Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Goed gezien, Jeroen.

Toen ik dit draadje opende kon ik echter niet voorzien dat er gejankt zou worden over de 'tekortkomingen' aan de eigen auto, naar aanleiding van ANDERMANS (toekomstige) aflevering.

:cool:
Het doet me allemaal denken aan die vrouw die als een van de weinigen in de straat geen lot van de postcodeloterij had gekocht, en die toen de prijs op haar straat viel een (kansloze) rechtzaak is begonnen omdat ze blijkbaar psychische schade ondervond van het feit dat ze buiten de boot viel...
 
Zelf heb ik niks te janken, want ben heel tevreden met de auto die ik nu heb. Maar ik denk niet dat degenen die hier wel over janken vinden dat alles altijd te retrofitten moet zijn en blijven. Het gaat om toezeggingen die verkopers en Elon zelf hebben gedaan over de mogelijkheid om met name ACC te retrofitten en die nu niet nagekomen lijken te worden. Kan me voorstellen dat er kopers zijn die daar ontstemd over zijn, zeker als je dit expliciet gevraagd hebt en de auto pas recent gekocht hebt...
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

+1 Gaat er niet om dat alles te retrofitten moet zijn maar gaat er om dat er op een heldere manier gecommuniceerd moet worden wat we wel of niet kunnen verwachten maar dat is al meerdere malen geopperd in veel verschillende threads
 
Ik heb dit weekend toch een min-puntje gevonden aan onze Tesla. Wij waren dit weekend in Duitsland in een of ander klein gehuchtje en hadden er geen 3G verbinding, ook op onze telefoon zo goed als geen signaal (dus geen probleem van Tesla). De navigatie op zich heeft geen 3G verbinding nodig. Nu blijkt het echter onmogelijk om de navigatie op te starten zonder deze verbnding. Gelukkig wist ik ongeveer welke richting ik uit moest, maar het heeft toch een hele tijd geduurd voordat ik terug verbinding had.
Wat dat betreft ligt eigenlijk ook de SuC van Urmond slecht als je vanuit België via de E314 komt. 3G van België is weg en 3G van Nederland is er nog niet, zodat ik ook, toen ik daar door reed, de navigatie niet kon starten.

Weet er iemand hoe je sneller van verbinding kan wisselen (zou handig zijn met keuzeknop van land) en hoe je navigatie eventueel kan opstarten zonder 3G?
 
Lekker bezig. Heeft diegop eindelijk wat te klagen, haal je z'n argument onderuit. ;-)

Diegop heeft echter wel een punt. Ik heb exact hetzelfde gehad, ook in Duitsland. Wat ik vermoed is dat er wel een netwerkverbinding is en een ip adres, maar dat er toch geen serieus werkende verbinding. Dan 'hangt' het systeem. Er komt geen extra invoerveld in beeld. Het zou goed zijn als er een knopje voor zou zijn zodat je altijd gebruik kunt maken van die navigatie.

En om wat te janken te hebben: ik krijg een nieuwe motor. Brom brom brom,
 
Hoop dat je even geduld heb, het laatste beschikbare exemplaar heb ik er gisteren in gekregen nadat er dinsdag al een nieuwe was ingekomen door een brom. De dinsdag exemplaar bleek een soort DOA, maakte nog meer geluid. Die nieuwe is TOP en mijn auto is weer muisstil :) ga ik straks van genieten naar Barcelona
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Mijn auto bromt nu ook: vanaf 100 km/u lijkt het alsof er een verbrandingsmotor(tje) in de auto ligt. Het is geen bandgeluid, bij het loslaten van het gaspedaal verdwijnt het geluid. Erg irritant, zeker als mensen meerijden.

Ik zit nu op ruim 31000 km.
 
Mijn drive unit is 1000km terug ook vervangen vanwege een brom bij 90-100km/u. De brom was daarna 100% weg.
Helaas lijkt het terug te komen, weliswaar nog zachter dan vlak voor het vervangen bij 5000km maar de eerste keer werd het oom langzaam erger.

Ook lijk ik de "klonk" te hebben bij deze drive unit. Bij langzaam rijden beetje power geven, dan 'klonk', loslaten en dan weer 'klonk' allemaal nog erg zacht maar vanwege net lezen hier ben ik wel gealarmeerd.

Maar eens melden volgende week.
 
Iemand verbruikscijfers als je wielen er verkeerd opzitten ? Ben onderweg naar Spanje en zag dat het verbruik hoger was dan mij ervaring hoorde daarnaast veel wind geruis achter, reden blijkt nu wielen verkeerd om dus die zijn nu niet "gestroomlijnd". Krijg je als je auto net terug is uit Tilburg, kwaliteitscontrole moeten ze denk ik op een hoger niveau brengen
 
Iemand verbruikscijfers als je wielen er verkeerd opzitten ? Ben onderweg naar Spanje en zag dat het verbruik hoger was dan mij ervaring hoorde daarnaast veel wind geruis achter, reden blijkt nu wielen verkeerd om dus die zijn nu niet "gestroomlijnd". Krijg je als je auto net terug is uit Tilburg, kwaliteitscontrole moeten ze denk ik op een hoger niveau brengen

Bedoel je links/rechts is gewisseld of voor/achter?