Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Toch wel wat zorgelijk. Kan Tesla dit blijven financieren? Als er zo grootschalig nieuwe motoren nodig zijn, en ze blijkbaar bij sommigen ook vrij snel weer kuren gaan vertonen...Een elektromotor staat toch bekend als een motor waar in principe weinig fout mee zou moeten kunnen gaan. In veel machines draaien ze jaren en jaren zonder problemen en onderhoud. Vraag me toch af of er geen constructie/ontwerpfout in zit.

Alle onderdelen gaan terug naar tesla voor revisie danwel onderzoek. Ze gooien zulke waardevolle onderdelen niet zomaar bij t vuilnis.
 
Nog even terugkomend op de brom van mijn tesla model s performance ! Bij aflevering brom aanwezig . Niet wetend wat normaal voor EV het enige weken aangezien en daarna gemeld in Tilburg. De drive unit werd vervangen zonder enige problemen behalve dat het geluid onveranderd aanwezig was na de ruil. De auto is daarna nogmaals bekeken en geluids opnamen verstuurd naar USA alwaar de technici van mening waren dat het geluid binnen de norm viel van acceptabel. Aangegeven dat ik dit toch niet kan accepteren een dergelijke brom. Wacht nu al weer een week op respons! Suggesties zijn welkom!
 
Nog even terugkomend op de brom van mijn tesla model s performance ! Bij aflevering brom aanwezig . Niet wetend wat normaal voor EV het enige weken aangezien en daarna gemeld in Tilburg. De drive unit werd vervangen zonder enige problemen behalve dat het geluid onveranderd aanwezig was na de ruil. De auto is daarna nogmaals bekeken en geluids opnamen verstuurd naar USA alwaar de technici van mening waren dat het geluid binnen de norm viel van acceptabel. Aangegeven dat ik dit toch niet kan accepteren een dergelijke brom. Wacht nu al weer een week op respons! Suggesties zijn welkom!

Ik meende ook een brom te hebben. Tesla stelde vast dat het aan de banden lag. Zijn onderling verwisseld, uitgelijnd en gebalanceerd.
En inderdaad lijkt dit de oplossing.
 
Beste collegae,

Sedert enkele dagen heb ik een toenemend "morse" geluid op de speakers van de wagen. Dit is onafhankelijk van het geluidsnivo, want even luid al geluid op nul. Het is alsof de wagen signalen op bepaalde plaatsen capteert. Een reset lost het probleem niet op.
Enig idee wat het probleem is en hoe op te lossen?
 
Beste collegae,

Sedert enkele dagen heb ik een toenemend "morse" geluid op de speakers van de wagen. Dit is onafhankelijk van het geluidsnivo, want even luid al geluid op nul. Het is alsof de wagen signalen op bepaalde plaatsen capteert. Een reset lost het probleem niet op.
Enig idee wat het probleem is en hoe op te lossen?
Mobieltje in het bergvakje onder display gelegd toevallig?
 
Nog even terugkomend op de brom van mijn tesla model s performance ! Bij aflevering brom aanwezig . Niet wetend wat normaal voor EV het enige weken aangezien en daarna gemeld in Tilburg. De drive unit werd vervangen zonder enige problemen behalve dat het geluid onveranderd aanwezig was na de ruil. De auto is daarna nogmaals bekeken en geluids opnamen verstuurd naar USA alwaar de technici van mening waren dat het geluid binnen de norm viel van acceptabel. Aangegeven dat ik dit toch niet kan accepteren een dergelijke brom. Wacht nu al weer een week op respons! Suggesties zijn welkom!


Na de laatste weken in meerdere Tesla's met 120+ brom te hebben gereden ben ik er achter dat er 2 soorten brom zijn.
Er is BROM (hard) en er is brom (zacht). Er zijn gelukkig ook Tesla's die helemaal geen BROM/brom hebben.

Om BROM kan je niet heen, dat is werkelijk een bak herrie. BROM is te verhelpen door het uitwisselen van de motor.

De brom is subtieler, je moet er echt even voor gaan zitten om deze waar te nemen.
Als je de brom eenmaal hebt ontdekt ga je hem makkelijker herkennen en je er mogelijk aan ergeren.
Voor zowel BROM als brom geldt dat het beter op de passagiersstoel dan op de bestuurdersstoel is te horen.

Zelf dacht ik de BROM te hebben vanaf 120 km/uur. Dit blijkt nu achteraf brom te zijn.

