Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kapot stadslichtje... vervangen kost EUR 1.200 ??

This site may earn commission on affiliate links.
In oktober had ik mijn S naar Gent gebracht voor onderhoud en beide lampen hadden dit probleem.
Hersteld onder garantie en reed dezelfde dag weg met 2 nieuwe koplampen, jammer genoeg begint er nu al weer 1 strip zo goed als geen licht meer te geven :(
 
In oktober had ik mijn S naar Gent gebracht voor onderhoud en beide lampen hadden dit probleem.
Hersteld onder garantie en reed dezelfde dag weg met 2 nieuwe koplampen, jammer genoeg begint er nu al weer 1 strip zo goed als geen licht meer te geven :(
Ik denk dat ze nu een nieuwe versie gemonteerd hebben. Hopelijk is die beter. Overigens hebben wel meerdere merken problemen met hun ledlampen.
 
Misschien een heel vreemde vraag; het meeste zal onder garantie vervangen zijn: is er iemand die zo'n defecte koplamp over heeft en wil doneren? Ik zou deze graag eens nader willen onderzoeken!

Wie weet is de fix (het netjes openen en sluiten is nog de grootste uitdaging denk ik) wel te overzien.
 
Last edited:
Bij mijn model s 100D (145.000KM) beide lampen bovenkant kapot, heb een afspraak gemaakt en ga eens zien hoe ik het oplos met Tesla. Ben benieuwd waar ze mee komen, maar ik neem geen genoegen met 2 nieuwe en dan compleet betalen incl. arbeidsloon.
 
Bij mij linkerkant vervangen in april en in september weer voor de tweede keer. Hier heb ik dus nooit €1200,- voor over. Dit is gewoon een kwaliteitsprobleem. Als dit goedkope Chinese lampen zijn ook nooit €1200,- waard. Een levensduur van 10 en 5 maanden is onacceptabel!
 
Last edited:
Ik zal dinsdag ne keer vragen of ik ze mee krijg
Als je wagen buiten garantie is en je de volle mep moet betalen, dan lijkt het me niet dat ze dit mogen weigeren.

Bij mij zijn ze laatst beide vervangen (garantie), maar er werd verteld dat dit normaal gesproken rond de €1250 (per lamp) zou kosten. Ik heb wel gevraagd of er ondertussen betere units in waren gezet, omdat ze nogal vaak en vroeg kapot gaan. Daar was de desbetreffende servicemedewerker niet mee bekend en volgens hem kwam het niet zo heel vaak voor. :confused: Ik ben er maar niet verder op in gegaan, maar je maakt mij niet wijs dat een servicemedewerker van een SeC niet weet dat dit een veelvoorkomend probleem is.

Let er trouwens op dat ze na vervanging wel de koplampen goed uitrichten. Ik kon het niet via mobile services laten doen, omdat die daarvoor de apparatuur niet hebben. Maar na vervanging loopt iedereen naar mij te seinen, dus ze staan gewoon te hoog. Binnenkort bij de plaatselijke garage maar even laten afstellen, want het is me niet weer een rit naar Duiven waard.

Ik volg dit met belangstelling, want er gaat nogal wat stuk aan een Tesla (althans bij mij) en ben erg benieuwd hoe dit soort inferieure onderdelen worden vervangen. Overigens zou ik gewoon doorrijden met die twee halfdefecte DRL's, want ik vond het bij mij er helemaal nog niet zo verkeerd uit zien.