familie zijn die plots zo een malloot in zijn P100D voor zich krijgt en zijn verantwoordelijk afschuift op een lane assist.

En geschikt/ongeschikt is ook een leuke NL meme.
Volgens mij heeft deze berijder adequaat gereageerd, niet? Een aanrijding met een tegenligger is voorkomen. Is het nou echt zo moeilijk om te begrijpen dat een berijder desondanks nogal wat van zijn apropos zal zijn? Ik heb werkelijk nog nooit iemand horen verkondigen dat je rekening zou moet houden met een auto die uit zichzelf in de richting van een tegenligger stuurt. Al helemaal niet als de autopilot uit staat.
 
  • Like
Reactions: KL0809 and bpsmits
Wooter,

Ik vind deze reactie echt niet kunnen op dit forum. Wij voeren hier nette, inhoudelijke discussies. Je speelt hier op de man.

Sowieso reageer je iedere keer bijzonder heftig op kritiek op Tesla, waarbij je bijna per definitie twijfelt aan de oprechtheid van de klager. Ik rijd zelf sinds 2013 in Tesla’s, heb er inmiddels 6 gekocht waarvan nog 2 in ons bezit (X p100d en 3 performance). Genoeg ervaring om te weten dat Tesla echt wel (soms zeer forse) steken laat vallen.

Hij
De man gaf zelf aan dat ie de controle over zijn auto zo kwijt was, dat ie even verder moest bekomen.

Ik vind dat ongeschikt rijgedrag.

En ja, daar kan ik dan stevig uit de hoek komen, want het moest maar eens familie zijn die plots zo een malloot in zijn P100D voor zich krijgt en zijn verantwoordelijk afschuift op een lane assist.

En geschikt/ongeschikt is ook een leuke NL meme.

Nu ben je de weg helemaal kwijt...
Ik heb nooit de controle verloren, de wagen stuurde op een rechte baan zelf naar een ander rijvak.
Nu ben je effectief te ver aan het gaan met jr assumpties.
Ik zou bijna denken dat jij zo iemand bent met een Audi turbodiesel (zoals je zelf omschrijft en aanneemt).
Gedraag je eens normaal wil je...
Je noemt me ongeschikt, onbekwaam en een noob.
Ik rijd al langer met Tesla dan jij...
Bizar dat m’n andere voertuigen met Lane Assist nog nooit op een andere wagen hebben willen knallen.

Leuven: excuses, Zaventem, Leuvensesteenweg...
 
Als je auto zo kan uitwijken tijdens manueel rijden, ben je volgens mij

iu


Heb hier in de buurt ook een weg waar ADAS wat van de wijs wordt gebracht. Poten aan het stuur houden.
Zeer ongepast zo’n antwoord als je de exacte omstandigheden niet kent.
Zeker van een moderator mogen we verwachten dat hij/zij het beschaafd houdt op dit forum. zo jammer.
 
Verder reageer ik ook niet goed op prietpraatjes waar de helft van de details van ontbreken. Hoezo een ingebrekestelling op een vervangwagen? Hoezo nieuwwaarde terugeisen, en later blij zijn met een gecensureerd stukje van een vonnis van 11K? En de GoPro is net niet aan het opnemen terwijl het mis loopt, maar het zal wel in de diagnoselogs van z'n Tesla zitten (die circa na 2 weken worden overschreven)?

Er zal zeker een bron zijn van de irritatie, maar het lijkt me vooral dat iemand ergens ongelukkig mee was dat die nulmeridiaan inderdaad weer niet door zijn gat liep en een Tesla ondanks de reclame niet perfect is, net zoals een iPhone niet 48 uren op een acculading kan, een Windows computer met firewall en antivirus toch niet virusvrij blijft en het kraantjeswater toch niet van dezelfde kwaliteit als bronwater is.

Je gaat direct al uit van “prietpraatjes”, waarop je nogal agressief reageert. Je zou ook op een nette manier door kunnen vragen. Zo houden wij het op dit forum een stuk plezieriger.

Waarom ook weer termen als “meridiaan door zijn gat” hanteren?