Anderhalve week geleden heb ik de winterbanden laten wisselen. Achterbanden naar voor en voorbanden naar achter. De brom lijkt nu wat minder. Een forumlid die eerder BROM had heeft daarna met mijn auto gereden en wist mij te melden dat ik absoluut geen BROM heb.

Een mogelijke oorzaak van de brom is het cuppen van de achterbanden. Dit cuppen wordt mogelijk weer veroorzaakt door een slechte uitlijning.

Volgende week laat ik de zomerbanden weer monteren en uiteraard goed balanceren en uitlijnen. Daarna eens kijken of de brom er al dan niet nog is.

Ik heb er overigens 2 weken geleden wel een brommetje bijgekregen, exact tussen 50 en 60 km/uur. Ook hier geldt dat het niet dramatisch is maar afhankelijk van je geestelijke toestand ga je je er mogelijk aan ergeren.
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Ik heb, denk ik, last van zowel brom als brommetje. De laatste mag van mij wel weg, maar ik stoor me er niet aan. De brom daarentegen, die werkt me op de zenuwen. Onze Tesla staat nu in Tilburg en er wordt naar beide brommen (en een aantal andere punten) gekeken. Erg benieuwd wat dat gaat opleveren, hoewel ik bang ben voor een negatief resultaat. De P85 loaner heeft geen enkele brom.
 
Na de laatste weken in meerdere Tesla's met 120+ brom te hebben gereden ben ik er achter dat er 2 soorten brom zijn.
Er is BROM (hard) en er is brom (zacht). Er zijn gelukkig ook Tesla's die helemaal geen BROM/brom hebben.

Om BROM kan je niet heen, dat is werkelijk een bak herrie. BROM is te verhelpen door het uitwisselen van de motor.

De brom is subtieler, je moet er echt even voor gaan zitten om deze waar te nemen.
Als je de brom eenmaal hebt ontdekt ga je hem makkelijker herkennen en je er mogelijk aan ergeren.
Voor zowel BROM als brom geldt dat het beter op de passagiersstoel dan op de bestuurdersstoel is te horen.

Zelf dacht ik de BROM te hebben vanaf 120 km/uur. Dit blijkt nu achteraf brom te zijn.

Anderhalve week geleden heb ik de winterbanden laten wisselen. Achterbanden naar voor en voorbanden naar achter. De brom lijkt nu wat minder. Een forumlid die eerder BROM had heeft daarna met mijn auto gereden en wist mij te melden dat ik absoluut geen BROM heb.

Een mogelijke oorzaak van de brom is het cuppen van de achterbanden. Dit cuppen wordt mogelijk weer veroorzaakt door een slechte uitlijning.

Volgende week laat ik de zomerbanden weer monteren en uiteraard goed balanceren en uitlijnen. Daarna eens kijken of de brom er al dan niet nog is.

Ik heb er overigens 2 weken geleden wel een brommetje bijgekregen, exact tussen 50 en 60 km/uur. Ook hier geldt dat het niet dramatisch is maar afhankelijk van je geestelijke toestand ga je je er mogelijk aan ergeren.

Zegt de ene Tesla-rijder tegen de ander:
"Heb jij last van een kleine of een grote?"
:tongue:
 
Na de laatste weken in meerdere Tesla's met 120+ brom te hebben gereden ben ik er achter dat er 2 soorten brom zijn.
Er is BROM (hard) en er is brom (zacht). Er zijn gelukkig ook Tesla's die helemaal geen BROM/brom hebben.

Om BROM kan je niet heen, dat is werkelijk een bak herrie. BROM is te verhelpen door het uitwisselen van de motor.

De brom is subtieler, je moet er echt even voor gaan zitten om deze waar te nemen.
Als je de brom eenmaal hebt ontdekt ga je hem makkelijker herkennen en je er mogelijk aan ergeren.
Voor zowel BROM als brom geldt dat het beter op de passagiersstoel dan op de bestuurdersstoel is te horen.

Zelf dacht ik de BROM te hebben vanaf 120 km/uur. Dit blijkt nu achteraf brom te zijn.

Anderhalve week geleden heb ik de winterbanden laten wisselen. Achterbanden naar voor en voorbanden naar achter. De brom lijkt nu wat minder. Een forumlid die eerder BROM had heeft daarna met mijn auto gereden en wist mij te melden dat ik absoluut geen BROM heb.

Een mogelijke oorzaak van de brom is het cuppen van de achterbanden. Dit cuppen wordt mogelijk weer veroorzaakt door een slechte uitlijning.

