Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het probleem met de niet perfect sluitende driehoekjes aan de portieren vooraan is duidelijk nog niet gefixt. Boven de 110 Km/u heb ik een windgeluid en tocht aan de kant van de bestuurder.

Gewoon onder de 110 Km/u blijven, dan krijg je ook geen last van de Brom :biggrin:.

Mijn auto lijkt in dezelfde badge gemaakt, en ik hoor het niet. Wellicht binnenkort (evt. in het kader van de Road-Trip) samen in beide auto's rijden om te vergelijken?
 
Gewoon onder de 110 Km/u blijven, dan krijg je ook geen last van de Brom :biggrin:.

Brommen doet hij gelukkig (nog) niet en ik ben heel gevoelig aan dat soort dingen dus het minste dat er iets verandert zal ik het wel opmerken. Heb het afgelopen weekend 1000 Km gereden en ik ervaar de geluidjes die hij maakt als aangenaam. Er mag subtiel wel wat leven in zitten. Het is wel mogelijk dat het high pitch geluid van de voorste motor door sommige mensen als storend wordt ervaren. Meestal hoor je helemaal niets maar soms wil hij iets vertellen op een zacht piepend toontje. Jammer dat we via het scherm niet kunnen zien hoe de motoren worden aangestuurd. Dat hele torque sleep verhaal is me momenteel nog niet duidelijk (ik wil dat kunnen voelen om er mee te kunnen spelen).

Ik merk eigenaardig genoeg dat ik weinig behoefte heb om boven de 110 te gaan (tot ergernis van mijn vrouw :redface:). Met mijn BMW had ik weinig behoefte om onder de 110 te gaan. :) De afgelopen dagen heb ik ook de maximale snelheid nog niet getest. Geen idee of hij nu op 210 of 250 is begrensd. Het vermogen is wel iets helemaal anders bij acceleratie vanaf 120. Er zal nauwelijks verschil zijn tussen de P85 en de P85D.

Mijn auto lijkt in dezelfde badge gemaakt, en ik hoor het niet. Wellicht binnenkort (evt. in het kader van de Road-Trip) samen in beide auto's rijden om te vergelijken?

Is die van jou ook half januari in productie gegaan? Gaat inderdaad interessant zijn om tijdens de road trip allerlei parameters te vergelijken.

Omdat dit het janken draadje is wil ik nog even vermelden dat ik mij tot nu aan 2 dingen heb geërgerd: de afwezigheid van verlichting die naam waardig in de trunk en vooral de afwezigheid van een 360° view bij het parkeren. Ben er al in geslaagd mijn rechter velg voor licht te beschadigen. Grrrr :cursing:
 
De afgelopen dagen heb ik ook de maximale snelheid nog niet getest. Geen idee of hij nu op 210 of 250 is begrensd. Het vermogen is wel iets helemaal anders bij acceleratie vanaf 120. Er zal nauwelijks verschil zijn tussen de P85 en de P85D.

Omdat dit het janken draadje is wil ik nog even vermelden dat ik mij tot nu aan 2 dingen heb geërgerd: de afwezigheid van verlichting die naam waardig in de trunk en vooral de afwezigheid van een 360° view bij het parkeren. Ben er al in geslaagd mijn rechter velg voor licht te beschadigen. Grrrr :cursing:
Top zou op 250 begrensd moeten zijn.
T schijnt dat t vermogen voorlopig nog geknepen is boven de 100 oid. Heb al ergens gelezen dat dit met toekomstige sw releases vrijgegeven zou worden.
Lampjes zijn eenvoudig te upgraden. Heb ik ook gedaan. Staat hier wel ergens een draadje van een paar pagina's terug.
Tja, dat Topview systeem miste ik ook erg in t begin en heeft me een velg gekost. De HUD trouwens ook. Hopelijk komen die nog.
 
It's alive!
Benieuwd of ze meteen de punten uit de beurt doen welke over twee weken gepland stond.
ImageUploadedByTapatalk1428408922.211410.jpg
 
De afgelopen dagen heb ik ook de maximale snelheid nog niet getest. Geen idee of hij nu op 210 of 250 is begrensd. Het vermogen is wel iets helemaal anders bij acceleratie vanaf 120. Er zal nauwelijks verschil zijn tussen de P85 en de P85D.
Heb het van de WE even geprobeerd...212 is de max die ik kon halen en de batterij was 80% opgeladen. En akkoord dat het terug trekken vanaf 120Km is duidelijk niet zo hard niet meer.

Ook duidelijk te voelen dat de auto beperkt de kracht als de autonomie begint te minderen...vanaf 150Km autonomie en minder voel je echt een verschil bij de launch.

de afwezigheid van verlichting die naam waardig in de trunk en vooral de afwezigheid van een 360° view bij het parkeren. Ben er al in geslaagd mijn rechter velg voor licht te beschadigen. Grrrr :cursing:
+1! verlichting en 360 view mis ik ook. Door de (verrassend) breed draaicirkel heb ik ook een velg beschadigd :crying:
 

Idd, het is niet te doen zonder wat knutselwerk maar "what were they thinking"? De dingen die er echt toe doen zijn gelukkig buitenaards goed.

- - - Updated - - -

Heb het van de WE even geprobeerd...212 is de max die ik kon halen en de batterij was 80% opgeladen. En akkoord dat het terug trekken vanaf 120Km is duidelijk niet zo hard niet meer.

Ik heb de instant range prognose maar snel uitgezet bij snelheden boven de 120 want ik werd er zenuwachtig van. :smile:

+1! verlichting en 360 view mis ik ook. Door de (verrassend) breed draaicirkel heb ik ook een velg beschadigd :crying:

Ja, een first world problem maar wel lastig als je een freak bent zoals ik. De optie Alloygators spookt toch door mijn hoofd momenteel maar optisch is het geen verbetering.
 
Vanavond mijn auto terug mogen ontvangen (monteur bracht hem thuis, service!). Nu met leenaccu (welke een aantal km meer range heeft zo te zien grr), over twee weken bij beurt (afspraak stond al) komt dan mijn eigen en gerepareerde accu er weer terug in.
Hoop stiekem dat hij niet gerepareerd kan worden en dat ik deze mag houden
 
Werkt er de laatste tijd een erg leuke dame in DH? Je gebruikt echt elk smoesje om er heen te gaan. :tongue:
Ha!
Deze verklaring voor de drukte bij SeC/SuC A'dam Zuid-Oost is me ontgaan. Ik ken het rooster van Renske niet, maar dat moet wel empirisch vast te stellen en te rapporteren zijn. Naast het aantal bezette laadpunten en blauwe kentekenplaten op enig moment, dus. (Ik mis hier Frank met zijn Google-docjes, realiseer ik me.) Misschien dan toch maar een webcam buiten en binnen?
 
Ik heb gemerkt dat de Tesla's van iig na september 2014 talloze fouten bevatten, zoals:

- Scheve motorkappen;
- Scheve portieren;
- Defecte deurhendels;
- Loszittende dashboard;
- Deur rechtsachter die spontaan open gaat;
- Vocht in de achterlicht-units;
- Haperende scherm;
enz.

Het ergste van allemaal is dat ik stil kwam te staan met een defecte DU, later bleek deze lek te zijn en er water erin is gekomen. Een tesla medewerker vertelde dat dit een gevaarlijke mankement is! Nu nog niet eens 20000 km verder begint de DU het weer te begeven.

Ondervinden jullie hier ook last van, en zo ja zijn er problemen die terugkeren?