Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een andere verklaring, Maarten.
Volgens mij hebben veel exemplaren dit probleem, maar melden / merken US eigenaren het niet, omdat het slechts optreedt bij voor hen illegale snelheden. En het Europese janken draagt niet zo ver over de oceaan.
Vanaf het moment dat ze in de US de eerste auto's uitleverden heb ik een jaar lang religieus het Tesla forum gevolgd. "The 60 mph hum" zoals ze het daar noemen werd ook al heel snel opgemerkt, met alle discussies van dien - is het alleen de P uitvoering of ook de S, is het mechanisch of elektrisch, hoe onderscheid je het van bandgeruis etc. etc Ook daar ging het om significante aantallen, met de verwondering dat Tesla het probleem niet de kop in wist drukken.

Het feit dat wij er hier ook en nog steeds last van hebben zou kunnen aangeven dat Tesla er echt geen grip op krijgt. Maar het is wel apart dat wij hem toch allemaal pas tegen de 120 km/h horen (ik heb de brom ook gehad en heb een nieuwe motor gekregen), wat toch wel heel veel sneller dan 60 mph is. Dus wellicht is Tesla erin geslaagd om het toerental waarbij het optreedt omhoog te drukken, wat inderdaad voor de US wel soelaas zou bieden, maar voor ons niet.

Overigens is de max snelheid aan de westkust van de US (op de grote snelwegen) wel 75mph (= 120 km). Dus helemaal geen last van "de brom" zullen ze niet hebben.
 
Vanavond de auto aan de umc aangesloten zoals gewoonlijk, auto lijkt te gaan laden (groen licht) maar na 2 seconden rood licht.
'Er is een laadprobleem contacteer Tesla Service.' Hmmm, kapotte umc? Even testen bij een publieke EVbox, auto laad een minuut en krijg dan de melding 'fout in oplaadkabel'. Oh sh*t, kapotte lader waarschijnlijk, morgen maar even Tesla bellen.
 
Zojuist vernomen dat de UMC ontregeld was, deze zorgde ook voor problemen met het laadproces met type 2. Krijg dus een nieuwe UMC.
Ga binnenkort ook thuis type 2 laden, denk dat dat iets robuuster is (UMC heeft het 5 maanden uitgehouden in weer en wind).
 
Ik weet de echte fanboys schieten me dood. Maar de vrouw ging vandaag voor het eerst naar de carwash.... En ze kreeg een natte linker voet.... Moeilijk om te bepalen waar het vandaan kwam.
Kan ik mailen met foto's naar tesla of toch beter de telefoon pakken? Ander probleempje dat ik zag. Aan de bestuurderskant waar het glas tegen het rubber komt haarscheurtjes.
Het plafond. Overgang van rubber naar stof. Net 2 millimeter te smal. De rand van stof is zichtbaar. Geeft in de toekomst voorbarige slijtagetekens volgens mij.
 
ik heb de brom gehad en heb meegereden met meerdere Tesla's bij de dB(A) test. De auto's waarvan we dachten dat ze de brom hadden, zijn allebei inmiddels onder handen genomen. Laat maar even weten als je een avond in de buurt van Breda bent, dan rij ik met je mee.

Ik was toen ook bij die test.. Bij mij hebben ze vorige week in Tilburg meeting gedaan en mij aangegeven dat het ook bij mij verholpen gaat worden. Maar zonder meer een prettige ervaring v.w.b. de aanpak van Tesla.
 
Ik weet de echte fanboys schieten me dood. Maar de vrouw ging vandaag voor het eerst naar de carwash.... En ze kreeg een natte linker voet.... Moeilijk om te bepalen waar het vandaan kwam.
Kan ik mailen met foto's naar tesla of toch beter de telefoon pakken? Ander probleempje dat ik zag. Aan de bestuurderskant waar het glas tegen het rubber komt haarscheurtjes.
Het plafond. Overgang van rubber naar stof. Net 2 millimeter te smal. De rand van stof is zichtbaar. Geeft in de toekomst voorbarige slijtagetekens volgens mij.
De mijne heeft enkel en alleen al de carwash gezien :)
Alles is kurkdroog dus ik heb nergens last van. Wel is mijn Astijl ook wat te klein en zie je het randje telkens langs beide zijden. Ik ben al een clipje kwijt van de dakdragers, afgebroken na een carwashbeurt..
 
Ik zit inmiddels op de 3e drive unit, dit keer was het geen brom maar een speling in de aandrijving. De gedemonteerde units worden overigens gewoon gerepareerd/hergebruikt, dus meer dan wat uren en onderdelen zal het niet kosten. Dit gedoe zal uiteindelijk voor Tesla wel moeten resulteren in stevigere drive units lijkt me...

Zit ook op 3, maar hoop binnenkort voor de vierde te gaan. Eerst twee keer heftige brom 'af fabriek'.
Derde unit begon stil maar begint inmiddels ook weer een aardige stofzuiger te worden. Hoop dus dat ze het erg genoeg vinden (ik wel) om opnieuw de unit te vervangen. We gaan het meemaken.
 