Volgende week laat ik de zomerbanden weer monteren en uiteraard goed balanceren en uitlijnen. Daarna eens kijken of de brom er al dan niet nog is.

Ik heb er overigens 2 weken geleden wel een brommetje bijgekregen, exact tussen 50 en 60 km/uur. Ook hier geldt dat het niet dramatisch is maar afhankelijk van je geestelijke toestand ga je je er mogelijk aan ergeren.

Wat een bende bromberen bijeen hier, zeg :crying:
 
Net om 22.00 mijn Tesla vanuit Dusseldorf teruggekregen na afgelopen zaterdagavond, na verder vlekkeloos verlopen reis naar Zwitserland (oa. Julierpas op 2280m!) en terug, te zijn gestrand wgs kapotte DC/DC converter bij supercharger te Wilnsdorf. Hoofdbatterij was geladen maar spanning op 12V batterij te laag en auto deed niets meer. ADAC hulp kon 'snachts weinig meer en volgende dag na lang laden 12v batterij afgevoerd naar servicecenter te Dusseldorf. wij na nachtje in naastgelegen hotel met huurauto door Tesla geregeld weg naar huis voortgezet. Hedenmiddag gebeld: auto wordt vanavond weer afgeleverd. door mij gemelde 120km/u-brom is nu verholpen door vervanging van drive unit. Rammelende panoroof helaas met extra laag tape op centrale lipje (nu wel rammeltje weg). Brom is nu verdwenen op snelheden tot i.i.g. 160km/u (kort testritje)
Hulde voor snelle service (ook hotelrekeningen kunnen naar Tesla)
 
Zojuist mijn Tessie achtergelaten bij het SC in A'dam - ze krijgt haar 20.000km jubileum cadeautje: een nieuwe motor. Ik heb weer de blauwe P85+ loaner mee, zelfde gewaarwording als vorige keer: "Jemig wat een herrie bij <50 komt er van die 21" banden.. Maar wat is hij ongelofelijk stil bij 120km/h). Ik hoop ZO op het beste van twee werelden: fluisterstil in de stad, én fluisterstil op de snelweg. Ik ga de hele dag zitten duimen..

Update: Tessie is weer levend :cool:. Kreeg vanochtend wel een urgent belletje van het track-and-trace bedrijf: de stroom is eraf gehaald, je auto wordt mogelijk gestolen!! :biggrin: Maar nu zie ik haar weer in de app. En zie ik dat ze proberen de fabriekshal op te warmen via de airco van mijn auto, maar dat terzijde :) Om zes uur kan ik haar ophalen. Ik voel me bijna net zo als toen ik haar voor het eerst in Tilburg ophaalde :biggrin:
 
Last edited:
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

De onze krijgt over anderhalve week ook een nieuwe motor. Verder was de arme Amelie vandaag druk bezig om zo'n 500 mensen te bellen om door te geven dat de rode adapter eraan komt. Ik kreeg de mijne mee bij het ophalen vandaag in Tilburg.

Andere punten die zijn verholpen:

- kraak in stuurwiel (bij trekken/duwen aan stuur). Lijkt nu wel bijna helemaal stil, hopelijk blijft dat zo
- moeilijk werkende knoppen lendesteunverstelling passagier. Werkt nu weer soepel
- lekkage dakraam. Ramen en rubbers zijn vervangen
- rammelend dakraam, tijdelijk zelf verholpen door plakbandjes te plakken op het lipje vooraan. Nu ook zonder plakband stil
- ruitenwissermotor vervangen, omdat deze zo af en toe veel meer herrie maakte

Dus, ik ben een erg blij mens. Sorry dat ik zo off-topic ben. :)
 
Ik heb de nieuwe motor :biggrin: En hij is een heeeel stuk stiller! "DE BROM" is in ieder geval weg, of ik "de brom" heb of dat het geluid dat ik nog hoor aan de gecupte winterbanden ligt moet ik nog onderzoeken. En de nieuwe motor is wat "fluiteriger" dan mijn oude, niet alleen bij optrekken maar ook bij rijden op de cruise control.

Maar, het is in ieder geval zo dat rijden met 125km/h niet meer een totaal andere belevenis is dan rijden met 110, en dat was absoluut wel zo. Dus ik ben heel gelukkig! Nu nog die hoge piep/kraak van rechts achterin een keer weg (weer van Tesla het commentaar "wij hoorden niets" - leuk die jonge monteurs van de koptelefoon generatie die geen hoge tonen meer horen :tongue:) en dan zoef ik écht in stilte rond :)