Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Na twee weken nog steeds geen toegang tot mijn auto via de app. Iemand dat wel snel geregeld? Graag pm...

Heb zelf ook een week moeten wachten. Uiteindelijk 2 mailtjes gestuurd ([email protected]) met in de bijlage de eindfactuur zodat ze alle informatie bij de hand hebben. Had via leasemaatschappij productieplek gekocht en dat was de reden dat het zo lang duurde (en uiteraard de drukte van deze laatste maand).
 
vandaag met de nieuwe velgen en winterbanden op de snelweg gereden.
Geen bromtoon meer bij 127 km/h ????????

Tja zijn de achterbanden al gaan cuppen na 2600KM?
Ik heb het inmiddels gemeld bij Tesla en heb voor 15 januari een afspraak om de uitlijning te controleren.

Dan had je kennelijk een ander brommetje.
'De 120km brom' komt echt van de motor (of daar in de buurt). Had en heb die brom. Met de 21'' zomerset en de 19'' winterset.
Is ook niet zomaar een brommetje, maar meer een soort loeiende stofzuiger achterin.

Nu is er bij mij wel iets bijzonders aan de hand. De motor is al een keer vervangen en toch heb ik de brom nog. Zou zelfs kunnen beweren dat hij nu harder is.
Maar als ze hem 'blind' vervangen hebben door een niet geteste andere motor dan is er dus best een redelijke kans dat ik weer een 'foute' motor te pakken hebben. We gaan het leren in januari.
 
Vanochtend vroeg bij Tesla Amsterdam geweest. Volgens de monteur was het geluid van de klappende ruitenwissers normaal.
We hebben het bij 2 andere Tesla's uitgeprobeerd en die bleken hetzelfde geluid te maken.
Ze konden er dus niets aan doen.

De luidspreker in mijn linker voorportier bleek gescheurd en wordt binnenkort vervangen.
Gelijk ook een set rubberen matten besteld.

Het geluid van klappende ruitenwissers is niet normaal. Ik heb vandaag de hele dag gereden in de regen en heb mij daar ontzettend aan gestoord. Het klappen vindt bij mij plaats aan het begin van de beweging, volgens mij alleen bij de ruitenwisser aan de bestuurderskant, aan het uiteinde.

Het is echt een hard geluid. Bijzonder is dat het niet bij iedere beweging plaats vindt, er lijkt zelfs enig ritme in te zitten: vier tot vijf keer achter elkaar klappen en dan weer een tot twee keer niet.

Bij de hoge continu stand klappert de ruitenwisser overigens in het geheel niet.

Ik zal proberen een opname te maken, maar dit is absoluut niet acceptabel.
 
Het geluid van klappende ruitenwissers is niet normaal. Ik heb vandaag de hele dag gereden in de regen en heb mij daar ontzettend aan gestoord. Het klappen vindt bij mij plaats aan het begin van de beweging, volgens mij alleen bij de ruitenwisser aan de bestuurderskant, aan het uiteinde.

Het is echt een hard geluid. Bijzonder is dat het niet bij iedere beweging plaats vindt, er lijkt zelfs enig ritme in te zitten: vier tot vijf keer achter elkaar klappen en dan weer een tot twee keer niet.

Bij de hoge continu stand klappert de ruitenwisser overigens in het geheel niet.

Ik zal proberen een opname te maken, maar dit is absoluut niet acceptabel.

Klopt. Gisteren heb ik er op gelet, niets bijzonders te horen bij de wissers. Het fenomeen klappen komt dus niet bij alle wagens voor.
 
Vorige week ook klappende ruitenwissers ervaren. Ze lijken bij mij alleen te klapperen bij 110-120 km/h. Verder nog niet opgemerkt. Anderen de zelfde ervaring?

- - - Updated - - -

Mijn AM/FM doet het overigens ineens niet meer. Alle overige bronnen prima, maar AM/FM geeft geen geluid. Herkenbaar? Iets aan te doen?
 
Hoe herken je de 'brom'? Tot 100 km/uur hoor ik geen verschil tussen stroom geven en nemen. Boven 100 hoor je duidelijk wanneer je stroom geeft (brommetje) of neemt (geen geluid). Brom is niet echt hinderlijk, maar er is wel duidelijk een verschil tussen < 100 en > 100. Is dit normaal?

- - - Updated - - -

Hoe herken je de 'brom'? Tot 100 km/uur hoor ik geen verschil tussen stroom geven en nemen. Boven 100 hoor je duidelijk wanneer je stroom geeft (brommetje) of neemt (geen geluid). Brom is niet echt hinderlijk, maar er is wel duidelijk een verschil tussen < 100 en > 100. Is dit normaal?
 
Hoe herken je de 'brom'? Tot 100 km/uur hoor ik geen verschil tussen stroom geven en nemen. Boven 100 hoor je duidelijk wanneer je stroom geeft (brommetje) of neemt (geen geluid). Brom is niet echt hinderlijk, maar er is wel duidelijk een verschil tussen < 100 en > 100. Is dit normaal?

- - - Updated - - -

Hoe herken je de 'brom'? Tot 100 km/uur hoor ik geen verschil tussen stroom geven en nemen. Boven 100 hoor je duidelijk wanneer je stroom geeft (brommetje) of neemt (geen geluid). Brom is niet echt hinderlijk, maar er is wel duidelijk een verschil tussen < 100 en > 100. Is dit normaal?

onder de 100 hoor ik alleen bij accelereren een lichte brom. Vanaf 120 km/uur is deze brom wat luider en continu aanwezig. Als je er op let valt het zeker op. Iemand die een keer met je meerijdt zal het niet opmerken.
 
Ik hoor ook een trilling/brom. Echt alleen rond de 120. Een heel laagfrequent geluid. Is het luid? Nee, niet zo luid dat ik de radio harder moet zetten, maar in een stille auto wel duidelijk waarneembaar. Is dit nou de bewuste brom?