Hmm, toch weer een brom vandaag... Vrijdag de auto terug gekregen uit Amsterdam. Motor was vervangen en nog wat kleine en grote dingen. Vrijdag tijdens de eerste testrit hoorde ik in eerste instantie niets. Maar later toch een klein beetje brom vanaf 120, veel minder dan voorheen, dus was ik redelijk content. Helaas na twee keer mijn dagelijkse commute toch weer de brom op het oude niveau (en lichte brom trilling door de auto, niet van banden/wielen). Hoop dat ik er ooit vanaf kom. Eerste keer (januari) vonden ze het in Amsterdam niet erg genoeg. Vorige week wel. Echt jammer dat het niet gelukt is... Mn scheve sunroof is inmiddels wel goed en kraakvrij gerepareerd, dus elke keer wel weer vooruitgang. Hoop dat de lijn wordt doorgezet.
 
Nou, ik heb altijd beweerd dat mijn auto geen mankementen heeft, maar helaas moet ook de mijne terug. Niets ernstigs overigens:

- Chrome strip bij bestuurder staat scheef
- Krassen op raam bij bestuurder, lijkt in verband te staan met scheve chrome strip
- Deukje in chrome strip achter (zit er al sinds aflevering)
- Dé 'brom' (Al in Den Haag geweest voor meting)

6 Mei lever ik de auto af in Amsterdam. Moet dan toch 3 dagen in hartje Amsterdam zijn. Dus ik pak gewoon het OV Amsterdam in en haal de auto later wel weer op bij het SC.

Ik heb een best lage VIN (P17179), dus het kan best wel dat er iets mis is. Het blijft naar mijn idee waanzinning knap dat je vanaf de grond Model S neer zet binnen 5 jaar. Dan weet je gewoon dat er kleine gebreken gaan zijn.

Verder ben ik nog steeds super tevreden :)
 
Nou, ik heb altijd beweerd dat mijn auto geen mankementen heeft, maar helaas moet ook de mijne terug. Niets ernstigs overigens:

- Chrome strip bij bestuurder staat scheef
- Krassen op raam bij bestuurder, lijkt in verband te staan met scheve chrome strip
- Deukje in chrome strip achter (zit er al sinds aflevering)
- Dé 'brom' (Al in Den Haag geweest voor meting)

6 Mei lever ik de auto af in Amsterdam. Moet dan toch 3 dagen in hartje Amsterdam zijn. Dus ik pak gewoon het OV Amsterdam in en haal de auto later wel weer op bij het SC.

Ik heb een best lage VIN (P17179), dus het kan best wel dat er iets mis is. Het blijft naar mijn idee waanzinning knap dat je vanaf de grond Model S neer zet binnen 5 jaar. Dan weet je gewoon dat er kleine gebreken gaan zijn.

Verder ben ik nog steeds super tevreden :)

Ik lever de mijne ook 6 mei in Amsterdam in voor een lijstje restpunten (vooral kleine dingen: uitlijning, vocht, rubbers etc). En krijg dan hopelijk de complete rubberen mattenset mee: heb afgelopen weekend kitesurfen weer opgepakt: zand komt overal!

Wie weet tot in Amsterdam op 6 mei... :smile:
 
Hier een paar kleine schoonheidsfoutjes:
- bestuurdersstoel kraakt als je over een drempel rijdt
- her en der wat vlekken (o.a. zonneklep passagierszijde), beetje slordig
- raamrubber bij het kleine ruitje aan passagierszijde zit niet erg netjes
- 3G hield er na een week mee op - dat probleem is reeds opgelost.

Dé brom gelukkig geen last van, de aandrijving is fluisterstil.
 
Weet iemand hoeveel auto's last hebben van niet stille (brom/fluiten) aandrijving. En of dit voorkomt tot een bepaald VIN nummer. Mijn auto gaat 13 mei naar SC Amsterdam voor onder andere geluid aandrijving, titanium plaat en vermoedelijk lader modificatie.

Nou, ik heb altijd beweerd dat mijn auto geen mankementen heeft, maar helaas moet ook de mijne terug. Niets ernstigs overigens:

- Chrome strip bij bestuurder staat scheef
- Krassen op raam bij bestuurder, lijkt in verband te staan met scheve chrome strip
- Deukje in chrome strip achter (zit er al sinds aflevering)
- Dé 'brom' (Al in Den Haag geweest voor meting)

6 Mei lever ik de auto af in Amsterdam. Moet dan toch 3 dagen in hartje Amsterdam zijn. Dus ik pak gewoon het OV Amsterdam in en haal de auto later wel weer op bij het SC.

Ik heb een best lage VIN (P17179), dus het kan best wel dat er iets mis is. Het blijft naar mijn idee waanzinning knap dat je vanaf de grond Model S neer zet binnen 5 jaar. Dan weet je gewoon dat er kleine gebreken gaan zijn.

Verder ben ik nog steeds super tevreden :)
 
Ik lever de mijne ook 6 mei in Amsterdam in voor een lijstje restpunten (vooral kleine dingen: uitlijning, vocht, rubbers etc). En krijg dan hopelijk de complete rubberen mattenset mee: heb afgelopen weekend kitesurfen weer opgepakt: zand komt overal!

Wie weet tot in Amsterdam op 6 mei... :smile:

Off topic: Ik wist niet dat kitesurfen populair was onder Tesla liefhebbers. Ik ben vorig jaar begonnen en ga binnenkort een eigen set kopen! Waar ga jij zo al kiten?