You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou zowiezo eerst eens met Tesla proberen te praten alvorens op een forum mijn beklag te doen. Je Service center zou je eerste punt van contact moeten zijn.
En over die rooie adapter, een laadstation van 800 euro heeft zoveel voordelen tov de UMC. Lees die blogpost van Wido maar eens. En je kan nog eens aan 22 kW opladen.
En je krijgt je adapter wel, het kan alleen wat duren, omdat de logistiek blijkbaar nog niet gesmeerd loopt. Ik zou blij zijn dat er aan de uitlevering van auto's prioriteit gegeven wordt ipv aan rode adaptertjes. Jullie willen toch allemaal voor januari geleverd hebben?
Beste JoeNe, mijn MS85 wordt geleverd op 21/5/14; ik heb vooral vragen over het opladen (ook al gepost op een andere pagina, maar de antwoorden daar zijn niet duidelijk voor mij als leek op vlak van elektriciteit) en ik lees in Uw post iets over een "laadstation" van 800 euro.
Kan je mij daar wat meer info over bezorgen?
Tesla raadt de rode stekker aan, mijn elektricien zegt dat 3-fasen duur is ... maar veel uitleg krijg ik niet, ook niet van Tesla Zaventem.
Ik denk per dag gemiddeld 50 à 100km te zullen doen.
Ik heb een duolader besteld, maar ik weet niet of dit een goed idee was.
Bij voorbaat dank voor je support.
P.S. Heb jij al ervaring met de Tesla Club Belgium en de happenings op de eerste dinsdag van de maand?
@foxtrot.
1/ Als je een model S kan kopen , is een 3 fase aansluiting niet duur.
2/ een Keba laadstation (heb ik ook) kost ongeveer 800€ exclusief btw (maar dan heb je ook uw 3 fase netwerk nodig)
3/ de First tuesdays zijn gezellig en leerzaam
4/zoek een andere electricien want hij weet blijkbaar niet veel van EV's :wink:
2. er is NIKS mis met de rode stekker. alle respect voor Wido, maar die blog slaat helemaal nergens op. Ik heb daar al dikwijls op gereageerd in dit forum.
Wbt 2. om nu te zeggen dat die blog nergens op slaat is wellicht wat te sterk uitgedrukt.
Het is niet voor niks dat leveringen in UK en HK zonder UMC (maar incl. wallbox) zullen zijn.
Niet echt 'alle respect voor Wido' als je zegt dat zijn blog 'helemaal nergens op slaat'... ;-)
Je kunt over bepaalde punten van mening verschillen met Wido, maar het is toch wel een goed onderbouwd en weloverwogen verhaal. (Waarom een Type 2 laadstation en geen Rode CEE voor een Model S? | Widodh)
Beste JoeNe, mijn MS85 wordt geleverd op 21/5/14; ik heb vooral vragen over het opladen (ook al gepost op een andere pagina, maar de antwoorden daar zijn niet duidelijk voor mij als leek op vlak van elektriciteit) en ik lees in Uw post iets over een "laadstation" van 800 euro.
Kan je mij daar wat meer info over bezorgen?
Tesla raadt de rode stekker aan, mijn elektricien zegt dat 3-fasen duur is ... maar veel uitleg krijg ik niet, ook niet van Tesla Zaventem.
Ik denk per dag gemiddeld 50 à 100km te zullen doen.
Ik heb een duolader besteld, maar ik weet niet of dit een goed idee was.
Bij voorbaat dank voor je support.
P.S. Heb jij al ervaring met de Tesla Club Belgium en de happenings op de eerste dinsdag van de maand?
PS Joene, Frank: nogmaals bedankt voor jullie last-minute support!! Ondertussen kan ik melden dat de 3-fasen installatie al volledig in orde is; hij laadt nu aan meer dan 50km / uur! Ben super blij. Was wat paniek afgelopen week, maar is dus toch helemaal goed gekomen. Heerlijk eerste weekje gehad, veel testritjes, positieve feedback, jaloerse collega's,... Kan er niet genoeg van krijgen
Een belangrijk punt is of je de UMC dagelijks los gaat koppelen of in je garage aangesloten laat hangen. In het laatste geval kan ik geen meerwaarde van een laadstation bedenken. Sterker de nog, de meegeleverde UMC is dan juist veel handiger ivm de geïntegreerde ontgrendel knop in de kabel van Tesla.
Dat laatste zullen de excentrische bouten zijn waardoor het camber beter af te stellen is.
Ah, dus het ligt helemaal niet aan mij...Ik heb nu een P85 mee met Continentals.... in de regen (water), merk je echt hoeveel beter de michelins zijn... ik stond meteen dwars na de eerste mini rotonde. Thank God voor traction control... :redface:
Dag JoeNe,
Na wat paniek dit weekend heb ik contact genomen met Tesla/Eandis/en S-19910 van dit forum.
In mijn straat ligt geen 400V kabel en kan er niet worden gelegd.
Ik heb een monofase huisinstallatie 50A.
Er zijn nu blijkbaar 2 mogelijkheden: ofwel opladen via gewoon stopcontact (aan 13km per uur)
ofwel Eandis 3fase laten aanleggen 63A. Voor dat laatste heb ik prijsofferte gevraagd.
Andere suggesties?