Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu vocht in mijn koplampen. Iemand als eens gehad?
04c9f3d38613821f9c766a6433a49fac.jpg
9770a09349621f71164103c0cf7f4e09.jpg
 
Enkele bemerkingen bij mijn MS na een dikke 2000 km...

Werd al enkele keren bijna zeeziek in mijn MS. Was telkens op een betonnen steenweg. De auto begon harder en harder op en neer te oscilleren... wat harder of wat zachter rijden hielp niet.
Ik reed tussen 70~90km/u. Telkens verdwenen de op en neer bewegingen pas wanneer ik terug op asfalt terecht kwam enkele kilometers verder...
Ook op hogere snelheid (120-130) voelt de auto minder baanvast dan mijn vorige wagens (opel insignia).

Mijn voice controls zijn niet werkbaar voor telefoon. Enkel bij engelse namen in mijn contacts kan ik het commando : Call + naam laten lukken. Anders krijg ik steevast dat hij geen contacten vind. Hoe doen jullie dit met gewone vlaamse/nederlandse namen ?

Mijn MS heeft meestal slechte 3G ontvangst - te zien aan de 3G indicator. Welke provider gebruiken ze ? Ook wifi ontvangst is enorm slecht (enkel het bolletje van het wifi signaal licht op in de MS) - terwijl mijn eigen gsm in de MS op volle sterkte kan connecteren naar mijn accesspoint thuis.

Als ik thuis kom en ik wil de wagen opladen - open ik de laadklep van in de auto. Als ik dan in de garage mijn laadkabel haal en iets te lang treuzel kan ik de laadkabel (Menekes) niet meer in de MS insteken. Altijd een gedoe om dat terug te unlocken... Zal veel simpeler worden als ik de laadkleb met mijn key kan openen bij de volgende update. Dan open je de klep als de kabel klaar licht...
 
Werd al enkele keren bijna zeeziek in mijn MS. Was telkens op een betonnen steenweg. De auto begon harder en harder op en neer te oscilleren... wat harder of wat zachter rijden hielp niet.
Ik reed tussen 70~90km/u. Telkens verdwenen de op en neer bewegingen pas wanneer ik terug op asfalt terecht kwam enkele kilometers verder...
Ook op hogere snelheid (120-130) voelt de auto minder baanvast dan mijn vorige wagens (opel insignia).
Raar. dit is de eerste keer dat ik dit lees. zelf heb ik geen luchtvering en bij mij geen probleem.

Mijn voice controls zijn niet werkbaar voor telefoon. Enkel bij engelse namen in mijn contacts kan ik het commando : Call + naam laten lukken. Anders krijg ik steevast dat hij geen contacten vind. Hoe doen jullie dit met gewone vlaamse/nederlandse namen ?

"call Sandra", "call Shari" en "call thuis" lukken wel. iemand anders bel ik niet.
dus hier ook geen probleem

Als ik thuis kom en ik wil de wagen opladen - open ik de laadklep van in de auto. Als ik dan in de garage mijn laadkabel haal en iets te lang treuzel kan ik de laadkabel (Menekes) niet meer in de MS insteken. Altijd een gedoe om dat terug te unlocken... Zal veel simpeler worden als ik de laadkleb met mijn key kan openen bij de volgende update. Dan open je de klep als de kabel klaar licht...
Dit lijkt me eerder een fout in de organisatie van uw garage. kan de kabel niet klaar hangen om in te steken?
 
Raar. dit is de eerste keer dat ik dit lees. zelf heb ik geen luchtvering en bij mij geen probleem.

"call Sandra", "call Shari" en "call thuis" lukken wel. iemand anders bel ik niet.
dus hier ook geen probleem

Dit lijkt me eerder een fout in de organisatie van uw garage. kan de kabel niet klaar hangen om in te steken?

Heb zelf ook geen luchtvering genomen - dus dat is het zeker niet.

Ivm laden - nu heb ik nog een KeContact P20 zonder vaste kabel. Dit komen ze kortelings vervangen door eentje met vaste kabel - zal ook al een heel deel helpen... En met de nieuwe update (wanneer ik die krijg) zal het makkelijker zijn de laadpoort te openen...
 
Werd al enkele keren bijna zeeziek in mijn MS. Was telkens op een betonnen steenweg. De auto begon harder en harder op en neer te oscilleren... wat harder of wat zachter rijden hielp niet.
Ik reed tussen 70~90km/u. Telkens verdwenen de op en neer bewegingen pas wanneer ik terug op asfalt terecht kwam enkele kilometers verder...
Ook op hogere snelheid (120-130) voelt de auto minder baanvast dan mijn vorige wagens (opel insignia).

De baanvastheid (lees: het gebrek hieraan) bij harde wind is het enige wat ik hier herken (ook geen luchtvering hier, en standaard 19" velgen en banden). De auto is verschrikkelijk zenuwachtig bij hard wind (alle windrichtingen behalve frontaal). In ieder geval veel zenuwachtiger dan alle auto's die ik hiervoor heb gehad. Ik heb het gevoel alsof ik met een enorm oppervlak aan het rijden ben. Zeker met de wind van de afgelopen dagen minder prettig...

Zijn er meer mensen die dit herkennen?
 
Dat zoekende gedrag bij wind komt mede omdat de auto zo aerodynamisch is (zoekt de weg vd minste weerstand).
De stabiliteit (vooral op snelheid) hangt volgens mij ook in hoge mate aan banden af, met mijn zomerbanden (20" en 285 breed achter) rijdt de auto zo strak als een strijkplank, maar nu met 19" winterset er op is het meer een dweil.
 
Hier ook veel last van zijwind vanmorgen. Verder ook vocht in de achterlichten en koplampen... Binnenkort maar weer even bellen met Tesla voor een afspraak. Auto staat nu overigens op 19inch winterbanden, schrok een beetje van het gemiddelde verbruik van 308wh/km naar Schiphol vanmorgen :S